obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Geen internet met Zyxel P-2602HW-D1A
WWW
Ik de Zyxel zonder splitter aangesloten op het internet.

De instelling (zie ook http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=2386) die ik gebruikt heb:
Mode= routing
Encapsulation = enet encap
Multiplexing = LLC
VPI/VCI = 8/35

Mijn Zyxel krijgt wel een WAN IP toegewezen en ik kan via Voip bellen maar heb geen internet. Weet iemand waar dat aan kan liggen? Ligt het misschien aan "DHCP voor wan aan" want die instelling kan ik niet vinden (wel DHCP voor LAN).
 
TCP_IP
Hoe zit je op dit moment op het internet?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
WWW
Via de door online geleverde Speedtouch 706.
 
TCP_IP
Sluit je Zyxel eens aan.
Kijk dan op de zyxel eens naar ADSL statistieken of logs of iets in die trant en post die eens.
Welk IP adres krijg je toegewezen? (de laatste paar cijfers vervangen door xxx Wink )
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
WWW
Is dit wat je bedoelt?

WAN Informatie:
- DSL Mode: ADSL2PLUS
- IP Address: 85.145.52.xxx
 
TCP_IP
Dit komt rechtstreeks uit je Zyxel?

Voer eens een ping uit vanaf een PC die aangesloten is op je zyxel op zowel naam als IP adres.

dus start >> uitvoeren >> 'cmd'



ping www.google.nl




ping 67.215.65.132


Eens kijken of er misschien een DNS probleem is, internet zou wel moeten werken eigenlijk.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
WWW
TCP_IP bedankt voor je hulp maar ik had het net voor je laatste post opgelost Smile.

Ik heb er n.a.v. de opmerkingen bij Geen internet met Zyxel P-2602R-D1A nog eens een nachtje over nagedacht. Ik dacht nog aan Liberty's opmerking m.b.t. bridging en routing en bedacht me dat ik mijn Zyxel eerst achter mijn Speedtouch had gehangen en hem op bridging heb gehad. Daar stond hij alang niet meer op maar ik heb die instelling via de wizard nog een keer aan en uit gezet en voila Internet.

Met deze Zyxel kun je dus ook gewoon gebruiken met Orange ADSL extra! rrozema je kunt hem dus aan het lijstje Welk modem kan ik gebruiken met Orange ADSL extra? toevoegen. Ik zal hierna in een losse post de gebruikte instellingen plus eventuele eigenaardigheden(bijvoorbeeld waarom het eerst niet werkte) nog eens beschrijven.

De snelheid is wel lager als met de Speedtouch (ca. 6100 vs ca 7100) dus als iemand daar nog een oplossing voor weet dan hoor ik het graag.
 
WWW
Ik heb de Zyxel zonder splitter aangesloten op het internet.

De instelling (zie ook Geen internet met Zyxel P-2602R-D1A) die ik gebruikt heb:

Mode= routing
(heb ik tussendoor op bridging gehad en dat is bij het terugzetten niet helmaal doorgekomen dus laat hem vooral op routing staan!)
Encapsulation = enet encap
Multiplexing = LLC
VPI/VCI = 8/35

Hiermee heb ik internet en Voip via o.a. Voipbuster! Wel met een iets lagere snelheid als de door Orange meegeleverde Speedtouch 706.
 
DiviNe87
Hmm interessant.. ik zou dan bijna gaan denken dat ze dat expres doen?

Ik draai een Fritzbox achter mijn speedtouch st706 omdat ik simpelweg te lage snelheden behaal met alleen de Fritzbox direct op het internet.

Ik heb een 20mbit verbinding, en zit met de st706 rond de 1mb down 145kb up..
Kwa snelheden vind ik het dus al zowiezo tegenvallen maar zodra ik Fritz naar voren gooi haal ik hooguit 600kb down en 40/50 up.

Vind het maar raar SadFrown
Gewijzigd door DiviNe87 op 22 februari 2010, 04:46
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internet met Zyxel P-2602HW-D1A', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Advertentie