obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo Z1 3 Mbit in de praktijk net zo snel als Online Snel Internet
basco
excuses voor de domme vraag, maar waar vind ik het 'online service team' op dit forum?
 
Tiger
@basco,

Domme vragen bestaan niet

Ik kan even de link niet plakken maar kijk even links boven onder navigatie --> zoeken en geef in bij leden Het Online Service Team klik op het gevonden item en dan kan je een bericht sturen.

Succes
 
pakoe
Dit zelfde probleem heb ik ook na een firmware update van Online hun kant naar versie 7.8.10
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 4.294.967.264 / 27
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 4.294.967.264 / 0
 
mesa57
@basco : nog even over je vraag over die 38db verzwakking. Met je electroachtergrond zou je dan weten dat de lijn van je huis naar de centrale ongeveer 38/13.8 = 2750 meter is. Bijna 3km dus. Dan is 8mb intrainwaarde redelijk.
Deze lange afstanden komen vaak in nieuwbouwwijken voor omdat KPN daar geen wijkcentrale meer neerzet en je dus verbonden bent met een reeds bestaande centrale buiten je wijk. Wel vreemd dat de postkode check bij online wat anders aangeeft. Probeer de postkode check van Telfort eens, daarvan weet ik dat die nogal goed wordt bijgewerkt.
Gewijzigd door mesa57 op 13 februari 2010, 11:14
 
basco
@mesa57

klopt, ik had nooit verwacht op bijna 3km van de centrale te zitten, zeker niet in een gloednieuwe wijk, daarom vond ik de 39dB erg veel verzwakking.
Maar je hebt gelijk, het klopt wel. Ik heb inmiddels de locatie van de centrale achterhaald en zit er bijna 3km vanaf. Dus eigenlijk werkt het elektrisch gezien optimaal.

Wat ik dan wel vreemd vind is dat ik op de postcodechecker op de website van online een 12-16 Mbit wordt aangegeven.
Stinkt een beetje. Het doel was namelijk dat ik sneller kon internetten dan mijn Ziggo 3Mbit, wat inmiddels is verhoogd naar 6Mbit bij ons in de wijk.
Ik schiet er dus niks mee op. Nu zit ik dus 1 jaar vast aan online internet...

Gelukkig heb ik mijn Ziggo nog niet opgezegd.
Beetje balen dus.
 
basco
@pakoe:

Heb je al enig idee hoe dat van die FEC/CRC fouten is op te lossen?
 
walterkevin
ik zie ook dat je glasvezel hebt. waarom neem je geen glasvezel abo?
Gewijzigd door walterkevin op 13 februari 2010, 15:58
 
pakoe
nee bij de vorige versie die ik er op had staan was versie 6.6.12.1 en daar had ik dit probleem niet daar was het toen niet naar de 4 miljoen. Maar ik zal kijken heb hem ook al gereset maar hielp niet.
Gewijzigd door pakoe op 13 februari 2010, 16:58
 
basco
@walterkevin:

De gemeente Tilburg bekommert zich niet om glasvezel voor particulieren.
Ik denk dat ze slachtoffer zijn geworden van de adsl/kabel lobby.

Maar goed, ik wist niet dat't roze holle pijpje in mijn meterkast voor glasvezel bedoelt was... weer iets geleerd Cool
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo Z1 3 Mbit in de praktijk net zo snel als Online Snel Internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
Postcode check 35Mbit nu 16 Mbit Snelheid : 2 06 dec 2020
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Advertentie