obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Thomson TG712 en MAC address filtering
rrozema
WPA2 en MAC filtering samen gebruiken is zoiets als 2 voordeuren achter elkaar gebruiken. Dat zie je soms in tekenfilms, maar ik moet het 1e echte huis nog tegenkomen dat dit heeft. MAC filtering is achterhaald door de beschikbare hack methodes en lastig voor de gebruikers. De bescherming van WPA2 geldt als voldoende voor thuis gebruik; als je echt paranoïde bent moet je geen wifi nemen. Met alleen WPA2 op z'n router en bij gebruik van de complexe sleutel die cb0krw beschreef komt de buurman niet meer op z'n netwerk. MAC filtering toevoegen is gewoon nutteloos, want iemand die WPA2 kan kraken, omzeilt MAC-filtering met 2 vingers in z'n neus. Tenzij de buurman natuurlijk aan de sleutel heeft kunnen komen. Maar in dat geval is het gewoon tijd om de sloten te vervangen (oftewel een nieuwe WPA2 sleutel instellen).
 
Tiger
Beste rrozema,

Een leuk verhaal wat jij hierboven hebt neergezet maar waarom geef je geen antwoord op de reden WAAROM HIJ DIE MAC FILTERING wilt gebruiken en ik citeer het nogmaals,

Het gaat hierbij om het toelaten van op mijn netwerk aanwezige laptop(s), PDA's etc.

Hetgeen jij aangeeft is toch geen antwoord op zijn vraag.
 
rrozema
Tiger, waarom verwacht je van mij een antwoord op een vraag die aan iemand anders gesteld werd? Ik heb enkel een pleidooi gedaan om MAC-filtering gewoon uit te zetten. Dat lost namelijk het probleem van de thread starter op: zijn wifi netwerk zal niet langer onbeveiligd lijken. Plus het maakt z'n leven nog makkelijker ook.

Verder laat ik in het midden of er iets mis is met z'n router of dat er sprake is van een misverstand; daarvoor ken ik de feiten niet goed genoeg. Maar de reden waarom iemand anders iets doet/wil, die kan ik niet geven.
 
Tiger
@rrozema,

WPA2 en MAC filtering moet je normaal samen kunnen gebruiken maar bij de TG712 lukt dat blijkbaar niet dat geeft cb0krw aan.
I R Baboon vraagt 2x waarom toch die MAC filtering terwijl hij na de 1e keer al antwoord krijgt waarom dat was ook de reden waarom ik reageerde.
Zelf heb ik geen dichtgespijkerde modem van Online ik heb nog altijd de Live-box.
Waarom het bij de TG712 niet lukt heb ik geen antwoord op misschien dat een v.d. beheerders die toch behoorlijk wat kennis in huis hebben dat heeft.
En dat MAC filtering nutteloos zou zijn omdat het makkelijk te kraken is is niet relevant wat relevant is waarom het niet gaat terwijl het wel mogelijk zou moeten zijn.
 
rrozema
Ik beweer dus het tegenovergestelde: het is niet relevant dat je WPA2 en MAC-filtering niet samen kunt gebruiken, want MAC-filtering kun je beter helemaal niet gebruiken. Dus waarom zou iemand er dan moeite in moeten steken om uit te zoeken waarom de combinatie niet werkt zoals verwacht?

Maar, zullen jij en ik deze thread aan de threadstarter terug geven? Ik denk dat hij/zij zelf wel kan vragen waarom z'n antwoord niet werd gezien, daar heeft jij jou niet voor nodig. In tegenstelling tot jouw bijdrage gaat mijn bericht wel over het onderwerp van de thread starter, jouw bericht echter is enkel een reactie op dat van andere posters. Zou je je tot het topic willen beperken? Ik laat het hier bij in ieder geval. Groetjes.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson TG712 en MAC address filtering', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
HG655 ip filtering Huawei configuratie en problemen : 4 13 nov 2018
Content filtering Helpdesk : 2 13 nov 2016
Thomson router icm wifi repeater Thomson meer apparaten aansluiten : 7 01 jul 2015
Thomson st706 probleem Speedtouch 706 configuratie en problemen : 34 31 mrt 2015
Trage verbinding, modem Reset soms zelf TG712 Klacht over Online : 2 10 jan 2015
Advertentie