obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
ST706 Thompson NAT script / port forward
mesa57
De topicstarter had het over MW2. Waar jij het over hebt weet ik niet. Per applicatie zijn de te openen poorten verschillend. Voor MW2 geldt dat het erg onduidelijk is welke. uPnP werkt daar eigenlijk het beste voor. Helaas lijkt het erop dat uPnP op de ST706 niet goed werkt. Wat ook kan is dat het nodig is uPnP ook nog in windows aangezet moet worden.
 
JaapKF
Mensen,

Laten we nu het probleem laten waar het is.

Als je porten forward naar de poorten van een apparaat op je systeem dan verwacht je dat dat werkt.
In mijn geval probeer ik het volgende :
poort 7080 t/m poort 7081 forward ik naar de poorten 7080 t/m 7081 van het mac-adres van de netwerkkaart van de centrale.
Met telnet (zie eerdere suggestie) heb ik gecontroleerd of de betreffende poorten response geven en dat is zo.

Wat nu dus rest is de vraag, waarom opent de speedtoch 706 deze poorten niet? Intern werkt het immers wel waardoor ik de modem nu een beetje de schuld begin te geven.

De betreffende centrale is een professionele beveiligingscentrale en heeft dus helemaal niets met Windows te maken. Bovendien heeft de port forward wel altijd op de oude modem gewerkt.

Wie het weet, graag response.

Alvast bedankt,

Jaap
 
mesa57
oh, een beveilingscentrale.
Zit die achter je router ?
Heeft hij een IP adres ? En waar vandaan komt dat IP adres ?
 
JaapKF
Hij heeft eerst via dhcp een ip-nummer van de router gehad. Vervolgens heb ik dat IPnummer vastgezet. De bewuste netwerkkaart meldt zich netjes aan staat gewoon in de lijst met actieve apparaten.

Wat heeft dit te maken met het niet willen open zetten van de bewuste poorten? Eerder heb ik toch al aan gegeven dat de poorten op mac-adres zijn gekoppeld. Dit mac-adres krijg je alleen wanneer de kaart netjes is aangemeld.

Dus, als iemand wel een goede suggestie heeft....... graag.
 
mesa57
Heb je bij het vastzetten van het IP van je bev. centrale wel de juiste gateway opgegeven ?
 
JaapKF
Zonder juiste Gateway werkt DHCP niet.
 
mesa57
Als je het IP adres vastzet, gebruik je dhcp niet he.
En voor dhcp (automatisch IP verkrijgen) hoef je geen gateway in te vullen.
 
JaapKF
OK.

Stel dat ik het verkeerd heb gedaan. Onderstaand de info uit de router:

TCP/IP-configuratie
DHCP-server gebruiken: Ingeschakeld

IP-adressen
IP-adres/-masker Type
10.0.0.138/24 Statisch
192.168.1.254/24 Statisch

DHCP-groepen
DHCP-groepsnaam Adresbereik Gateway
LAN_private 192.168.1.64 - 192.168.1.253 192.168.1.254

De netwerkaart van de centrale heeft als adres:
192.168.1.66
masker
255.255.255.1
Gateway
192.168.1.254

Als DNS heb ik ook 192.168.1.254

Bovenstaande lijkt me correct al vraag ik me wel af wat ik met het adres uit
de modem met IP 10.0.0.38 zou moten. Deze kreeg af fabriek zo in de modem en heb ik laten staan.

Ik hoop dat bovenstaande meer info geeft t.a.v. het probleem.
 
mesa57
- Als je de centrale een vast IP adres geeft moet dat buiten de DHCP range 1.64 - 1.254 zijn. Dus niet 1.66 maar 1.50 of zo.
- Het netmask moet 255.255.255.0 zijn

Het modem heeft 2 ip adressen, dat is normaal.
192.168.1.254 wordt normaal gebruikt.
 
JaapKF
Als ik een IPnr neem wat buiten de DHCP range valt, kan de modem hem niet vinden in apparatenbeheer terwijl hij wl gewoon op het netwerk zit want ik kan hem op IPnr gewoon benaderen.

Volgens de help functie moet je zo'n IPnummer wat buiten de DHCP range valt kunnen toevoegen. Home -> thuisnetwerk -> interfaces -> localnetwork. In werkelijkheid lukt dat niet aangezien het configuratietabblad om dit nr toe te voegen niet bestaat.

Kortom, je hebt helemaal gelijk echter ik zie geen andere mogelijkheid.

Wie weet hoe het wel moet, mag het zeggen. Ik heb een Speedtouch ST706.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ST706 Thompson NAT script / port forward', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Admin web interface move to a different port Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 09 jul 2019
fritzbox en port sharing Eigen modem configuratie en problemen : 5 18 dec 2018
Port Forward / ZyXEL - VMG8324-B10A Router Algemeen : 3 27 okt 2018
Geen port mapping pagina? Huawei configuratie en problemen : 4 16 mei 2016
Advertentie