Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
St706 firmware
|
|
joseil |
Geplaatst op 18 January 2010, 21:14
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 18 Jan 2010 |
Ik heb een firmaware update gehad heb op mijn Thomson st706 @#$%. Nu ben ik mijn adres boek kwijt, erg bedankt online.nl. De backup/restore (http://10.0.0.138/cgi/b/backup/user.ini//) werkt ook niet meer. Hij vraagt nu om een user en wachtwoord, ik had de online user voorheen root rechten gegeven zodat je nog iets kon instellen zoals dhcp (uit) en dyndns en backups kon maken. Is iemand er al achter hoe de online user weer meer rechten te geven? Liever zou ik mijn Fritzbox 7270 gebruiken maar het telefonie password is geheim @#$%, en ze willen het niet geven heeft iemand dit probleem al opgelost? Groet Jos |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 20 January 2010, 00:47
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
Probeer eerst te resetten naar fabrieksinstellingen. De 706 moet daarvoor gewoon aan staan. Dan aan de achterkant de reset knop indrukken met een paperclip of pen. Je moet die knop vasthouden totdat de lampjes uit gaan en de router gaat rebooten. Backup/restore zou weer moeten werken. Gewijzigd door I R Baboon op 20 January 2010, 00:54 Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
joseil |
Geplaatst op 20 January 2010, 10:20
|
Hallo Baboon, Helaas geen verbetering, ben nu nog verder van huis. Ip adressen zijn weer default en DHCP staat weer aan, als ik geen fatsoenlijke toegang kan krijgen tot de router moet ik mijn thuis netwerk aan gaan passen. Na de harde reset naar fabrieks instellingen blijft de router vragen om een gebruiker en wachtwoord, als je naar de url van backup / restore gaat (http://10.0.0.138/cgi/b/backup/user.ini//) Ik heb software versie 7.8.10.0 gekregen van online, waarin ze blijkbaar de achterdeur ook hebben dicht getimmerd Weet iemand een manier om het IP adres te veranderen en DHCP uit te zetten? van Online krijg je geen enkele medewerking. Groet Jos Gewijzigd door joseil op 20 January 2010, 10:36 |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 20 January 2010, 12:22
|
Ik heb versie 6.2.29.2 op de 706 staan. Moet wel vermelden dat hij maanden niet online is geweest. Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 20 January 2010, 17:22
|
Firmware downgraden is (nog) niet mogelijk. Ik weet helaas niet meer met welke firmware versie die modems uitgeleverd werden door Online. Mijn router is nu geconfigureerd voor Telfort en Voipbuster. Ben niet meer bij Online, namelijk. Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 20 January 2010, 18:08
|
Nog een laatste suggestie: Had je tijdens de fabrieksreset ook de DSL lijn in de router? En zie in je log direct na de reset iets met TR-69 staan? Dan was je reset nutteloos. Probeer dan te resetten zonder DSL lijntje in de router. Kijken of dat wel helpt. Gewijzigd door I R Baboon op 20 January 2010, 18:09 Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
joseil |
Geplaatst op 20 January 2010, 21:28
|
Hallo Baboon, Bedankt voor je reacties. Ik heb de reset naar fabriek instellingen met en zonder ADSL lijn geprobeerd beide zelfde resultaat. Ik ben bang dat ze de achterdeur ook dicht getimmerd hebben.@#$% Nog de helpdesk tegen beter weten in geprobeerd, ze hebben dan wel begrip maar daar schiet je niks me op. Dus uit armoede maar mijn netwerk aangepast aan dat van de router, en gezorgd dat alle clients van mijn eigen DHCP server een ip nummer kregen met een lange lease tijd zodat de DHCP server van de router zich er niet mee gaat bemoeien. Het blijft teleurstellend dat online ons zo betutteld en geen mogelijkheden wil bieden om gebruikers met meer wensen te gemoed te komen, het is tenslotte geen onaardige router. mvg Jos |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'St706 firmware', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Wat is deze firmware in mijn modem? | Eigen modem configuratie en problemen | : 5 | 22 Oct 2019 |
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? | Zyxel configuratie en problemen | : 5 | 09 Jul 2019 |
Waarschuwing firmware update ZyXEL VMG8324-B10A! | Zyxel configuratie en problemen | : 51 | 16 Jan 2019 |
Firmware update voor modem? | Zyxel configuratie en problemen | : 2 | 07 Jul 2018 |
Firmware update tool Online.nl | Zyxel configuratie en problemen | : 1 | 14 Oct 2016 |
Advertentie