obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Van kpn naar online maar krijg wel een beetje spijt.
theunk
Ik had kpn met een aansluiting van 4.000
Nu dus online over het net van kpn maar dan 8000
Oke de waarde haal ik niet dat weet i.
Maar ik had wel verwacht dat het wat sneller ging maar het is gelijk.

Mijn afstand van de centrale is 350m

Mijn modem is een thomson tg712

Koppelingsinformatie


Actief: 0 dagen, 4:45:00

DSL-type: G.992.1 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 960 / 8.000

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 32,46 / 435,88

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 11,5 / 13,5

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,0 / 10,0

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,0 / 15,0

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / ALCB
 
theunk
Ik ben naar online gegaan omdat het internet sneller is dan kpn

kpn had ik een 4000 aansluiting en online een 8000 maar ik haal de 4000 niet eens.
 
LG1
als ik dit zo lees dan neem ik liever geen online abb.
had het idee om mijn adsl om te zetten naar online.nl
en dan te gaan voor de 8 of 20mb lijn
voor die 2 euro extra in de maand wil ik wel die 20mb lijn hebben maar dan moet ik het natuurlijk wel halen.
 
theunk
Ik heb de test gedaan en ik heb een 8 aansluiting maar krijg nog geen 4 dus.
Online al gebeld en die zal het nakijken.
 
flower thunder
Als ik de test wil doen op de site van Online, dan klapt mijn hele internet eruit.
Werkt bij mij dus niet.

Maar ik heb ook geklaagt over het feit dat mijn snelheid zo laag is, nu ik een ander modem heb gekrgen (ST706 ipv een LB ). Ik heb een 8Mb verbinding volgens de statistieken van het modem, maar vele tets wijzen uit dat ik amper 6,5Mb haal (down) en 500-700Kbps (up) ipv de 1029Kbps volgens de statistieken.
Er werdt mij van alles verteld wijs gemaakt door ( nette ) medewerkers van Online en de servicedienst over mijn snelheid: ik was afgesteld op 8Mb omdat hun stabieler leek, maar....niet de 20Mb maar wel zo'n 16-17Mb was toch zeker wel haalbaar. Zeker gezien het feit dat ik slechts zo'n 700 meter van de centrale af zit.
Kreeg alleen een langere ping ( dat maakt mij niets uit ), verder niet, wellicht iets onstabieler. Ze zouden mij terug bellen hierover......dus niet.

Krijg ik op mijn klacht op dit forum een antwoord van het Online service team:

We begrijpen uw frustratie, en ik ben bezig geweest te kijken of we hiermee kunnen helpen.
Online heeft een zo groot mogelijk eigen netwerk in Nederland liggen, maar dit netwerk dekt niet 100% van het land. Daar waar we niet kunnen komen, bieden we ons eigen internet via een 'geleend' netwerk. Op dit netwerk kunnen we helaas geen sneller internet bieden dan 8MB/s. Uw woning valt onder dit netwerk, wat verklaart dat u tot 8 MB/s intraint. Het spijt me dat de Online medewerker die u heeft gesproken u in die zin verkeerd heeft voorgelicht.
Ik zou willen dat we meer voor u konden betekenen, maar dat is helaas niet het geval.


Wat en wie moet ik nu geloven??Shock
Zeker gezien het feit dat wel heel veel mensen dezlefde klachten cq problemen hebben.
Slikken we zomaar alles wat Online verteld?
Misschien moeten we wel stappen ondernemen en gezamelijk naar Radar of Opgelicht stappen......misschien dat dat helpt.

Ze zeggen je te willen helpen of bieden dat zelfs aan: maar ze helpen je niet of kunnen je niet helpen en gaan dan liegen.

Kom maar met ideeen.
 
LG1

Quote

flower thunder schreef:
Als ik de test wil doen op de site van Online, dan klapt mijn hele internet eruit.
Werkt bij mij dus niet.

Maar ik heb ook geklaagt over het feit dat mijn snelheid zo laag is, nu ik een ander modem heb gekrgen (ST706 ipv een LB ). Ik heb een 8Mb verbinding volgens de statistieken van het modem, maar vele tets wijzen uit dat ik amper 6,5Mb haal (down) en 500-700Kbps (up) ipv de 1029Kbps volgens de statistieken.
Er werdt mij van alles verteld wijs gemaakt door ( nette ) medewerkers van Online en de servicedienst over mijn snelheid: ik was afgesteld op 8Mb omdat hun stabieler leek, maar....niet de 20Mb maar wel zo'n 16-17Mb was toch zeker wel haalbaar. Zeker gezien het feit dat ik slechts zo'n 700 meter van de centrale af zit.
Kreeg alleen een langere ping ( dat maakt mij niets uit ), verder niet, wellicht iets onstabieler. Ze zouden mij terug bellen hierover......dus niet.

Krijg ik op mijn klacht op dit forum een antwoord van het Online service team:

We begrijpen uw frustratie, en ik ben bezig geweest te kijken of we hiermee kunnen helpen.
Online heeft een zo groot mogelijk eigen netwerk in Nederland liggen, maar dit netwerk dekt niet 100% van het land. Daar waar we niet kunnen komen, bieden we ons eigen internet via een 'geleend' netwerk. Op dit netwerk kunnen we helaas geen sneller internet bieden dan 8MB/s. Uw woning valt onder dit netwerk, wat verklaart dat u tot 8 MB/s intraint. Het spijt me dat de Online medewerker die u heeft gesproken u in die zin verkeerd heeft voorgelicht.
Ik zou willen dat we meer voor u konden betekenen, maar dat is helaas niet het geval.


Wat en wie moet ik nu geloven??Shock
Zeker gezien het feit dat wel heel veel mensen dezlefde klachten cq problemen hebben.
Slikken we zomaar alles wat Online verteld?
Misschien moeten we wel stappen ondernemen en gezamelijk naar Radar of Opgelicht stappen......misschien dat dat helpt.

Ze zeggen je te willen helpen of bieden dat zelfs aan: maar ze helpen je niet of kunnen je niet helpen en gaan dan liegen.

Kom maar met ideeen.

begrijp ik het nu goed dat je een 20mb abb hebt maar dat online.nl jou heeft gemeld nadat je over de snelheid had geklaagd dat bij jou alleen max8mb mogelijk is.
want dan moeten ze je toch geen 20mb abb aansmeren maar zeggen dat u alleen een 8mb abb kan afsluiten voor 2 euro in de maand minder?
vind niet alleen maar online.nl MOET jou abb wijzigen ( ook al is het jaar nog niet om van het jaar abb ) naar een 18euro 8mb abb.
 
Tiger
knol schreef:


Verder heb je voor 8 getekent, die 6,5mb die je nu haalt is super netjes! Online gaat niet voor mensen die maar max 8mb kunnen halen het abonnementsgeld verlagen, daar doen ze niet aanWink[/quote]

@knol,
Ik weet niet hoe jij aan die wijsheid komt dat hij voor 8 getekent heeft????

flower thunder schreef o.a.,

Ik heb een 8Mb verbinding volgens de statistieken van het modem, maar vele tets wijzen uit dat ik amper 6,5Mb haal (down) en 500-700Kbps (up) ipv de 1029Kbps volgens de statistieken.

Er werdt mij van alles verteld wijs gemaakt door ( nette ) medewerkers van Online en de servicedienst over mijn snelheid:

ik was afgesteld op 8Mb omdat hun stabieler leek, maar....niet de 20Mb maar wel zo'n 16-17Mb was toch zeker wel haalbaar. Zeker gezien het feit dat ik slechts zo'n 700 meter van de centrale af zit.

Ik maak hier duidelijk uit op dat hij een 20MB contract heeft afgesloten en maar een 8 MB heeft gekregen omdat Online dat stabieler vond en stabieler dat is toch heel iets anders dan geen hogere snelheid leverbaar.

Dit heb ik al vaker op dit forum gelezen maar dat betekent wel dat je niet geleverd krijgt wat je contractueel hebt afgesloten en dit hoef je dan ook niet te accepteren.
 
LG1

Quote

knol schreef:

Quote

Maar ik heb ook geklaagt over het feit dat mijn snelheid zo laag is, nu ik een ander modem heb gekrgen (ST706 ipv een LB ). Ik heb een 8Mb verbinding volgens de statistieken van het modem, maar vele tets wijzen uit dat ik amper 6,5Mb haal (down) en 500-700Kbps (up) ipv de 1029Kbps volgens de statistieken.


Dat je nu 6,5mb haalt is zeer netjes. van de 8000kbps waar je op intraint gaat ook nog overhead vanaf, net als bij de upload. Buiten dit alles om heeft Online een 4mb abbo voor €18 per maand en 20mb abbo voor €20 per maand. zie hier http://www.online.nl/alle-producten/i.../internet/ De 20mb kan alleen gehaald worden als Online haar eigen aparatuur in de centrale heeft, waar op andere plekken via KPN word geleverd, wat dus max 8mb is. Verder hangt de afstand van centale enzo er ook nog vanafWink

Verder heb je voor 8 getekent, die 6,5mb die je nu haalt is super netjes! Online gaat niet voor mensen die maar max 8mb kunnen halen het abonnementsgeld verlagen, daar doen ze niet aanWink

UH hier snap ik toch helemaal niks van
ik kan zweren dat ik op de website voor die 18 euro een 8mb verbinding heb zien staan!
heb zelfs nog met een medewerker gesproken hierover telefonisch
en nu staat er 4mb????????

dat was ook de reden waarom ik het had over een verlaging van het bedrag voor de mensen die maar 8mb halen
dan hadden ze net zo geod een 18euro in de maand kunnen nemen die max 8mb heeft en nu zie ik dat het 4mb is?

kan toch echt zweren dat het 8mb was voor 18 euro en 20mb voor 20euro.
dat zou ook het mieest logische zijn want voor 2euro in de maand van 4 naar 20 mb is wel een heel groot verschil. van 8 naar 20 is wat begrijpelijker
en die 18 euro in de maand is er dan voor die mensen die geen 20mb kunnen krijgen maar max 8mb ivm centrale

ik ga in het vervolg screendumps maken van dit soort abb. op de website want volgens mij is het gewijzigd van 8 naar 4

trrouwens mensen hier hebben het er toch over dat ze een 8mb abb hebben?
Gewijzigd door LG1 op 05 april 2010, 13:10
 
LG1
het is geen bericht geving
ik zeg dat ik kan zweren dat
en dus kan ik het me niet 100% zeker herinneren
anders had ik wel gezegd dat het 8mb was zonder dat ik zou twijfelen

ik zal wel 2 dingen door elkaar hebben gehaalt
ben zoveel abb. aan het vergelijken dat dit best mogelijk is en dat in mijn beleving het 8mb voor 18 euro was
is ook het meest logische als je voor 20 euro 20mb krijgt.

het verschil tussen 4mb en 20m is wel erg groot zeg
voor 2 euro per maand meer

het lijkt mij netjes van online.nl dat ze de klanten die geen 20mb kunnen halen doordat kpn nog geen 20mb in die wijkcentrale heeft deze mensen 18 euro 8mb aan te bieden
en dat 4mb abb weg te halen of te verlagen naar 15 euro of zo.
zo is iedereen tevreden

maar ik ga nog eens zoeken want dacht toch echt van mensen hier gelezen te hebben dat ze 8mb abb hadden.
Gewijzigd door LG1 op 05 april 2010, 22:53
 
Tiger
@LG1,

Ik vraag mij af waarom jij antwoord gaf op iets wat voor knol bedoeld was?????
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Van kpn naar online maar krijg wel een beetje spijt.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Advertentie