obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
NAT type 3 naar 2
Tristal
Goededag allemaal,

Na heel wat fora te hebben afgelopen zit ik nog steeds met een probleempje.
Ik heb een ps3 waarmee ik graag online game. Ik zit alleen met een NAT3. Ik zou graag NAT2 willen hebben omdat ik problemen ondervind met het inviten van vrienden.

Dit is mijn situatie;

Ik heb een speedtouch modem, nummer weet ik zo niet maar het eindigt op V6.
Daar aan heb een Sitecom wireless N300 router zitten.
Ik heb al getracht poorten open te zetten in beide apparaten maar niets heeft geholpen. Ook heb ik upnp in router en in speedtouch aangezet (dit zou moeten helpen maar nee).

Nu heb ik begrepen dat de manier van aansluiten van de speedtouch en router (iets met switch) fout kan zijn.

Ik probeer nu al 2 weken lang om het NAT type te wijzigen maar lukt maar niet. Ik ben best een leek in het instellen en forwarden van poorten en routers. Ik hoop dat iemand mij stap voor stap en in gewoon nederlands me van dienst kan zijn want ik word er ondertussen een beetje moedeloos van. Graag verneem ik snel van jullie en alvast bedankt voor de eventuele reacties.

Groeten Tristal
 
TCP_IP
Dit probleem word vaker gebeld op dit forum, beste oplossing tot nu toe in mijn ogen is om van je sitecom een accespoint te maken.

Het zijn 3 dingen die je daarvoor moet doen:

1. Zet de DHCP uit op je Sitecom
2. Wijzig LAN IP adres van je Sitecom naar bijv. 192.168.1.200
3. Plaats kabel die nu in de WAN poort van je Sitecom in één van de LAN poorten.

That's it.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Tristal
Dank u voor de snelle reactie! Ik ga het straks meteen proberen (zit nu op werk Smile)

Moet ik trouwens dat Lan ip adres in de router zelf aanpassen? Staat daar gewoon een optie voor om dat te doen?



Groeten Tristal
Gewijzigd door Tristal op 05 december 2009, 19:10
 
TCP_IP
Ja staat er als het goed is bij!

Dus alleen op je Sitecom hè Wink Aan de Speedtouch hoef je niks te wijzigen, op je PC overigens ook niet.

LAN IP adres in je router zelf wijzigen inderdaad.

Succes!
Laat maar weten wanneer je tegen een probleem aanloopt of dat het juist gelukt is!
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Tristal
U bent geweldig Grin! Eindelijk gelukt met minimale inspanning en vrij makkelijk! Was alleen vergeten om kabel van Wan poort naar Lan te doen en toen had ik dus geen internet en begon ik lichtelijk te flippen. Want ik was vergeten te melden dat mijn laptop ook draadloos op het netwerk zat.
Nu moet ik toch altijd het nieuwe IP adres invoeren om in mn sitecom te komen toch?
Laatste verzoek aan u;
wat heb ik nu precies gedaan?? Wat is nu de functie van mijn router geworden?
Maar in ieder geval heel erg bedankt want u heeft DÉ oplossing aangedragen die op geen enkel fora staat!!

Groeten Tristal
 
TCP_IP
Klopt helemaal Wink

Speedtouch = 192.168.1.254
Sitecom = 192.168.1.200

Hiermee hebben we je Sitecom router min of meer DOM gemaakt.
Het is nu een accespoint / switch geworden.

Als je in de toekomst port forwards moet maken hoef je dat alleen maar in je Speedtouch te doen. Je Speedtouch regelt nu je netwerk zeg maar, je Sitecom is slechts een doorgeefluik geworden (met behoud van de voordelen van je Sitecom).


Heel graag gedaan hoor Grin

Je weet in ieder geval op welk forum je nu moet zijn bij problemen Cool
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Tristal
Idd, ik weet nu waar ik moet zijn! Nogmaals bedankt en veel suc6 met het verder oplossen van allerhande problemen.Grin

Groetjes Tristal
 
snifit
hallo

deze topic staat er al een tijdje zag ik hoop dat ik nog kan reageren.

ik heb hetzelfde probleem en nu zo gedaan als hierboven ps3 met kabel nu nat type 1 dus dat is goed
pc ook op internet met kabel.

laptop draadloos werkt nu niet meer op internet
wii draadloos ook niet meer


nu mijn vraag is er ook een oplossing voor of moet nu alles bekabelt worden?
 
I R Baboon
Je schrijft niet op hoe je netwerk er uit ziet en welke ip's de aangesloten apparatuur krijgen.
We hebben geen kristallen bollen..Pfft
Gewijzigd door I R Baboon op 20 oktober 2010, 01:00
 
snifit
1. Zet de DHCP uit op je Sitecom
2. Wijzig LAN IP adres van je Sitecom naar bijv. 192.168.1.200
3. Plaats kabel die nu in de WAN poort van je Sitecom in één van de LAN poorten.

dit heb ik gedaan heb dus de router dom gemaakt zoals ze dat zeggen heb een ubee modem van ziggo en een draadloze router van sitecom 54g turbo

nu heb ik dus mijn ps3 bedraad en heb daar nat1 en de pc ook bedraad daar heb ik ook internet.

alleen de wii en de laptop die draadloos gaan kan ik nu geen internet op krijgen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'NAT type 3 naar 2', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 07 dec 2016
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Overstappen naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 16 07 nov 2016
Advertentie