obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
FTP server instellen met st706 en een router erachter
ud2008
Ik probeer al een tijdje een ftp server op te zetten.

Ik heb een speedtouch st706 en een linksys 610N router erachter, waar diverse pc's op aangesloten zijn. (heb in de router de dhcp uitgezet zodat de router als een switch werkt.

Als ftp server software gebruik ik filezilla ftp server, volgens mij heb ik alles ingesteld, maar ik kan niet inloggen op de ftp server. in de speedtouch heb ik de poort geforward (21), maar het lukt nog steeds niet.

Wat doe ik fout.
 
TCP_IP
Forward poort 20 en 21 TCP eens naar de FTP server.

Heb je op je PC ook je firewall aangepast of uitgezet ter testing?

Was er onlangs ook mee bezig, bleek in de router nog beveiliging aan te staan en Windows firewall blokkeert het ook standaard (Windows 7 x64).
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
ud2008
Bedankt voor de reactie, ik heb poort 21 in de firewall toegelaten (zal vanmiddag testen door deze uit te zetten) en in de router ook even naar de beveiliging te kijken.

Poort 20 zal ik er ook bij zetten.

Ik zal de resultaten laten weten.

Trouwens klopt het dat je in de speedtouch een poort de forward, door de computernaam en niet doormiddel van een ip adres (heb poort 21 geforward zoals in meerdere handleidingen staat voor de speedtouch en zoals op portforward.com staat).
 
TCP_IP
Eigenlijk forward je hem naar een IP adres maar ligt aan je router.
Computernaam is meestal gekoppeld aan het IP adres.

Als het op IP adres kan doe dat dan.
Het is overigens verstandig om je PC/server een vast IP te geven.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
mesa57
Het uitzetten van dhcp maakt van je router geen switch.
Je router werkt als switch indien :
- Hij in het zelfde subnet zit als de voorafgaande router
- Hij via een LAN (en niet WAN) poort verbonden is met voorafgaande router

Poort 21/20 openzetten werkt alleen als het active FTP protocol op de client gebruikt wordt. Probleem van active FTP is dat :
- De client ook poorten moet forwarden in zijn router
- OF de router van de client moet 'FTP aware' zijn

Daarom wordt vaak het 'passive' FTP protocol gebruikt, dan hoeft de client niks te doen. Voorbeeld daarvan is internet explorer (ftp://bla.bla.bla). Die gebruikt altijd het passive protocol. Bij het passive protocol moet je meerdere poorten dan 21/20 open zetten. Welke hangt af van de configuratie van het passive protocol in je FTP server software.

Hoe test je de FTP verbinding trouwens ?
Gewijzigd door mesa57 op 11 december 2009, 18:21
 
ud2008
Ik test de ftp via windows verkenner, of moet ik daar filezilla client voor gebruiken?

De router heeft idd hetzelfde subnet als de modem, dus dat werkt.

Ik heb de ftp getest (iemand anders probeerde in te loggen), maar kwam er niet in (zelfs geen popup scherm voor gebruikersnaam en wachtwoord).
Gewijzigd door ud2008 op 11 december 2009, 18:50
 
mesa57
Je kunt FTP in eerste instantie zeker testen op je eigen pc of een andere pc in het lokale netwerk. Test dan met filezilla client en active FTP. Windows verkenner gebruikt net als internet explorer het passive FTP protocol. In je eigen netwerk heb je NIETS te maken met portward maar WEL met firewall's. Dus daar moet je eerst wat aan doen. Het MOET eerst werken in je lokale netwerk. Pas daarna kun je (na de juiste portforwards ingesteld te hebben) van buitenaf testen. Dat kun je doen via een site als deze b.v. http://www.g6ftpserver.com/en/ftptest (kies voor epsv mode).
Gewijzigd door mesa57 op 11 december 2009, 19:07
 
ud2008
Ik weet niet wat er fout gaat, ik had in de firewall poort 21 opgezet. En toen getest met pfportchecker (via portforward te downloaden), toen kreeg ik de melding dat poort 21 bereikbaar was.

Nu ineens werkt het niet meer.

Ik heb ook via http://www.g6ftps...en/ftptest geprobeerd en krijg dan de melding dat het een prive ip adres is en dus geen verbinding kan krijgen, oftewel er is nog iets niet goed met de forwarding van de ipadres of openzetten poort(en).
 
mesa57
Aanvulling :
Op http://www.net2ftp.com/
kun je ook active mode ftp testen. De vorige genoemde site ondersteunt alleen passive mode.
 
mesa57
Wedden dat het ergens op een firewall misloopt ?
Werkt het lokaal trouwens wel ?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FTP server instellen met st706 en een router erachter', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Advertentie