obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Experiabox ipv Speedtouch 706
alper1
Ik heb sinds een aantal dagen problemen met mijn internet. De snelheid hangt dan tussen 200kb en 300kb per seconde ipv 1300kb per seconde. Ik maak gebruik van de Experia Box aangesloten op de speedtouch 706 om draadloos ontvangst mogelijk te kunnen maken. Het werkte tot vandaag prima, maar nu behaal ik echt hele lage snelheden en als ik een ping test naar nu.nl uitvoer krijg ik time out bij opdracht en 50% pakketverlies.

Actief: 0 dagen, 15:25:13

DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.019 / 13.307

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 40,38 / 1,08

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 0,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 8,5 / 23,5

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 13,0 / 10,5

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / IFTN

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 4.294.967.264 / 3.872

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 4.294.967.264 / 0

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0


Nu is mijn vraag..... FEC-fouten, CRC-Fouten, dat ziet er toch niet goed uit?

Kan ik de Siemens Experia BOX direct op de lijn aansluiten en de Speedtouch 706 zo vervangen, want ik gebruik geen telefonie van online? Zo ja, wat moet ik dan invullen in de admin pagina van de Experiabox. Nu staat er 3243245@directadsl en ook nog een wachtwoord erbij, maar ik herriner me niet dat ik een online gebruiksnaam en wachtwoord heb gekregen. Is het mogelijk of helemaal niet mogelijk?
Gewijzigd door alper1 op 12 februari 2010, 11:28
 
Tiger
Probeer eens gebruikersnaam en wachtwoord beide admin.
 
alper1
Bedankt voor je tip. Alleen moet ik daarna nog een aantal instellingen aanpassen, volgens ONLINE.nl:

Wat zijn de standaard verbindingsinstellingen voor ADSL van online?
Als u een ADSL modem wilt installeren dat niet geleverd is door online of door KPN, gebruik dan onderstaande instellingen:

ADSL Extra en ADSL Basis:

VPI/VCI: 8/35
Protocol: EthoA (Ethernet over ATM)
Encapsulation: RFC 1483 Bridged IP LLC
Wan Ipaddress: automatic (via DHCP)

klopt dit? Of moet ik helemaal niets aanpassen?

Edit: Ik heb net even heel veel geprobeerd door met de instellingen van de experia box te spelen. Helaas, is het mij niet gelukt een werkende verbinding te realiseren. Als iemand mij wil/kan helpen...graag!
Gewijzigd door alper1 op 12 februari 2010, 12:36
 
Tiger
Kijk eens in de kolom linksboven onder navigatie bij FAQ daar staan instellingen.
 
alper1
Bedankt ''Tiger''. Ik heb het voor elkaar gekregen en alles werkt gelukkig naar behoren en toch ietsje sneller als voorheen. Met de speedtouch 706 haalde ik 1,2mb en met de Siemens Experiabox haal ik bijna 1,4mb. Laatste tijd viel internet steeds weg, en voorlopig heb ik dat niet meer met de Experiabox. Ik denk dat het altijd beter is één modem te gebruiken i.p.v. twee. Nogmaals bedankt voor je informatie!
 
Tiger
Graag gedaan maar het belangrijkste is dat het werkt Wink
 
alper1
Ik moest de Experiabox wel op Bridging (MER) zetten, want anders krijg ik geen netwerktoegang. En ik heb ook de DNS-server nummers ingevuld. Nu al een aantal dagen heeft de verbinding met het internet goed en stabiel gewerkt. Nu valt mij wel op dat er op de Siemens Experiabox het lampje onder ''online'' gewoon uit staat. Voorheen bij KPN sprong het lampje wel altijd op groen. EthoA (Ethernet over ATM) kon ik net selecteren in de settings van de modem, Ik had de mogelijkheid uit PPoA, PPoE, Bridging (MER). Op welke kanaal kan ik de modem het beste instellen? Momenteel woont er bij ons in het gebouw nog niemand die een internetverbinding heeft dus er zijn ook geen kanalen bezet. Moet ik deze persé één voor één uittesten?
Gewijzigd door alper1 op 17 februari 2010, 01:56
 
Tiger
Download het programma inSSIDer daarmee kan je scannen en zien wie er in de omgeving op welke kanalen zitten zorg dat je het liefst 3 kanalen van de anderen zit dus zit er iemand b.v. op kanaal 3 en 9 zit ga dan zelf op kanaal 6.
 
alper1
Zoals ik al had verwacht heeft niemand een internetverbinding in deze straat. Mijn modem is iig de enige die inSSider kan vinden. RSSI waarde schommelt rond de -65 en - 76. Momenteel zit ik op kanaal 7. Nu heb ik wel het probleem dat ik niet in mijn modem kom via het ip adres 192.168.2.1. Als ik hem op een andere kanaal zet heb ik weer toegang.

Maakt het nog uit of de modem is ingesteld op Bridging (MER) of alléén Bridging?
Gewijzigd door alper1 op 17 februari 2010, 10:29
 
alper1
Helaas is mijn internet sinds 18:00 uur eruit en het werkt niet meer met dezelfde instellingen. Ik weet echt niet waar het aan ligt. Ik stel de dns-servers van online in, zet de modem op Bridging, LLC, maar niets laat de verbinding weer werken. Draadloos werkt niet en met kabel werkt het ook niet. Noodgedwongen heb ik de speedtouch 706 weer aangesloten, en nu heb ik een hele lage snelheid en valt internet ook weg op bepaalde momenten. Ik word hier helemaal gek van, wat is het toch moeilijk allemaal...... 2 dagen goed gewerkt, en dan opeens weg.......dat maakt het nog erger! Via kabelconnectie werkt alles wel prima met de speedtouch 706.
Gewijzigd door alper1 op 17 februari 2010, 19:24
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experiabox ipv Speedtouch 706', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experiabox v10 Algemeen : 8 01 feb 2020
speedtouch 546i configureren , werkt Tg608i ook? Eigen modem configuratie en problemen : 4 18 mei 2015
SpeedTouch 546 vervangen door eigen modem Eigen modem configuratie en problemen : 4 14 mei 2015
IP Linksys WRT54GL achter een Speedtouch ST706 Eigen modem meer apparaten aansluiten : 3 07 okt 2014
FTPserver achter Netgear router achter Speedtouch 516 v6 niet bereikbaar vanaf internet Eigen modem meer apparaten aansluiten : 2 19 jul 2012
Advertentie