obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Online modem met netgear router wrg 614v6 (deel2)
Caampie
Hallo

Ook ik ben nieuw hier.
Heb sinds een paar dagen mijn verbinding van online en wil hier graag mijn netgear router aankoppelen.
Maar op de een of andere manier komt mijn router niet door mijn modem heb al vanalles geprobeerd wat ik op dit forum heb gevonden maar lukt me nog steeds niet. Let wel het is een router die in 1e instantie door ziggo geconfigureerd was en ik heb deze gereset naar de fabreiksinstellingen en geupdate met de volgende update wgr614v6_2.0.14ESS_2.0.14.chk. Mijn Online modem betreft een speedtouch 706. Kan iemand me aub helpen. Bij voorbaat al heel veel dank.
 
rrozema
De speedtouch is een router, geen modem. In principe heb je dan ook geen router meer nodig achter de speedtouch. Een flink aantal mensen is echter niet tevreden met de features die de speedtouch 706 biedt en hebben al een router die wel de features beidt die ze willen. Die sluiten daarom die router aan achter de speedtouch.

Als jij even uitlegt met welk doel je de netgear achter de speedtouch wilt aansluiten dan kunnen wij je wel uitleggen hoe je dat het best kunt aanpakken.
 
Caampie
Hallo rrozema,

Ik heb boven een pc staan die altijd via die router liep en dat wilde ik graag zo houden en heb ook nog een WII die de kids heel graag weer voorzien willen hebben van internet. En heb nog eens naar mijn ontvangen modem gekeken maar ik heb niet de (WL) versie heb de gewone dus neem aan dat dat geen router is.
Wederom dank voor de moeite.
 
TCP_IP
De niet-WL versie is ook gewoon een router.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Caampie
Ok das fijn om te weten en kan ik daar de WII verbinding mee laten maken maar blijft het probleem van de pc boven die heeft geen kaart hiervoor en is afhankelijk van de netgear stick.
 
Phpeter
Hallo Allemaal,

Ook ik ben nieuw en zit met (ongeveer) hetzelfde probleem, dezelfde modem en dezelfde router. Ik heb o.a. 2 laptops die draaien op de wlan van de router, maar ook 2 pc's die op draadloos netwerk zijn aangesloten, en 1 pc die via een netwerk-kabel is aangesloten. Alles werkte met de oude modem van Orange gewoon probleemloos, maar als ik de router op de nieuwe modem aansluit en de connection-wizzard van de router laat draaien, dan word er om account-gegevens gevraagd die Online me niet wil verstrekken?

Kan iemand me vertellen hoe ik deze router aan kan sluiten (en dus alle pc's), met de oude modem kan ik namelijk geen gebruik maken van de VOIP die in het Online-Pakket zit.
 
I R Baboon
Configureer de extra routers als ap/switch en je bent van alle gedoe af.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Phpeter
Sorry maar ik denk dat je het niet goed hebt gelezen, het gaat niet om een live-box. Het gaat om de modem van Online, een speedtouch 706, en een router van netgear (wgr614v6). Voorheen ook een modem van Speedtouch, via Orange gekregen. De oude modem gebruikt geen wachtwoord, alleen inpluggen, router erachter aankoppelen, en voila. Nu met de nieuwe modem krijg ik bij de connection-wizzard de melding dat het een PPPoE-internetverbinding is en er van alles moet worden ingevoerd. De online helpdesk wil mij deze gegevens niet toesturen of doorgeven.

En hoe configureer ik een Netgear als ap/switch? Thanks alvast.
Gewijzigd door Phpeter op 09 maart 2010, 16:02
 
I R Baboon
Heel simpel.
Zorg ervoor dat het ip adres van de Netgear in het bereik valt van de DHCP server van de 706. 192.168.1.254 is al in gebruik door de 706.

Stel de DHCP server van de Netgear UIT.

Stop de netwerkkabel van de 706 naar de Netgear niet in de WAN, maar in een van de LAN poorten.

Alles herstarten en dan is het klaar. Alles zou moeten werken.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Online modem met netgear router wrg 614v6 (deel2)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FreshTomato Netgear R7000 configuratie Eigen modem configuratie en problemen : 2 14 mrt 2023
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Advertentie