obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Kan je een eigen webserver draaien?
RobinStn
Hallo,

Ik zit momenteel bij Tele2 en heb me aangemeld voor Online (overstapservice). Blijkbaar krijg je daar nu het Thomson TG712 modem. Nu lees ik op vele forums dat het modem dichtgetimmerd zit. Vraag, kan je wel NAT aanzetten voor een webserver die je thuis hebt draaien of zit dat ook dicht?

Groeten Robin
 
TCP_IP
Webservertje achter de TG712 draaien?
Moet volgens mij geen probleem wezen, port forwarding e.d. zit er wel op.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
KarelJansen
Ik heb meerdere sites draaien achter de TG712 bij Online, geen enkel probleem.
 
droppie12
Krijg je bij online wel een vast/fixed IP, of moet je een dyndns service nemen?
Mailserver via relayhost smtp.online.nl of heb ik dat verkeerd gelezen?
Ik denk erover om over te stappen van hetnet met vaste telefoonaansluiting naar online + bellen, stoort dit op de performance van de webserver?

Tnx.Shock
 
KarelJansen
Sommige dingen kan je gewoon bij Online opzoeken hoor.

Ik heb niet-cruciale sites draaien, en gebruik gewoon het "fixed" IP adres van de aansluiting.
En krijg een seintje van een webserver als mijn sites eruit liggen (cronjobje)

Maar hoe fixed die is? Kan op dit moment niet weer vinden of ze dat nu nog aanbieden. Maar zou je gewoon in de specs moeten kunnen vinden. Staat dat er momenteel niet in dan zijn er zat andere oplossingen. Maar die weet je vast als je weet hoe je een webserver inricht.

En je vraagt of internet + bellen stoort op de performance van de webserver?????
Het gaat over dezelfde ADSL verbinding, dus als jij een groot bestand upload, kan het zijn dat het ophalen van informatie van je webserver trager wordt, maar ik neem aan dat je dat niet bedoelt?
(net als dat je je site moet optimaliseren, dus plaatses aanpassen etc)
(upload is 1 Mbit per seconde volgens de specs)

oftewel, je vraag is te ruim Smile
 
droppie12
Toch goed genoeg hoor! Grin
Heb inderdaad bij online rond lopen snuffelen en daar niet kunnen vinden of het fixed is.
Als het niet fixed is heb ik weinig zin om bij iedere werkzaamheid opnieuw bij mijn DNS provider de boel aan te gaan passen.
Ik zoek nog even verder. In ieder geval bedankt voor je antwoord!
 
KarelJansen
Ik weet niet hoe je je webserver inricht, maar je kan bijvoorbeeld de DNS van zoneedit.com gebruiken, en een cronjobje op je server draaien.

heb je meteen de emailforwardfunctie van zone-edit, ideaal. Forward je de boel naar een gmail-account, heb je meteen een grote emailbox. Als reply adres de naam van je domein-email invullen, klaar!

www.zoneedit.com
 
droppie12
Hoi, ik draai mijn eigen DNS, dus heb ik voor de registratie een fixed IP nodig. Zal het eens overwegen. Heb idd dezelfde truc uitgevoerd toen ik nog op kabel zat.
Zit nu te twijfelen over tele2 of online. Telfort heeft geen fixed IP, bij tele2 heb ik ook niet helemaal duidelijk of een fixed IP gebruikt wordt, via de klantenservice niet echt een duidelijk antwoord gekregen. Zag deze vraag staan bij online en daarom aan dit topic geplakt.
Zit nu via hetnet, maar wil kijken of ik het goedkoper kan krijgen.

Bedankt voor het meedenken!
 
rrozema
Het ip adres is niet fixed. Het is een ip adres dat wordt gekoppeld aan jouw aansluiting en dat telkens opnieuw wordt toegewezen door de dhcp server van Online. Online houdt zich het recht voor je ip adres te wijzigigen wanneer daar een (technische) noodzaak voor is. In de praktijk komt het er echter op neer dat je altijd het zelfde ip adres hebt en houdt. Het maakt niet uit hoe lang je modem uit gestaan heeft, of at je een ander modem aansluit, je krijgt telkens het zelfde adres. Ik heb zelf jaren lang een en het zelfde adres gehad.
 
droppie12
super bedankt, heb de aanmelding in orde gemaakt :-)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kan je een eigen webserver draaien?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Eigen apparatuur gebruiken Huawei configuratie en problemen : 7 11 okt 2017
Online Glasvezel, eigen modem Eigen modem configuratie en problemen : 2 23 feb 2017
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Eigen Modem Eigen modem configuratie en problemen : 8 23 aug 2015
SpeedTouch 546 vervangen door eigen modem Eigen modem configuratie en problemen : 4 14 mei 2015
Advertentie