obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Poorten openzetten ook dichtgetimmert?
TCP_IP
Bijna Pfft dat gaat onder de naam router-router methode.

Lan naar WAN = router-router
LAN naar LAN = router - switch/AP

Bij deze methode komen eigenlijk ook de meeste problemen voor, ik zou eerlijk gezegd willen voorstellen om hem als switch/AP in te stellen. Werkt veel en veel makkelijker en vrijwel altijd succes gegarandeerd.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
mesa57
De wrt320n biedt ook opties om NAT uit te schakelen.
Maar daar zullen we maar niet op ingaan ...
 
walterkevin
nee maar ik moet namelijk 2 apparte netwerken hebben. en met switch is dat niet zo..


btw nu heb ik dit:


7846814
Gewijzigd door walterkevin op 14 januari 2010, 18:41
 
rrozema
Waarom moet je dan 2 aparte netwerken hebben? Is dat wellicht omdat je 2 aparte groepen van computers wilt hebben die niet met elkaar mogen communiceren? Want bij de router-achter-router situatie heb je op het eerste gezicht wel 2 aparte netwerken maar iedereen van het 'achterste' netwerk kan nog steeds gewoon bij alle computers van het 'voorste' netwerk. M.a.w. ze zijn niet echt goed gescheiden.

Ik kan me geen echte reden voorstellen waarom je de ellende van de 2 routers achter elkaar vindt opwegen tegen het gemak van de switch methode.

En je slechte netwerk performance (een 'C' is nog maar net aan voldoende voor voip) kan heel goed een gevolg zijn van je eigen configuratie.
Gewijzigd door rrozema op 15 januari 2010, 07:05
 
walterkevin
ik heb telkens een andere wat raar is want nu heb ik dit ineens:

8332728

kdenk dat er iets niet klopt!
 
KarelJansen
Frown

De TG712 heeft WLAN, ik mis even waarom je hem niet daarop aansluit?

Maar je hebt dus een draadloze router, waar je een draadloze router op aansluit,

hum.....

je kan in de Thomson o.a. regels toewijzen aan een apparaat, zo uit het hoofd bijvoorbeeld een X-box etc. heb je dat gedaan?

Ach ja, je houd ons wel van de straat zo ;-)
 
walterkevin
ja nou..
ik heb hem nu maar direct aangesloten..
maar als ik wil streamen (HD) blijft ie stotteren...
omdat die functie uitgeschakelt moet zijn anders kan ik niet connecten met thomson..
is een of andere bug in hun software.

en ik heb maar 30% bereik hoewel ik met me linksys (staat er naast) 100% heb....

(5 meter er vanaf)
 
KarelJansen
Ik had een reactie getypt, maar blijkbaar ging er wat fout.

Merk dat ik geen zin het nog een keer te doen, dus meld me af van dit draadje.

Maar:
1. Pak het gestructureerd aan. Zorg dat het werkt met een netwerk kabel, als dat niet werkt, meld DUIDELIJK wat je ingesteld hebt en hoe.

Taalgebruik als "die functie" (oh, bedoel je die? Ik dacht dat je die bedoelde), en de aanname dat er een softwarebug in zit ontnemen mij de zin.

Succes

P.S. Ik neem aan dat je je draadloze kanalen goed gescheiden hebt (verschillende kanalen?). Als je niet goed weet wat je doet (en volgens mij doe je dat nog niet) zou ik mijn topologie zo eenvoudig mogelijk houden. Gewoon 1 netwerk, 1 WIFI netwerk (GEEN 2 zenders vlak naast elkaar) etc. En mocht je echt meerdere netwerken nodig hebben (Vertelvertel!), ga om de boel werkend te krijgen even terug naar de minimale instelling. Als het dan werkt, kun je al die extra ballast wel weer in de lucht ptoberen te krijgen.Smile
Gewijzigd door KarelJansen op 24 januari 2010, 10:13
 
walterkevin
2 verschillende kanalen ja....

die worden hier niet gebruikt in de buurt

en ik moet 2 netwerken hebben
daarom die 2 linksys routers achter de thomson...
 
KarelJansen
Je hebt zelfs 2 linksys routers achter de Thompson????

Maar je mist het punt denk ik, ik zie dat ook anderen die proberen te maken. Dus lees dit draadje nog eens goed door, en vraag je eens af wat de mensen je proberen duidelijk te maken.

Ik meld mij in ieder geval af van dit draadje, en wens je succes!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Poorten openzetten ook dichtgetimmert?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Poorten openen Zyxel configuratie en problemen : 3 10 mrt 2015
Poorten en NAT loopback probleem Huawei configuratie en problemen : 78 31 okt 2014
Huawei fail bij openzetten poorten Huawei configuratie en problemen : 9 22 mei 2014
Kan poorten niet openen hg655d Algemeen : 19 23 okt 2013
Poorten openen Huawei configuratie en problemen : 2 18 sep 2013
Advertentie