obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
een gameserver opzetten?
Excellence
hallo,
ik zit hier onder draadloze livebox connectie en ik wil een soldier of fortune 2 server maken. ik heb de poorten van soldier of fortune 2 geopend die ik wil gebruiken (namelijk 20100 UPD en UTP).
Alleen als ik een server maak via sof2runner(een programma waarmee je een server maakt) dan moet ik mijn ip stellen. als ik ip geef van mijn modem 192.168.1.10 dan kunnen andere mensen niet er naartoe connecteren.
als ik mijn eigen ip (pc ip) geef dan kunnen mensen alsnog niet connecteren.
dus mijn vraag is, hoe moet ik het doen dat mensen er naartoe kunnen connecteren en dat de server in de serverlijst verschijnt?

Thnx
 
Wanabo
Je moet je internet ip opgeven dat begint met 85.x.x.x

Als je dat niet weet vraag het dan op via
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Excellence

Quote

Wanabo schreef:
Je moet je internet ip opgeven dat begint met 85.x.x.x

Als je dat niet weet vraag het dan op via
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2


als ik mijn server opzet en mijn ip adres geef dat begint met 85 (mijn PC ip) dan komen de mensen er ook niet :S
 
Wanabo
op de LB dan de juiste poort open zetten en het bijbehorende ip adres van de gameserver (via router dan ip adres van router opgeven en vervolgens weer poort open zetten naar juiste pc)

Nu moet het werken.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Excellence
ok ik heb wat vooruitgang geboekt.
ik heb al mijn TCP ports van SOF II weggehaald (namelijk 20100)
en ik heb rond gekeken op een franse site en die zegt je dat UDP 20100 en UDP 20112 moet openen. dat heb ik gedaan en nu als ik een grc test doe dan staat die poort op stealth maarja de server is nou nog steeds NIET online...
 
Wanabo
Wat is het interne ip van je SOF server?
Dit moet 192.168.1.x zijn.

Nu open je die poort in de LB en geeft het interne ip van de sof server op. (ervan uitgaande dat je verder geen router gebruikt en de firewall op de server uit hebt gezet)

Test het nu nog eens! Met draaiende server software.

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Excellence
poort staat al geopent in lb.....
wat is het interne ip?
Ip van je pc?

want ksnap deze laatste stap niet echt....
 
Richard
Als je windows XP hebt, doe dan het volgende op de pc waar je gameserver op draait:
start->uitvoeren en type daarin CMD en klik op OK.
Dan krijg je een command prompt, type daar het commando in:
ipconfig /all
Je krijgt dan een aantal gegevens te zien van je netwerkkaart.
Er staat 1 regel tussen genaamd ip adres met een cijferreeks ernaast, bijv. 192.168.1.10 en dat is dan je interne ip adres.

Greetings, Richard.
 
Excellence
thnx richard voor de duidelijkheid.
voor alle duidelijk heid:
Poorten 20100-20112 met ip 192.168.1.10 staan open op de LB
Ip van de server via sof2runner: 192.168.1.10 en poort 20100
als ik een server draai en ik ga de GRC test doen dan staat hij alsnog op stealth en ik zie de server niet in mijn serverlijst.
 
Wanabo
Staat de firewall wel uit? Het zou nu toch moeten werken!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'een gameserver opzetten?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gameserver draaien achter de 706 Speedtouch 706 configuratie en problemen : 18 15 apr 2009
Home host gameserver niet bereikbaar Livebox meer apparaten aansluiten : 17 23 aug 2008
HELP draadloosnetwerk opzetten Algemeen : 5 27 jul 2008
Advertentie