obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Oude telefoon (T65) lijkt niet te werken, HULP?!
paultje100
Ik heb een oude telefoon (PTT T65) gekocht waarmee ik alleen maar gebelt hoef te worden. Het feit dat de draaischijf niet werkt bij de Speedtouch 706 is dus niet aan de orde.

Het probleem is dat de telefoon niet goed werkt.

Als ik de telefoon aansluit zonder dat er iets in de T65 is veranderd en de hoorn van de haak neem, hoor ik een lichte ruis op de achtergrond. Op het moment dat ik met mijn mobiel naar mijn vaste telefoonnummer bel hoor ik door de hoorn dat er iets van een verbinding gemaakt wordt. Vervolgens hoor ik verschillende tonen net alsof er een nummer gedraaid wordt. Echter volgt er geen verbinding tussen telefoon en mobiel..

Als ik de hoorn op de haak leg dan en bel gebeurt er helemaal niks.

Het doorverbinden van de b en de EB in de T65, waarbij de EB niet losgekoppeld is heeft als gevolg dat er direct (vanuit de mobiel) naar de voicemail wordt gegaan.
Als ik de EB wel loskoppel dan gebeurd er verder ook niets. (zelfde verhaal als eerste geval, wel tonen maar geen verbinding)

Het omdraaien van de a en b in de T65 heeft ook geen gevolg en hoor nog steeds de tonen.

De link gaat naar het schema van de T65.
http://www.picbasic.nl/images/schema_...lefoon.gif

Weet iemand een oplossing want anders moet ik de telefoon weer weg doen.. Jammerlijk..
 
I R Baboon
De T65 zal nooit gaan werken via een VOIP router.
Hij is uitsluitend geschikt voor de oude analoge PTT telefooncentrales.
De telefoon heeft te veel vermogen nodig om te werken. Een router zal dat niet kunnen leveren.
Ook levert de router geen aarde en EB (Extra Bel).
Alle bedrading van telefooncentrale tot in aan een telefoontoestel maakt gebruik van maar twee draden ( A & B ).
Gewijzigd door I R Baboon op 06 januari 2010, 21:17
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
paultje100
Van die twee draden wist ik.. Van dat vermogen had ik al het gevoel dat dat het was. Is daar nul mogelijkheid in?
 
TCP_IP
nul komma nul ongeveer.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
I R Baboon
Als mijn geheugen het nog goed heeft, dan moet de EB meer dan honderd volt leveren om de bel te laten rinkelen.
Hoeveel Ampère hij moet hebben weet ik niet.
Een router zal daar nooit aan kunnen voldoen.

Als je van een beetje hobbyen houdt, kan je de T65 ombouwen naar een moderne telefoon.
Buitenkant retro, binnenkant modern.
Op Google staan vast wel een paar voorbeelden.

Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
paultje100
Zou de pic van http://www.picbasic.nl/t65-telefoon.htm het misschien wel doen lukken?
 
I R Baboon
Dat lost het probleem op dat je geen nummer kunt kiezen met de draaischijf.
Het tekort aan vermogen lost dit niet op.

Koop een simpel toestel onder de €10 in een bouwmarkt of rommelmarkt.
Sloop hem uit elkaar. Sloop de T65 uit elkaar.
Sluit de printplaat aan de hoorn van de T65. T65 in elkaar schroeven. Klaar.
Gewijzigd door I R Baboon op 06 januari 2010, 21:47
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
TCP_IP
Maar je wilt echt zo'n oude T65 dus gaan gebruiken Pfft?

Nostalgie?

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Oude telefoon (T65) lijkt niet te werken, HULP?!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie