obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Ik ben misleidt door Online
Klokkenluider
Hallo,

In het kort, ik gebruik internet voor mijn werk en had minstens 10MBs nodig voor netwerken.

Toen ik belde zei men dat, na postcodecheck, berekening lengte bedrading (dus niet alleen afstand telefooncentrale hemelsbreed) dat 12-16MBs mogelijk zou zijn.

Ik vroeg om een betrouwbare schatting omdat ik weet wat ‘tot’ 20MBs inhoudt…namelijk niks.

Ik wees Online er op dat als er een kans was dat het minder dan 10MBs zou zijn, dat ze het me moesten vertellen want dan zou het onbruikbaar zijn voor mijn werk die ik vanuit huis doe trouwens.

“Nee meneer, 10MBs moet makkelijk lukken kijkende naar uw locatie, bekabeling en verbinding die we nu uitvoerig hebben gechecked, zelfs sneller zal het zijn”. Ok, besteld.

Ze schenen me een contract te hebben gestuurd waarin ineens stond dat ze niet meer dan 8MBs konden leveren op mijn adres. Contract heb ik nooit gezien, waarschijnlijk zoek bij TNT, of op een andere adres bezorgd. Want installatiepakket hadden ze ook naar een huis 100 meter verderop geleverd, die ik na veel bellen en zoeken heb kunnen vinden.

Dus contract niet gezien, waarin je naar schijnt, 7 dagen de tijd hebt om het af te wijzen. Als ik het had gezien had ik het 100% zeker afgewezen. Ik zit er nu dus aan vast….1 jaar lang.

Ik installeer alles, zet het aan…maximaal 3,5MBs mogelijk. Wat ik ook probeer, kan niet sneller (mijn werk heeft met netwerken en computers te maken, dus ik heb daar wel verstand van).

Het is gewoon de verbinding zelf. Kan niet anders. Ik had ze vorige week gebeld hierover, “nee meneer 8MBs is wat u moet krijgen, we sturen technische dienst om ruis te bekijken blablabla)”.
Vandaag bellen ze me, “meneer, u kunt alleen tot 4MBs krijgen, niet tot 8MBs, we hebben alles gechecked kwa bekabeling blablabla.”. Maar dat hadden we bij 1ste telefoongesprek ook gedaan, en toen zei Online 12-16MBs.

Men beloofd me na uitvoerig checken eerst 12-16MBs…toen 8MBs…en nu 4MBs.

Dit is afzetterij mijns inziens en ik zit aan een contract vast omdat ze achter dat ‘tot’ gelul schuilen, terwijl ze me wel voor de gek hebben gehouden telefonisch. Het lijkt net alsof ze het hebben dichtgeknepen (zoals vermeld, ik heb verstand van netwerken, internetverbindingen vanwege mijn werk.)

Ik moest maar een klacht schrijven naar Online die niemand zal lezen, en als het gelezen wordt is het van “ja meneer, ‘tot’ he?” Eerst tot 12-16MBs, toen tot 8MBs, nu tot 4MBs. Voor hetzelfde abonnement en prijs. Nogmaals, ze hadden dit me de eerste keer ook kunnen vertellen dat het 4MBs was, omdat men destijds precies dezelfde metingen en checks hadden gedaan op mijn verzoek.

Het kan niet zo zijn dat na precies dezelfde checks het eerst 12-16MBs laat zien in hun systeem, daarna 8MBs nadat contract niet kan worden afgewezen, en daarna ineens 4MBs om het er goed in te wrijven.

Afzetterij noem ik dat en ik zal dit op allerlei forums posten. Ik heb net bij Ziggo besteld. Online verbinding zal niet gebruikt worden ook al betaal ik ervoor, want voor mijn werk is het onbruikbaar. Mensen in mijn netwerk zullen vertraging oplopen door mijn langzame verbinding waardoor iedereen een paar uur meer per dag moet werken en dat is onacceptabel.

Schandalig gewoon. Mensen die geen Online hebben maar eraan denken…doe het niet.

Hier nog wat gegevens:

Thomson Gateway

Productnaam: TG712

Softwareversie: 8.2.4.B

Servicenaam: Online ADSL Basis/Extra

Datum & Tijd: Maa, 19-Apr-2010 18:47:59+01:00

DSL-verbinding


Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 0:01:31

DSL-type: G.992.3 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 4.099

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [kB/MB]: 196,00 / 1,54

Internet

Verbindingsinformatie

Actief: 0 dagen, 0:28:38

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [kB/MB]: 133,99 / 1,35
787464315

Afstand centrale, 2,1km.

Mvg.
 
I R Baboon
Een beetje reflectie op je eigen falen mag ook wel.
Waarom geloof je alles wat een VERKOPER je vertelt?

Als je echt iets van netwerken en ADSL af weet, kan je mij vertellen hoe Online je verbinding
kan beoordelen of testen als je verbinding nog niet eens is opgeleverd?
Daar klopt toch iets niet..??

Alle informatie die Online over je lijntje heeft, komt uit database met geschatte mogelijke snelheden.
Niemand kan voorspellen wat je werkelijke snelheid gaat worden. Pas als alles werkt zie je wat je krijgt.

Vreemd vind ik wel dat je maar 4 Mbit krijgt op je afstand van 2,1 kilometer.

Als je eens alle intrainwaardes hier neerzet, kunnen we iets meer zeggen over de staat van je lijn.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Klokkenluider
Hallo oppie,

het ging er dus om dat ze tot 3 keer de kans hadden om dat te zeggen. De tests die ze kunnen doen om het precies te kunnen vaststellen hebben ze bij onze 1ste contact gedaan.

Toen konden ze al zien dat het maximaal 4MBs was...systeem veranderd niet, als je iets intikt zal het altijd dezelfde resultaat laten zien.

Dus na checken van postcode, afstand centrale (kabel zelf, niet alleen hemelsbreed), KPN omstandigheden, etc, etc, zagen ze ook maximaal 4MBs, niet 12-16MBs, en niet 8MBs.

Het kan niet dat ze het niet wisten, dat het in hun systeem niet werd aangegeven. In dat geval zouden ze zeer amateuristisch en uiterst incompetent zijn.

Ze hadden eerlijk moeten zijn en gewoon 4MBs moeten zeggen toen ik er zeer uitdrukkelijk naar vroeg voordat ik akkoord ging en na mijn verzoek gedetaileerd liet checken.

Dat deden ze niet. Pas nadat het contract niet kon worden afgewezen verdraaiden ze alles, vandaar dat ik de woorden misleiding en afzetterij gebruik.

Baboon, dus ik moet volgens jouw gewoon automatisch aannemen dat Online telefonisten allemaal afzetters and liegers zijn? En dat ik het verdien om tegen gelogen te worden door een bedrijf, door hen te geloven na een telefonisch gesprek van 30 minuten, na alles te hebben laten checken?

Ok, leuk.

Het feit dat er een bedrijf is dat niet meer dan 4MBs kan leveren in 2010 terwijl ze eerst 12-16MBs garanderen en je zo een contract laten accepteren, om het daarna allemaal te veranderen, is pas laag en schandalig. Verwacht ik in een bananenrepubliek, niet Holland.

Ze kunnen de maximale snelheid achterhalen als ze kijken naar de bekabeling en verbindingen tussen hen en mij, hoeft het niet eens actief voor te zijn. Dat hadden ze zelfs toegegeven vandaag aan de telefoon nadat ik ze erop wees. Je kan het maximale altijd achterhalen zonder het eerst actief te maken. Als ze iets anders zeggen, liegen ze. Die was 4MBs, niet 8-12-16.

Raar dat mensen het slachtoffer hier bekritiseren, is typisch Hollands tegenwoordig.

Mvg.
Gewijzigd door Klokkenluider op 19 april 2010, 22:20
 
I R Baboon
Niemand hier bestrijd dat je geen recht van klagen hebt.
Er is duidelijk ergens iets mis gegaan.

Alleen neem je zeer duidelijk stelling tegen Online en zet je je zelf hier neer als de argeloze, naïeve klant.
Tegelijkertijd schrijf je dit: "(zoals vermeld, ik heb verstand van netwerken, internetverbindingen vanwege mijn werk.)".

Daarop moet je commentaar verdragen als zoiets post op een forum.

Maar genoeg daarover.
Als je ALLE intrainwaardes hier neerzet, kunnen we misschien iets meer vertellen.
Wij willen je nog altijd helpen...


Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
LG1
vooral die Db's zijn belangrijk..
zet die maar eens hier neer
en los daarvan het is schandalig dat men jou aan de telefoon dingen beloofd
en zeggen dat je dan verkopers niet moet vertrouwen omdat je beter moet weten is natuurlijk klare onzin.
verkopers zoals die zijn geen verkopers maar bedriegers
 
Tiger
@Klokkenluider,

Ik heb jou verhaal een paar keer doorgelezen maar blijf het toch een heel vreemd verhaal vinden.

Je geeft ook nog aan,
Raar dat mensen het slachtoffer hier bekritiseren

Met de kennis van zaken die jij aangaf te hebben probeer jij m.i. je zelf de slachtofferrol aan te praten jij had echter met die kennis wat jij hebt wat je zelf aangaf veel beter moeten weten.

Ook geef jij aan nu zit ik er een jaar aan vast maar de Online verbinding zal niet gebruikt worden ik heb net bij Ziggo besteld.

Je modem wordt op een verkeerd adres afgeleverd je contract heb je niet gekregen (schijnbaar ook op een ander adres geleverd ?) en je accepteerd een ander abonnement dan je hebt afgesloten en dit alles had je dus niet hoeven te doen.

Online is dus in alle opzichten in gebreke gebleven ze hebben toch niet geleverd wat je besteld hebt.

En dit alles moet jij accepteren ????? nee toch.

Dit alles vindt ik nog veel vreemder.
 
Klokkenluider
Nogmaals: Online zegt recht voor zijn raap "4MBs limiet vanwege onze bekabeling en verbindingen". En dit konden ze ook weten bij mijn eerste contact met hen, 4 weken terug. Dit hebben ze zelfs zo'n beetje toegegeven vandaag telefonisch. "excuus als een collega van me u niet correct op de hoogte heeft gesteld destijds, blablabla".

Snelheid kan niet veranderd worden, tenzij ik verhuis of een propere professionele provider krijg die niet liegen. Dus het heeft niet met de modem, intrainwaardes etc. te maken en het heeft geen nut om daar nog aan te knutselen.

Ze wisten destijds ook wat hun bekabeling, verbindingen en connecties met KPN was. Dat allemaal is niet veranderd in 4 weken. Maar hun sneheid verhaal hebben ze 3 keer verandert.

Tiger, ik moet Online accepteren omdat het wettelijk zo is dat je het binnen 7 dagen moet afwijzen, en contract heb ik nog steeds niet gezien maar Online zei dat dat niet hun fout was. Ik kan wel een advocaat nemen om van contract af te komen en het zal me misschien wel lukken, maar dat kost bakken met geld. Goedkoper om het zo te laten en over een jaar ze een schop onder de kont te geven.

Baboon (je naam doe je recht aan), Online veranderde 3 keer hun verhaal over de maximale snelheid tot nu toe. En omdat ik van computers en internet afweet moet ik mensen niet meer geloven aan de telefoon als ze redelijke dingen zeggen na 30 minuten alles checken? Als men na calculaties aangeeft dat men 12-16MBs kan geven (wat normaal is tegenwoordig, niks verdachts aan), en ze veranderen het dan naar 8MBs, daarna 4MBs, heb ik het gedaan? Rare theorie heb je,

Het is juist raar dat een provider geen normale snelheden kan leveren. Andere providers heb ik nooit minder dan 10MBs gehad (zelfs 5 jaar geleden niet)....Online in 2010, 4,5MBs, belachelijk.

Nogmaals, typisch Hollands tegenwoordig om de daders te verdedigen.

En Baboon, ga ergens anders neerdunkend praten, niet van gediend (ja, nu doe ik het ook). Je lijkt wel een Online medewerker...die ook nog eens niet uitblinkt in begrijpend lezen.

Ajuu.
Gewijzigd door Klokkenluider op 20 april 2010, 00:29
 
Tiger
@Klokkenluider,

Online kan vertellen wat ze willen maar als jij een tot 20 Mb/s abonnement hebt afgesloten hoef je geen ander te accepteren en die termijn van 7 dagen werkt in dit geval niet want ook het modem was op een foutief adres afgeleverd en waar is dan het contract afgeleverd ??? dat is wel degelijk het probleem van Online als jij dat niet hebt kon je ook niet zien dat ze jou een verkeerd abonnement hadden geleverd en dit is wel degelijk een gegeven om het contract te laten ontbinden dus laat je maar niets wijs maken door Online want bij hun ligt de fout.
 
I R Baboon
Ach Klokkenluider, maak je niet dik. Het leven is al kort genoeg.
Ik begrijp wel dat je nu op de (nick) naam wilt spelen.
Er waren teveel rare dingetjes in je hele verhaal en als daarvan wat wordt gezegd, wordt je beetje boos.
Allemaal heel begrijpelijk...

Ik wil je nog steeds helpen.
Als je ALLE intrainwaardes hier neerzet, kunnen we kijken wat precies gaande is.

Voorts kan je nu beter een aangetekende klachtbrief sturen naar Online.
Daarin moet je contract ontbinding verlangen.
Gewijzigd door I R Baboon op 20 april 2010, 12:18
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
LG1
ik dacht dat het KPN was of BBNED
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ik ben misleidt door Online', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie