obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Sinds vandaag bij Online: spijt!!
dmind
Zijn deze waarden wel normaal:

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 9,5 / 23,0


Verzenden is stukken lagere verzwakking dan ontvangen, en verzenden is ook niet echt het probleem (zijnde ook dit niet stabiel maar tussen 40 en 90 kbyte/sec).

Overigens net youtube zelf gezien, en er zitten mega vertragingen op de lijn... nooit eerder gezien dat zelfs youtube begint te stotteren doordat de buffer leegloopt of leeg is... ik ga lekker slapen en hopen dat het morgen is zoals het moet zijn, maar dat zal een droom worden.
 
I R Baboon
Ik zou eerder de FEC, CRC en HEC fouten in de gaten houden.
Als je een slechte lijn hebt, zie je daar het eerste probleem.

Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
dmind
**gaaaap**
Vannacht begint het alarm te piepen op 02:45 's nachts... verbinding met beveiligingsbedrijf kan via telefoon niet gemaakt worden... net even uitgezet. Nog even snelheidscheck midden in de nacht... max 550kbyte/sec down, 90kbyte/sec up.
Duidelijke conclusie: verbinding deugt niet en valt af en toe (zoals net) dus weg.
**welterusten**
 
dmind
Gisteren modem password aangepast, net nog ff inloggen, kloppen deze gegevens ook niet meer. Heeft Online dit gewijzigd, of krijgt de modem een eigen willetje? Morgen maar ff reset.
Ook mijn thuisserver die is ingesteld en gisteren nog bereikbaar was, is dat niet meer. Modem is dus gereset en ik weet t password niet... fantastisch!
 
sprokkel
Same hier,
ben er al 2 weken mee bezig telefoon,zeer trage verbingding 5,8 Mbit
Heb adsl extra centrale adsl+ woon 3,2 km vanaf centrale
vandaag heeft online weer gebeld sorry maar meer als 6 mbit kunt u niet halen
Vorig jaar ruim 9 Mbit , een ieder die ik gesproken heb bij offline,online heeft terug kunnen lezen in zijn scherm maar meneer die vandaag belde kon niets vinden

af gezien van de vette rekening vorig jaar (telefoon 175€ niet door ons gebeld) na de landelijke storing
blijkt een of andere sex lijn tezijn

Ik ben helemaal klaar met offline,online
Iedere medewerker die je spreek heeft een ander verhaal of oplossing????

ze kunnen wel downgraden verschil in prijs is Grin €2.00

vrg
 
dmind

Quote


Beste Dmind, ik zie dat je ook een thuisserver hebt. Dat duidt er op dat je geen standaard huis/tuin/keuken gebruiker bent waarschijnlijk. Theoretisch zou je dus van alles hebben kunnen ingesteld.
Kijkende naar de intrain waardes zou je gewoon 13Mbit moeten kunnen halen.
Heb je toevallig ook nog een router tussen je Livebox en je pc's. Als dit zou is zou ik deze er eerst tussenweg halen.
Dan 1 PC aansluiten op de UTP uitgang van het modem met een nieuwe kabel.
Een fabrieksreset geven zodat je weer de Livebox kunt benaderen met de standaard gebruikersnaam/ww
Kijken op je LB wat de download/upload is
Een snelheidstest doen.

Om helemaal uit te sluiten of er geen "storende factoren" op je pc (s) staan, zou je nog kunnen overwegen een machine te pakken die helemaal opnieuw geinstalleerd is. Dan heb je een zuivere test.
Weet dat het omslachtig is, maar zo sluit je alles uit. Zoals ik de situatie lees, zit het op je pc niet helemaal fris lijkt het.
Heb je de netwerkkaart ook op autodetect gezet?


Voor de duidelijkheid:

Die thuisserver is gewoon een Synology NAS'je, waarvoor ik een poort geforward heb om er van buitenaf via m'n website bij te kunnen.
Voor de poort forward bestond het probleem, en erna nog steeds.

Er zit een wireless router aan de modem. Echter heb ik op verschillende manieren al getest (met en zonder router), resultaat is het zelfde, dus router is het probleem niet.

PC's zijn virus en spyware vrij (gegarandeerd) "Zoals ik de situatie lees, zit het op je pc niet helemaal fris lijkt het" ik weet niet wat jij meer leest dan ik, maar heb dat nergens geschreven, is ook niet zo.

En om het helemaal compleet te maken: met KPN had ik tot gisteren vanaf dag 1 tot en met de laatste dag nooit 1 storing of probleem!
Enige dat veranderd is, is de modem verwisseld en een speciale KPN splitter verwijderd (die bij het modem hoorde).

Online heeft me gewoon een belachelijk trage onstabiele verbinding geleverd.
 
dmind
Kan iemand mij hierbij helpen:
Ik heb al meer dan 4 miljard FEC fouten en CRC-fouten in 2 uurtjes draaien... wat houdt dit in? Kan het kwaad? Heeft het met mijn slechte verbinding te maken?

ctief: 0 dagen, 1:59:39
DSL-type: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.019 / 13.603
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 14,65 / 51,41
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 0,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 9,5 / 26,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,0 / 10,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / IFTN
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 4.294.967.264 / 3.257
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 4.294.967.264 / 3
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 3
 
I R Baboon
Wij kunnen niets meer voor je doen.
Jij moet bellen met Online zodat zij de lijn en router kunnen checken.
Of je krijgt een nieuwe router gestuurd of er wordt een monteur op pad gestuurd voor je.

Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
TCP_IP
Mogelijke oorzaken:

Modemrouter zelf (CPE gedeelte)
kabel (rj11)
ISRA
buitenshuis (dus kabel ondergronds tot de centrale)

Oplossing:
Helpdesk van Online bellen om metingen te laten doen en evt. modem laten vervangen.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
dmind
Dank voor de antwoorden.

Heb de helpdesk vanmiddag gebeld, en zojuist nog een keer, de beste man zou het melden en vragen aan de technische dienst en eind deze week contact opnemen.
Jammer dat in mijn geval de overstap naar Online niet goed gaat. Helpdesk is overigens erg vriendelijk en zeer korte wachttijd!

Heb in de kast nog een ADSL 2+ modem liggen, een idee om deze aan te sluiten?
Is een Zyxel 2602 (zo even uit mn hoofd). Iemand een link hoe deze in te stellen?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sinds vandaag bij Online: spijt!!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie