obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Experiabox ipv Speedtouch 706
Tiger
@alper1,

Vreemd op de 14e heb je wel volgens de instellingen die onder de FAQ staan kunnen internetten en als je de instellingen van het het juiste abonnement instelt zou het toch in orde moeten zijn.

Ik zou toch voorstellen om je modem eerst te resetten en dan opnieuw in te stellen met de instellingen die bij je abonnement horen.
 
alper1
Modem heb ik meerdere malen gereset, dat maakt het niet beter. Volgens mij zijn die instellingen in de FAQ ook oud. Toen de verbinding nog wel werkte had ik hem op ADSL modulatie: G.992.1 - G.DMT gezet. Snelheid viel direct terug naar 700kbps en modem trainde ook in met die snelheid. Volgens de FAQ gegevens die bij mijn abo horen is dat de juiste instelling, maar werkt dus heel traag. Daarna had ik hem op ADSL modulatie: G.992.5 - ADSL2+ gezet en toen trainde de modem weer in met 1370kbps, en was de snelheid goed.

Ik ben even gestopt met het uitzoeken waarom het niet meer werkt, want ik heb echt hoofdpijn gekregen. Ga straks of vanacht weer verder kijken.

Waarom is de FAQ niet aangepast? Als ik kijk in de config van de ST706 modem zie ik het volgende
DNS: 194.134.5.5
Secundaire DNS: 194.134.0.97

Terwijl de FAQ aangeeft: DNS: 194.134.5.55
Secundaire DNS: 194.134.5.5
Met of zonder DNS, géén verbinding helaas.

Beetje vreemd allemaal!

Het is mij nog steeds niet gelukt om online te komen met de Experia Box.
Gewijzigd door alper1 op 18 februari 2010, 12:08
 
alper1
Waarom werkte het dan wel 3 dagen correct zonder problemen?
 
rrozema

Quote

alper1 schreef:
Modem heb ik meerdere malen gereset, dat maakt het niet beter. Volgens mij zijn die instellingen in de FAQ ook oud. Toen de verbinding nog wel werkte had ik hem op ADSL modulatie: G.992.1 - G.DMT gezet. Snelheid viel direct terug naar 700kbps en modem trainde ook in met die snelheid. Volgens de FAQ gegevens die bij mijn abo horen is dat de juiste instelling, maar werkt dus heel traag. Daarna had ik hem op ADSL modulatie: G.992.5 - ADSL2+ gezet en toen trainde de modem weer in met 1370kbps, en was de snelheid goed.

Ik ben even gestopt met het uitzoeken waarom het niet meer werkt, want ik heb echt hoofdpijn gekregen. Ga straks of vanacht weer verder kijken.

Waarom is de FAQ niet aangepast? Als ik kijk in de config van de ST706 modem zie ik het volgende
DNS: 194.134.5.5
Secundaire DNS: 194.134.0.97

Terwijl de FAQ aangeeft: DNS: 194.134.5.55
Secundaire DNS: 194.134.5.5
Met of zonder DNS, géén verbinding helaas.

Beetje vreemd allemaal!

Het is mij nog steeds niet gelukt om online te komen met de Experia Box.


Ik zie dat er nu inderdaad bij alle abonnementsvormen G.992.1 - G.DMT staat. Dit is niet correct. Ik zal eens informeren wanneer en waarom dit veranderd is...
 
Tiger
@rrozema,

Is er al bekend waarom bij alle abonnementsvormen G.992.1 - G.DMT staat ?.
 
LG1
ja die vraag zou ik ook wel benantwoord willen zien
op die manier haal je nooit 20mb maar max 12 mb bij een 20mb abb van online.nl
en dat ken natuurlijk niet ;-)
 
rrozema
Nee, ik zou het niet weten.
 
Tiger

Quote

rrozema schreef:
Nee, ik zou het niet weten.


Als antwoord op 18-02-2010 21:53 in dit topic gaf je aan dat je zou informeren waarom en wanneer dit gewijzigd was jammer dat je er niet achter bent gekomen en ik had Wanabo al een p.m. gestuurd met de vraag of hij wist hoe dit kwam maar hij moest ook het antwoord schuldig blijven.

Blijft de hamvraag wie dit in de FAQ geplaatst heeft en waar hij/zij de info van heeft gekregen om te achterhalen om antwoord op de vraag te geven.
 
TH

Quote

gekkedwaas schreef:
Een experiabox is toch van KPN internetplusbellen

Daar staat toch een firmware op van KPN, dat werkt toch niet op een Online verbinding ???


Werk zelf probleemloos met de Siemens Ebox van KPN op Online
De instellingen (screenshots) vind je hier wel op het forum.

Maar als beide modems problemen geven is er wellicht een andere oorzaak.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experiabox ipv Speedtouch 706', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experiabox v10 Algemeen : 8 01 feb 2020
speedtouch 546i configureren , werkt Tg608i ook? Eigen modem configuratie en problemen : 4 18 mei 2015
SpeedTouch 546 vervangen door eigen modem Eigen modem configuratie en problemen : 4 14 mei 2015
IP Linksys WRT54GL achter een Speedtouch ST706 Eigen modem meer apparaten aansluiten : 3 07 okt 2014
FTPserver achter Netgear router achter Speedtouch 516 v6 niet bereikbaar vanaf internet Eigen modem meer apparaten aansluiten : 2 19 jul 2012
Advertentie