obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Thomson TG712 en XBOX360
remichi2
ik heb sinds kort ook een thomson tg712. ik probeer mijn externe netwerk harde schijf op mijn xbox aan te sluiten. bij mijn oude router werkte dit prima maar met tg712 wordt de harde schijf niet herkend.

heeft dit iets te maken met poorten openen voor de xbox op de tg712?? of de xbox een statisch ip adres geven?

ik snap het allemaal niet meer helemaal.

edit: NAS is terug naar 192.168.1.20, maar nu werkt ftp nog steeds niet.... ik begin dit echt erg frustrerend te vinden.

edit2: als ik nu ook met whatsmyip.org de ports check, krijg ik bij port 21 een timeout. what is er aan de hand? in thomson staat mijn NAS gewoon weer op 192.168.1.20 en Port21 staat toegewezen aan de NAS. Zou zo toch goed moeten zijn? In NAS instelling heb ik ook 192.168.1.20 en het ip adres what whatsmyip gaf ingevoerd.
Gewijzigd door remichi2 op 29 maart 2011, 17:58
 
kippengaas
Ik heb helaas ook problemen met xbox live.
Dit forum en google al afgespit maar het lukt maar niet om goed online te gamen op xbox live: ik krijg een melding dat mijn firewall instellingen te strict zouden zijn of dat NAT te strict is. Verder lukt het me wel om "online" te komen op xbox live (en demo's te downloaden) en te browsen op mijn PC.

Ik heb zowel voor mijn xbox 360 en mijn PC nu een statisch IP adres ingesteld. Via de website van Online ben ik achter de primaire en secundaire DNS gekomen. Hieronder de instellingen van mijn PC:
IP adres: 192.168.1.10
Subnetmask: 255.255.255.0
Standaard-gateway: 192.168.1.254
Primaire DNS: 194.134.5.55
Secundaire DNS: 194.134.5.5
Bij geavanceerd -> WINS -> NetBIOS via TCP/IP inschakelen
Firewall uitgeschakeld

Xbox 360:
IP adres: 192.168.1.11
Subnetmask: 255.255.255.0
Standaard-gateway: 192.168.1.254
Primaire DNS: 194.134.5.55
Secundaire DNS: 194.134.5.5

In de router heb ik UPnP aan. Uitgebreide beveiliging staat ook aan.
Poorten 53,80,88,3074,28960, 20500, 20510 staan open en naar mijn xbox 360 (IP adres: 192.168.1.11) gelinkt.

Kan iemand mij helpen?
 
I R Baboon
Je moet altijd kiezen.
Of je doet de poorten openen via UPnP of je doet ze met de hand openen via "spel en applicatie delen".
Niet beide tegelijk inzetten voor je Xbox.

Verder is de UPnP methode de eerst en de beste methode om de poorten te openen.
Pas als dat niet helpt, kan je het met de hand proberen.

En verzeker je dat UPnP ook aan staat in de Xbox.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
kippengaas
Dus dan hoef ik alleen mijn xbox 360 en de PC een statisch Ip adres te geven en UPnP aan te zetten? Of statische adressen + poorten open zetten zonder UPnP?

Ik zal het straks proberen. Thanks!
 
kippengaas
Ik heb het geprobeerd, met een statisch IP voor mijn PC en Xbox 360:
- eenmaal met UPnP en de optie voor "Uitgebreide beveiliging gebruiken" aangezet.
- eenmaal zonder UPnP en de optie voor "Uitgebreide beveiliging gebruiken" maar wel met de poorten opengezet.

Helaas krijg ik nog steeds bij Gears of War 2: stricte verbinding en gezeur over een firewall Sad
 
I R Baboon
De optie "Uitgebreide beveiliging gebruiken" moet je nooit aanzetten.
Daarmee eist een UPnP apparaat de router voor zich alleen op.
Heb je na elke verandering die je aangebracht hebt ook alles een herstart gegeven?

En verzeker je dat UPnP ook aan staat in de Xbox.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
kippengaas
Ik heb de router elke keer een herstart gegeven na een verandering. Daarna pas weer de xbox aangezet.

UItgebreide beveiliging uitgezet en nogmaals geprobeerd met UPnP aan zonder poorten en UPnP aan. Hoe zet ik UPnP aan in de Xbox? Behalve Ip adres, gateway, subnetmask en DNS servers zie ik geen optie voor UPnP in de xbox 360 zelf.
 
I R Baboon
Je kan het beste eerst uitvinden of de router wel een poort kan openen.
Als dat niet lukt, is er iets mis met de router zelf.

Wis eerst alle poort instellingen en deactiveer UPnP in de router.
Herstart de router en stel hem zo in dat maar één enkele poort opent naar je PC toe.
Kies een poort die helemaal vrij is. Bijvoorbeeld poort 12500.

Download dan het programma PFPortchecker -> http://www.portforward.com/store/PFPo...hecker.exe
Kijk wel uit dat je niet de malware mee installeert. Dat is troep.
Stel dan dat programma in op de poort die je gebruikt hebt in de router instellingen (12500).
En check of de poort open gaat.
Als dat het geval is, moet je ook de poorten eens testen die het spel gebruikt.

Als de poort dicht blijft, dan is er een probleem met de router.
Wel altijd de firewall van de pc even uitzetten tijdens het testen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
kippengaas
Ik heb je testje uitgevoerd en dat doet het in ieder geval wel. Poort 12500 is open.
 
I R Baboon
En hoe zit het met de andere poorten die je nodig hebt voor het spel?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson TG712 en XBOX360', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Thomson router icm wifi repeater Thomson meer apparaten aansluiten : 7 01 jul 2015
Thomson st706 probleem Speedtouch 706 configuratie en problemen : 34 31 mrt 2015
Trage verbinding, modem Reset soms zelf TG712 Klacht over Online : 2 10 jan 2015
Fritzbox 3370 achter TG712 Thomson meer apparaten aansluiten : 2 16 sep 2014
Thomson 712 Probleem Thomson configuratie en problemen : 30 29 mei 2014
Advertentie