obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Ftp met livebox en westerndigital mybook
Jeff
Hallo,

Ik zou graag extern via ftp toegang willen verkrijgen tot mijn nas
server,
Echter kan ik in de livebox alleen maar uit een paar keuzes kiezen,
zoals een naam host,
echter werkt deze optie niet zoals ik verwacht had,
Het zou namelijk het volgende adres moeten fowarden external ip livebox
naar ftp://urlvanmijnnas maar dit gaat niet,
Hoe kan ik dit wel werkend krijgen in de livebox?,
Ik gebruik de western digital mybookworld met ftp toegang ingeschakeld
en de livebox(F@st 3202_2601EC)
Lokaal heb ik wel toegang via ftp en mijn bestanden

klantenservice ondersteund dit nietSad
 
TCP_IP
Basis principe is eigenlijk:

Vast IP adres toekennen aan je NAS buiten de DHCP range van de livebox.

De range is van 192.168.1.10 t/m 192.168.1.100.
Dus kies bijvoorbeeld 192.168.1.9

Daarna forward je de poorten 20 en 21 TCP naar het IP adres van je NAS.

Volgens mij werkt NAT loopback nog steeds niet bij de huidige firmware van de livebox (kan me vergissen, loop lichtelijk achter). Dat NAT loopback niet werkt wil zeggen dat als je je WAN ip adres intikt binnen je interne netwerk kun je niet op je NAS uitkomen.

Beetje duidelijk? Kan zo even niet inschatten wat je kennis is mbt (modem)routers.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Jeff
hmzz....

beetje redelijk

mybook is ingesteld op vast ip: 192.168.1.2 evenals de rest van mijn apparatuur

Dit is wat ik ingesteld heb in de standaard firewall:

Naam Geactiveerd Protocol Van poort Tot poort Lokaal IP-adred
libminiupnpc Ja TCP 20 20 192.168.1.2
libminiupnpc Ja TCP 21 21 192.168.1.2

Voordat ik dit had ingesteld kwam ik op de config pagina van de nas uit,
en nadat het ingesteld is kom ik op de livebox terecht (login pagina)


Als ik mijn pda gebruik om te checken of het werkt kom ik op een blanke pagina terecht
(windows mobile 6.5 met iexplorer

dus ergens doe ik iets niet goed?
Gewijzigd door Jeff op 20 april 2010, 23:07
 
rrozema
Je kunt beter een ftp programma gebruiken om te testen of je ftp server het doet i.p.v. je web browser. Ik vind zelf filezilla altijd wel een goed ftp programma.

Vervolgens, je kunt dit niet zelf testen; je hebt een vriend nodig om dit testen. Dat is wat tcp_ip bedoelt met "NAT loopback werkt niet": vanaf je eigen netwerk kun je niet de portforwards gebruiken. Ze doen het alleen als je vanaf 'buiten' je eigen netwerk komt.

En dan nog, ftp bestaat in meerdere varianten: o.a. active en passive. Afhankelijk van de variant die je nas ondersteunt moet je mogelijk nog andere forwards maken. Welke dat zijn moet je opzoeken in de handleiding van je nas, dit verschilt namelijk per ftp server.
 
Jeff
@Rrozema

Buiten mijn netwerk werkt het helaas nog niet (timeout)
X
Network Access Message: The page cannot be displayed

Explanation: The request timed out before the page could be retrieved.

Try the following:
Refresh page: Search for the page again by clicking the Refresh button. The timeout may have occurred due to Internet congestion.
Check spelling: Check that you typed the Web page address correctly. The address may have been mistyped.
Contact website: You may want to contact the website administrator to make sure the Web page still exists. You can do this by using the e-mail address or phone number listed on the website home page.
If you are still not able to view the requested page, try contacting your administrator or Helpdesk.



Technical Information (for support personnel)
Error Code 10060: Connection timeout
Background: The gateway could not receive a timely response from the website you are trying to access. This might indicate that the network is congested, or that the website is experiencing technical difficulties.
Date: 4/21/2010 7:29:12 AM [GMT]
Server: DC-ISA-01.gilde.lan
Source: Firewall
 
TCP_IP

Quote


mybook is ingesteld op vast ip: 192.168.1.2 evenals de rest van mijn apparatuur


Kun je dit toelichten?
Heb je meerdere apparaten dit IP adres toegekend?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Jeff
De rest van mijn netwerk app zijn niet op 192.168.1.2 ingesteld
[img=http://img80.imageshack.us/img80/3041/screenshotyb.th.png]
Dit is het overzichtje van de gebruikte ip adressen
denk wel dat het zo duidelijks is toegelicht?Wink
Gewijzigd door Jeff op 21 april 2010, 22:18
 
rrozema
Ok, samengevat:

- gebruik een ftp programma, geen web browser
- zorg eerst dat je op je interne netwerk je ftp server kunt benaderen via z'n interne ip adres (vanaf een andere machine dan die waar je ftp server op draait).
- pas als het intern gelukt is ga je port forwards maken in je router: maak de forwards naar het interne ip adres van je ftp server.
- testen van de forwards kun je enkel doen vanaf een pc die niet op jouw router zit aangesloten (vanaf je werk, vanaf een vriend, via je mobiele netwerk provider of vanaf school maar niet vanaf een pc in je eigen netwerk). Je probeert eerst verbinding te maken door je externe ip adres op te geven in het ftp programma.
- pas als het via het externe ip adres is gelukt, heeft het nut om via dyndns of welke dns provider dan ook te proberen je ftp server te bereiken: als het via het ip adres al niet lukt, zal het zeker niet via een url lukken.
Gewijzigd door rrozema op 22 april 2010, 00:30
 
Jeff

Quote

Ok, samengevat:

- gebruik een ftp programma, geen web browser
- zorg eerst dat je op je interne netwerk je ftp server kunt benaderen via z'n interne ip adres (vanaf een andere machine dan die waar je ftp server op draait).
- pas als het intern gelukt is ga je port forwards maken in je router: maak de forwards naar het interne ip adres van je ftp server.
- testen van de forwards kun je enkel doen vanaf een pc die niet op jouw router zit aangesloten (vanaf je werk, vanaf een vriend, via je mobiele netwerk provider of vanaf school maar niet vanaf een pc in je eigen netwerk). Je probeert eerst verbinding te maken door je externe ip adres op te geven in het ftp programma.
- pas als het via het externe ip adres is gelukt, heeft het nut om via dyndns of welke dns provider dan ook te proberen je ftp server te bereiken: als het via het ip adres al niet lukt, zal het zeker niet via een url lukken.


- gebruik een ftp programma, geen web browser: ftp succes
[IMG=http://img217.imageshack.us/img217/6109/screenshotkftpgrabber.png][/IMG]
- op je interne netwerk je ftp server kunt benaderen via z'n interne ip adres (vanaf een andere machine dan die waar je ftp server op draait) werkt prima
screenshotindexofftp192.th
- als het intern gelukt is ga je port forwards maken in je router: maak de forwards naar het interne ip adres van je ftp server.
[IMG=http://img693.imageshack.us/img693/9641/firewalli.th.png][/IMG]
- testen van de forwards kun je enkel doen vanaf een pc die niet op jouw router zit aangesloten
1000140.th
 
rrozema
Dus nu werkt het, Mule? Of moet er nog iets gedaan worden?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ftp met livebox en westerndigital mybook', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Livebox vervangen door Thomson Thomson meer apparaten aansluiten : 11 20 sep 2012
Voorheen met Livebox wel, sinds Huawei werkt telefoonkiezer niet meer Algemeen : 4 29 mei 2012
Advertentie