obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
een gameserver opzetten?
Richard
Telnetten is niet moeilijk, alleen een kwestie van even goed opletten dat je gewoon de info goed intypt. Dus lekker op het gemakkie werken.
Klik op dit forum links even op FAQS en dan op Livebox. Dan iets naar onder scrollen daar staat het heel eenvoudig uitgelegd hoe het moet.

Op vraag 2 kan ik helaas geen antwoord meer geven aangezien ik alles leeggekiept heb en alle poorten geforward. Daarom heb ik geen idee meer van wat er standaard staat of hoort te staan.
Maar volgens mij hoef je daar niets aan te wijzigen, mocht dat wel het geval zijn dan neem ik aan dat een van de collega's of anders een van de gebruikers alhier mij in een reply zal corrigeren.Smile

Greetings, Richard.
 
Excellence
Ik heb geprobeerd om em in bridge mode te zetten maar ik heb draadloos internet dus als ik dit doe:
4. Pas de bridge instellingen aan.
[root @ home]$
[root @ home]$ bridge
[root @ bridge]$ bridge delete

dan valt de verbinding uit.
 
Richard
Dat zou kunnen kloppen, ik heb zelf draadloos via een Accespoint die op een switch hangt, dus dat kon ik niet testen.

In dat geval kun je mijn tip proberen om alle poorten zowel udp alsook tcp te forwarden naar je router, dat zou ook al moeten helpen.
En dikke kans dat je wireless dan wel blijft werken.

Greetings, Richard.
 
Excellence
Welke poorten moet ik dan openen? 0001 tot 9999?
maar ik heb op tweakers gekeken en iemand had et zelfde probleem (maar hij had een andere router).
Wat hij heeft gedaan is dit:


Wat heb ik gedaan:
- UPnP uitschakelen in de router
- Alles onder het menu Port Triggering uitgeschakeld..
- Gameserver console opnieuw gestart


kan je de UPnP bij livebox uitschakelen?
Zo ja hoe?
Gewijzigd door Excellence op 27 augustus 2006, 20:27
 
Richard
Volgens mij heeft ie niet eens een UPnP setting, maar dat weet ik niet zeker dus daar kan ik je geen antwoord op geven.

Voor een forward van alle poorten betreft het poort 1 t/m 65535 zowel tcp alsook udp.
Kijk even hier in het forum in de Linuxhoek:
http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=39&thread_id=372
Daar staat van mij een bericht ertussen waar uitgelegd is hoe je dat doen moet.

Greetings, Richard.
 
Excellence
ik heb alle poorten open gezet maar hoe moet ik dit doen:

Schakel DHP van je Livebox uit.
Geef je eth1 een vast ip adres in de range van de livebox of maak het ip adres wat hij van de Livebox gekregen heeft gewoon vast.
Gateway en DNS naar 192.1686.1.1 zetten (ip van de Livebox).


?
 
Richard
Oei, dat is waar ook. DHCP uitschakelen gaat via telnet.
Dat zoek ik nog even voor je op, kom ik vannacht op terug.

Het ip van je eht1 vast zetten is eenvoudig.
Ga in je linuxmachine naar:
/etc/sysconfig/network-scripts/

Edit het bestand ifcfg-eth1 en wijzig hem zodat ie er als onderstaand uit komt te zien, laat het macadres van je kaart gewoon staan zoals het staat:

GATEWAY=192.168.1.1
BOOTPROTO=none
TYPE=Ethernet
HWADDR=xx:Xx:xx:xx etc. (is je mac adres, dus die niet wijzigen.)
DEVICE=eth1
MTU=""
NETMASK=255.255.255.0
BROADCAST=192.168.1.255
IPADDR=192.168.1.10
NETWORK=192.168.1.0
ONBOOT=yes

Opslaan en dan heb je hem niet meer op dhcp maar heb je de eth1 vast staan met de juiste gateway.

Ga dan naar de /etc map en edit de resolv.conf zodat dit er komt te staan:

nameserver 192.168.1.1

Ook opslaan en dan rebooten en dan werkt ie statisch, dus met vast ip en vaste DNS op de juiste wijze.

Doe dit echter pas NA dat je de dhcp van de livebox uit hebt gezet. wil hij dat genoemde 192.168.1.10 nummer niet laten werken, maar je er een ander van bijv. 192.168.1.5 ofzoiets, je keuze is vrij, je mag alle 192.168.1.x nummers gebruiken behalve 192.168.1.1 en 192.168.1.255.Smile

Greetings, Richard.
 
Excellence
ik heb geen linux ik heb windows....
 
Richard
Ahja, sorry dan is het nog gemakkelijker.
Maar eerst even die DHCP uitschakelen in de Livebox, dat gaat via telnetten (start uitvoeren en dan intypen telnet 192.168.1.1). Hier staat ook zo ongeveer wat je te zien krijgt.

1. Telnet naar Livebox en log in als root.
telnet 192.168.1.1
Trying 192.168.1.1...
Connected to 192.168.1.1.
Escape character is '^]'.
login: root
Password: 1234
[root @ home]$

2. Stop de DHCP server van de Livebox
[root @ home]$ dhcpserver
[root @ dhcpserver]$ stop
DHCP Server stopped !!!
[root @ dhcpserver]$

Type dan: exit
en je bent klaar.

Dan je ip vast zetten in windows:
Configuratiescherm->netwerk verbindingen.
Klik met de rechter muisknop op je LAN verbinding en kies eigenschappen.

Daarna selecteer je internet-protocol (tcp/ip) en klikt ook daar weer op eigenschappen.

Dan zit je in het tabblad algemeen. Als het goed is staan daar de bolletjes op "automatisch".
Zet nu het bolletje bij "het volgende ip adres gebruiken" en vul dan de onderstaande waarden in:
ip adres: 192.168.1.2
subnetmasker: 255.255.255.0
Standaard Gateway: 192.168.1.1

Zet dan ook het bolletje bij "de volgende DNS serveradressen gebruiken en vul dan in:
Voorkeus DNS server: 192.168.1.1

De tweede kun je gewoon leeg laten, mag je ook de DNS van Orange in plaatsen maar dat heeft weinig zin.

Klik nu op OK en/of toepassen en dan OK voor zover mogelijk, dus niet met kruisjes afsluiten.

Daarna ga je die poortforwardings maken in de Livebox. Ik neem aan dat je dat wel kunt.

Dan ben je klaar en heeft je computer een vast ip adres, staat de dhcp van de Livebox uit en zijn alle poorten geforward naar je windows machine.

In feite kun je dan alles regelen middels je firewall.
Als je het rechtstreeks zo naar windows doet en niet naar een router, dan zou ik absoluut wel een firewall gaan gebruiken.
Op deze manier staan namelijk ALLE poorten naar en van je windows open dus een firewall is wel nodig.

Maar je kunt voor korte tijd zonder firewall testen om te zien of de gameserver daarna wel bereikbaar is.
Als dat werkt, dan vlug firewall installeren.
Greetings, Richard.
 
Excellence
dit is echt onbegrijpelijk! Hij doet et alsnog NIET!!Angry
echt zo raar dit....
ik snap echt niet waar het probleem zich vormt, ik heb geen firewall aan helemaal NIXX en alsnog zie ik hem niet in de lijst!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'een gameserver opzetten?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gameserver draaien achter de 706 Speedtouch 706 configuratie en problemen : 18 15 apr 2009
Home host gameserver niet bereikbaar Livebox meer apparaten aansluiten : 17 23 aug 2008
HELP draadloosnetwerk opzetten Algemeen : 5 27 jul 2008
Advertentie