obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
via rhine||Feather netkaart probleem
lidy
Hoi wijze mensen!

Hier is alom al bekend dat ik met netwerken beslist niet een ervaren mensje ben, maar voor de meeste andere pc-sores me goed redt en als vrijwilliger ook wel mensen steeds help.
Collega (aan andere kant land , NH) had kapotte pc en via omweg is deze nu hier en intussen al klaar.
Ze kreeg om alsnog beetje contact te houden/en met buitenwereld mijn "uitleenpc" zolang.
Hier thuis deze vooraf nog helemaal up to date gemaakt, ze is totaal onbekend met de meeste pc-dingen en degenie dit rit die kant op maakte heeft aldaar deze aangesloten op de livebox (heb ik hier ook) en alles werkte gelijk goed.Dolblij was ze! Wink

1.5 dagje maar helaas...intussen krijgt totaal geen internetverbinding meer Sad

De LANkaart is dus een via rhine||Feather netkaart, , heb haar gebeld en via netwerkverbindingen enkel de melding : beperkte of geen netwerkverbinding. geel tekentje...als ik haar goed verstond (na status en herstellen, is het iets met de DNS...
Zelf belde ze al met de helpdesk en volgens hun is vanuit Online alles oke, telefonie werkt ook gewoon, modem is zichtbaar/bereikbaar enz.
Probleem is dat ik, ook al doe ik alles rustig, haar niet teveel info/testjes kan laten doen.
Langere en dus ijskoude start, en alles los vanuit de aansluiting ADSL, mocht niet baten.

Pas na volgend weekend 2-3 januari kunnen de pctjes weer gewisseld worden, maar dit is echt sneu voor haar!Sad
Zonder ingewikkelde dingen: wat kan ik via foon voor haar en dus heeeel simpel nog laten doen? Dingen zoals winsock-fix enz raakt ze beslist van in de stress Frown

Het lijkt me bizar dat ineens de lan-kaart krestte, of spontaan kabels niet meer werken, het is overigens geen draadloze verbinding, lekker stevig met de plug dus Smile

Alvast dank
groetjes lidy
 
TCP_IP
Hier een scriptje om via een batchfile TCP/IP stack in te stellen.

Sla onderstaande op als een batchfile (dus kopieren naar notepad en dan "opslaan als" "alle bestanden" en dan .bat erachter zetten.

Laat haar dit script dan draaien door erop te dubbelklikken.

Als 2e optie kun je nog de TCP stack resetten met deze 2 commando's die ik nog wel regelmatig gebruik:



netsh int ip reset resetlog.txt



netsh winsock reset




============================



 @ECHO OFF
   
       
   
      set varip=192.168.1.9
   
      set varsm=255.255.255.0
   
      set vargw=192.168.1.1
   
      set vardns1=192.168.1.1
   
      set vardns2=194.134.5.5
   
         
 
      REM ***** Hieronder niks wijzigen ******
 
       
 
     
 
      ECHO IP adres en subnetmasker instellen
 
      netsh int ip set address name = "Local Area Connection" source = static addr = %varip% mask = %varsm%
 
       
 
      ECHO Default gateway instellen
 
      netsh int ip set address name = "Local Area Connection" gateway = %vargw% gwmetric = 1

       

      ECHO Primaire DNS server instellen

      netsh int ip set dns name = "Local Area Connection" source = static addr = %vardns1%
 
       
 
      ECHO Alternatieve DNS server instellen
 
      netsh int ip add dns name = "Local Area Connection" addr = %vardns2%
 
       

      ECHO Hieronder de nieuwe instellingen van %computername%:
 
      netsh int ip show config
 
      pause


Gewijzigd door TCP_IP op 27 december 2009, 18:20
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
lidy
Dankuwel meneer TCp_IP

Voor ook mij is dit geheel nieuwe "taal" en hoewel dit copy/pasten en opslaan als.bat bestand zeker zal lukken, zie ik wel klein praktisch probleem?
Hoe komt dit bestandje per foon in haar pc?Frown

Helaas ken ik verder ook niemand in regio Beverwijk en voor zover ik weet kent ze (of ik) daar niemand die enige ervaring met pjoeters/netwerken heeft....tja en voor zulke dingen naar winkel morgen stappen, ze kan pc niet eens zelf ontkoppelen/aansluiten/verslepen, en met alle kans dat de LAN-kaart nog steeds oke is, is wel erg dure kwestie he? Wink
 
TCP_IP
Probeer anders eerst onderstaande 2 commando's maar.

netsh int ip reset resetlog.txt

netsh winsock reset


Als het dan nog niet werkt laat haar dan handmatig IP instellingen doen, je weet wel wat ik bedoel toch?

Batchfile is slechts om IP stack in te stellen, kan ook handmatig uiteraard.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
lidy
Daar ben ik weer...
Duurde even wat langer intussen had haat beeldscherm het dus ook begeven, maar voor nu ff ouwe bolle buis er staan dus weer beeld, hard nodig voor welke handeling op pc dan ook he? Pfft

Per foon haar beide commando's , letter voor letter en in rust laten uitvoeren, maar helaas nog geen verbinding inet Sad

Zodra ze haar msn aanklikt blijkt als enige melding dat de gateway niet gevonden werd.
Bij : ipconfig/all (renew enz ook geprobeerd) staat waar hier bv bij: automatische configuratie ingeschakeld: JA bij haar getal: 169.254.209.95 en meeste is verder leeg op subnetmasker:255.255.255.0 na...

Toen poginkje die mij niet echt onlogisch leek, maar dit vanuit dus lekenbreintje en blonT geprobeerd (veel meer mis kan er nu toch niet gaan he? Pfft)
Via configuratiescherm > netwerkverbindingen>eigenschappen>internetprotocol met tcp-ip aanklikken>tabblad algemeen en daar bij gateway ipadres van de livebox invullen, OKE en ff reboot, maar tot nu toe ook niet geholpen...

Voor mij allemaal abracadabra intussen, en om dan iemand die totaal pc-vreemd is per foon geduldig te houden is ook best lastig Wink


Wat nu te doen?Frown
Gewijzigd door lidy op 29 december 2009, 11:01
 
walterkevin
hmpff
de dns servers van online zijn erg sloom.
dus ik heb die van google ingestelt:

8.8.8.8

gaat veel sneller hier...
als ik
tracert www.google.nl
doe via de dns van online dan heb ik 200ms bij de server van online... (Dns)


BTW:
laat die vrouw teamviewer ofzo instaleren.
kan je haar pc zelf bekijken.
Gewijzigd door walterkevin op 29 december 2009, 13:24
 
lidy
Leukerd ben je hoor Smile

BTW:
laat die vrouw teamviewer ofzo instaleren.
kan je haar pc zelf bekijken.

Die staat al geheel klaar op die uitleenpc die ze nu van me heeft (start al met windows op ook), maar gaat ook pas werken zodra internet weer werkt he? Wink

Verder heeft dus dag 1 en de nacht internet heel goed en vlot gewerkt, maar na 1 x pc uit nu dus gezeur met IPadres verkrijgen...heel lastig en sneu ook dus Sad
 
mesa57
Dat 169.254 adres duidt volgens mij op een netwerkkabel probleem. Er is geen verbinding tussen pc en router.
 
TCP_IP
Kan idd goed zijn, of de Livebox deelt geen IP adressen uit.

Heb je al geprobeerd om handmatig een IP adres in te stellen?

configuratiescherm >
netwerkverbindingen>
eigenschappen>
internetprotocol met tcp-ip aanklikken>
Eigenschappen

IP adres = 192.168.1.9
subnetmask 255.255.255.0
gateway 192.168.1.1

dns primair 192.168.1.1
dns secundair 194.134.5.5

(of gebruik de OpenDNS - Google DNS)
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
lidy
Dagje verder....

Livebox zelf is verder oke, want een buurman (ook pc-leek) kwam ff met zijn laptop uit jaar nul langs en via de vaste LANcable wel gelijk op internet.

Heb alle bovenstaande verrichtingen exact haar laten uitvoeren, eindigend met OKE, toen ook geen verbinding alsnog, toen een reboot, maar kennelijk kan livebox deze instellingen niet vasthouden Sad

Steeds nog de melding: gateway is offline/geen of beperkte verbinding, neem contact op met uw beheerder enz.

Wat nu nog proberen en liefste ook simpel?Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'via rhine||Feather netkaart probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
probleem TV Algemeen : 3 13 jan 2018
Probleem: Hoe voeg ik VoIP Gegevens/Instellingen toe? Zyxel configuratie en problemen : 30 06 dec 2016
probleem met zyxel VMG8324-B10A telefonie Zyxel configuratie en problemen : 17 11 apr 2016
probleem met openen Huawei configuratiescherm Huawei configuratie en problemen : 10 29 feb 2016
Advertentie