obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Internet valt uit met klik?
Roy
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een heel vervelend probleem met mijn Speedtouch.
Ik heb dit modem nu een maandje of 3, en sindsdien stapelen de problemen zich alleen maar op.
Mijn probleem dit keer is, dat om de 30 minuten ongeveer ik een luide 'klik' hoor uit mijn modem, en dan mijn verbinding volledig wegvalt.
En dan ongeveer 2 minuten later hoor ik weer diezelfde klik, en dan doet hij het weer.
Valt dit onder garantie o.i.d, of is het makkelijker op te lossen?

Bvd,
Roy Koeleman
 
I R Baboon
Tja, kan van alles zijn.
Speedtouch kapot, voeding kapot, slechte lijn.


Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
xot88
Ik heb precies hetzelfde probleem! Heb dit ook gehad met mijn vorige router van online. Toen is er dus een nieuwe opgestuurd. Een tijdje goed gegaan en weer hetzelfde gezeik! Ligt dit nou aan de router of hoe zit t? Begin het nou wel erg vervelend te vinden..
 
TCP_IP
Als je echt een oplossing voor dit probleem wilt hebben is er veel meer achtergrondinformatie nodig.
Bijvoorbeeld:

- Waar zit je ISRA punt (waar het signaal je huis binnenkomt)
- Welke modemrouter heb je en hoe oud is deze
- Wat zijn je DSL statistieken(erg belangrijk)
- Wat heb je zelf al gedaan om dit op te lossen?

Specifiek voor dit soort topics waar weinig of geen informatie word gegeven is er een kort stappenplan geschreven om ons van informatie te voorzien en op basis daarvan de oorzaak te achterhalen.

Klik hier !
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
xot88
ISRA punt is in de woonkamer
Router: Thomson TG712, hebben we ongeveer 2 maanden
ADSL statistieken:
DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 20:56:15
DSL-type: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 238 / 8.508
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 209,64 / 994,14

Internet

Verbindingsinformatie

Actief: 0 dagen, 20:56:52
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 210,21 / 2,40
IP-adres: 85.150.225.29


Ik heb nog niets geprobeerd om dit op te lossen, behalve de router opnieuw opstarten. Ik zou niet weten wat ik er anders aan moet doen..
Gewijzigd door xot88 op 28 mei 2010, 17:12
 
xot88
Dat idee had ik dus ook! (dat de upload te laag is) Heb nog eens gekeken, maar er is geen punt waar ik het zo kan aansluiten zoals in de woonkamer (met stekker). Dan zou ik de kabels los erop aan moeten sluiten ofzo, maar dat zou betekenen dat er geen kabel meer naar de woonkamer toe loopt. Bovendien hebben wij internet en bellen in 1. Dat zou dus betekenen dat de telefoon ook in de kast zou moeten komen te staan. Lijkt me sterk allemaal. Wat kan ik hier verder nog aan doen dan?

Wanneer ik m'n verbinding op internet via een speedtest test zegt ie dat ik zo'n 9 mbits download heb en 0,7 mbit upload, terwijl we toch echt voor 20mbit betalen! Volgens mij klopt er ergens iets niet.. Nog andere tips misschien?
Gewijzigd door xot88 op 29 mei 2010, 00:26
 
Tiger
@xot88,

Je geeft aan dat je betaald echt voor 20 Mbit maar je betaald voor een verbinding en het staat er ECHT TOT 20 Mbps en dat kan varieren van 4 Mbps tot 20 Mbps dit is afhankelijk van een aantal factoren o.a. bekabeling en afstand van de centrale.

Het simpele woordje TOT wordt vaak over het hoofd gezien (gelezen) en dat maakt wel degelijk iets uit in snelheid die je denkt te krijgen.
 
xot88
@ Tiger

Ik ben niet achterlijk hoor, dat snap ik ook wel. Maar een dermate lage upload slaat echt nergens op. Ik zou een veel hogere upload moeten hebben. Download interesseert me eigenlijk vrij weinig. Het gaat me er trouwens ook helemaal niet om dat ik die 20 mbit niet zou halen. Mijn probleem, zoals al eerder aangegeven is dat mijn internet steeds uitvalt met een klik van de router.

Bedankt dat je me terecht wil wijzen enzo, maar daar heb ik niks aan als ik m'n echte probleem wil verhelpen. On topic a.u.b.
 
Tiger

Quote

xot88 schreef:
@ Tiger

Ik ben niet achterlijk hoor, dat snap ik ook wel. Maar een dermate lage upload slaat echt nergens op. Ik zou een veel hogere upload moeten hebben. Download interesseert me eigenlijk vrij weinig. Het gaat me er trouwens ook helemaal niet om dat ik die 20 mbit niet zou halen. Mijn probleem, zoals al eerder aangegeven is dat mijn internet steeds uitvalt met een klik van de router.

Bedankt dat je me terecht wil wijzen enzo, maar daar heb ik niks aan als ik m'n echte probleem wil verhelpen. On topic a.u.b.


@ beste xot88,

Wat jij aangeeft heb ik niet beweerd en je moet het ook niet als een terechtwijzing zien.
Er zijn nog teveel mensen die over dat woordje tot heenlezen en dan denken dat ze 20 Mbps krijgen.

Jij gaf eerder ook aan dat je de modem opnieuw opgestart had bedoelde jij daar mee de modem uitgezet en daarna weer aan of heb je een harde reset gegeven ?.

Een harde reset staat aangegeven op pagina 65 van de handleiding en voor diegen die niet in het bezit hiervan is gewoon even googlen en downloaden.
 
xot88
Ik heb de router in eerste instantie normaal uitgezet en opnieuw aangezet, daarna nog een harde reset gedaan. Wat ik wel heb gemerkt is dat de upload en download snelheden daarna vaak 'normaal worden' (ca. 1mb up en 12 mb down). Ik blijf wel nog steeds met het probleem zitten van het af en toe uitvallen van de router met een klik.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet valt uit met klik?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie