obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Geen telefonie met speedtouch 706
marlymarly
Mijn probleem begon vorige week vrijdag. Toen begon het '@' lampje van mijn livebox te knipperen. Na alle mogelijke oorzaken doorgelopen te hebben belde ik de Online helpdesk. Deze kwam snel tot de conclusie dat de livebox kapot was. Ik zou een nieuwe modem toe gestuurd krijgen, de speedtouch 706.
4 dagen later kwam deze binnen, alles aangesloten, maar precies hetzelfde probleem. Weer Online gebeld en deze kwam nu tot de conclusie dat er iets aan de kpn lijn moest zijn. De volgende ochtend kwam de Kpn monteur langs en het internet deed het weer. Hij had in de centrale alleen de kabel erin en eruit gedaan. Frown
Maar het probleem is dat met de speedtoch 706 internet wel werkt, maar telefonie niet. In de settings staat wel dat telefonie beschikbaar is. Sluit ik de Livebox aan dan werkt internet en telefonie wel. Je zou zeggen gebruik dan gewoon de livebox. Het probleem is dat ik deze uit elkaar heb gehaald. De helpdesk zei dat ik deze in de prullebak kon gooien namelijk. Ik ben zo iemand die het apparaat dan uit elkaar haalt om te kijken of er misschien wat los zit ofzo haha.
Het tweede (kleine) probleem is dat het internet via de Livebox iets snellere downstream heeft dan de speedtouch. Met de livebox haal ik 1350 KB/s en met de speedtouch 1250 KB/s. Overigens haalde ik met de Livebox, voordat de problemen onstonden ruim 1600 KB/s. De downstream snelheid is dus over het algemeen omlaag gegaan. Ik heb niets veranderd aan de bekabeling. Is hier nog wat aan te doen?
Ik heb nu echter geen zin om weer meteen de helpdesk te bellen en nog meer kosten te maken(voor niks)
Heeft iemand misschien de oplossing voor bovengenoemde problemen?
 
I R Baboon
Je hebt geen keus. Je zal toch moeten bellen met Online.
De 706 is (nog) niet aangemeld voor je telefonie.
De Livebox is dat (nog) wel. Daarom kan je daarmee wel bellen.

De 706 heeft een wat lagere dowload dan de Livebox.
Maar daardoor wint de 706 aan stabiliteit.
Een bekend fenomeen. Niets aan te doen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
marlymarly
ok duidelijk. Wat bedoel je met stabiliteit, waar moet ik dan aan denken?
 
I R Baboon
Minder fouten op je verbinding hoofdzakelijk.
Ook is de kans op een 'klapperlijn' aanmerkelijk kleiner.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
marlymarly
ok bedankt voor de info. Heb je misschien nog tips om de snelheid hoger te krijgen? Die was voorheen toch 200-300 KB/s hoger. Of is dit het maximale wat ik eruit kan krijgen op mijn lijn?

Met de speedtouch haal ik +-1250 KB/s
Dit zijn de gegevens:

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 1:16:39
Modulatie: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.019 / 12.124
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 6,05 / 100,53
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 0,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 10,0 / 24,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,5 / 11,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / IFTN
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 313
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 2
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 2


Met de Livebox haal ik +-1350 KB/s
Dit zijn de gegevens:

Status ADSL-lijn verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kbps
Downstream 13396 Kbps
Afname Dichtbij: 28.6 (dB)
Ver weg: 9.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij: 10 (dB)
Ver weg: 12 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1
ES-teller van 1 dag 0
Gewijzigd door marlymarly op 28 april 2010, 11:33
 
I R Baboon
Je waardes zien er normaal uit.
Je zou iets hoger mogen intrainen, maar je zult wel last hebben van overspraak.
Met de 706 kan je zelf niets wijzigen of tweaken.
Zolang je aangewezen bent om met de 706 te werken, kan je zelf niets doen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
marlymarly
sorry voor de beginnersvragen, maar hoe kan ik kanaalhoppen?
En ik ben iid nu aangewezen op de 706, want ik heb inmiddels online gebeld en ze hebben telefonie overgezet van de livebox naar de 706.
Gewijzigd door marlymarly op 28 april 2010, 17:14
 
I R Baboon
Ben ook benieuwd naar dat kanaalhoppen.
Gewijzigd door I R Baboon op 28 april 2010, 18:18
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
I R Baboon
Gooi je Wifi nu door elkaar met ADSL?

Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen telefonie met speedtouch 706', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Advertentie