obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
een gameserver opzetten?
Richard
Misschien zie je hem zelf niet in de lijst maar anderen wel? Kun je niet een ander vragen of ie niet eens kijken kan?

Als dit niet werkt en hij doet het nog niet, dan is er een ander probleem, op diverse forums lees ik dat ze het niet voor elkaar kregen ondanks allemaal juiste instellingen.
Maar ik zou toch eerst even iemand extern laten kijken.

Greetings, Richard.
 
Excellence
dat zal ik ff doen en dan post ik wel ff wat het resultaat is
 
Excellence
ok dan server werkt
hij werkte heel de tijd al maar ik kon em niet zien. mensen kunnen em wel zien en connecteren met mn PC IP Wink
Thnx Wink

Oh ja, ik heb em gewoon mn poorten open gedaan en iemand erop af gestuurd Wink
Thnx voor jullie hulp Smile
 
Richard
Kijk, dat scheelt al weer. Fijn dat ie toch werkt, soms zie je hem lokaal inderdaad niet, heb ik hier ook wel eens met mijn gameserver (als ie draait) vandaar de vraag.

Veel speelplezier!Wink
Greetings, Richard.
 
Patatoman
Hallo,

ik post mijn vraag hier maar even omdat het goed aansluit op dit topic. Als het niet goed is: Srry.

Ik heb via trackmania een gameserver opgezet en dit is prima gegaan, ik kan mijn server zelf zien in de lijst en anderen ook, en ze kunnen ook connecten dus dat is allemaal prima.

Mijn probleem is: ik kan zelf niet connecten met mijn server, nou heb ik gehoord dat dat komt omdat de LB herkend dat ik een poort aanspreek binnen mijn LAN en dan met de interne ip (192.168.1.*) gaat connecten.... Ik weet niet of dit klopt.
Ter info: mijn server heb ik via ethernetkabel aangesloten, en mijn eigen pc is draadloos aangesloten.

Hopelijk weet iemand hier meer over, alvast bedankt.

 
Patatoman
Is dit misschien een moeilijke vraag?
Of is deze ergens anders al beantwoord? Frown
 
rrozema
(Is een beetje mijn stokpaardje, maar ach, toch nog maar een keer).

Jij kunt zelf niet bij je game server omdat de livebox geen NAT-loopback ondersteunt. Je kunt wel de server op z'n interne ip adres (192.168.1.x) benaderen, maar niet op het adres zoals dat in de lijst van de game servers staat (= je externe ip adres).

Er zijn een paar oplossingen mogelijk:
1 - overtuig Orange er van dat jij echt NAT-loopback in de firmware van de livebox nodig hebt en wacht totdat die firmware wordt geinstalleerd in jouw livebox,
2 - gebruik een externe proxy om je eigen server te benaderen,
3 - zet de livebox in bridge mode, zodat je router (die natuurlijk wel NAT-loopback moet ondersteunen) het externe ip adres krijgt.

1: ok, dream on...
3: sinds de laatste firmware update gaan er geruchten in de rondte dat bridge mode niet meer werkt, dus deze valt ook af.
2: Als jouw game server protocol proxies ondersteunt dan kan dit je redding zijn.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'een gameserver opzetten?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gameserver draaien achter de 706 Speedtouch 706 configuratie en problemen : 18 15 apr 2009
Home host gameserver niet bereikbaar Livebox meer apparaten aansluiten : 17 23 aug 2008
HELP draadloosnetwerk opzetten Algemeen : 5 27 jul 2008
Advertentie