Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
ac ryan
dutchhein
Hallo, Probeer al weken een ac ryan 500hd te koppelen aan mijn speedtouch 706 wl.m.b.v een vaste utp kabel (getest)
Volgens de fabrikant zou dit apparaat automatich een Ip adres krijgen. een en ander via de setup procedure.
Het lukt mij echter niet en de fabrikant stelt dat de speedtouch misschien zo ingesteld staat dat er geen andere apparatuur aan gekoppeld kan worden.
Is hier misschien iets van bekend ?
bij voorbaat dank voor goede raad/hulp

Hein

rrozema
Hoe constateer je dat hij geen ip adres heeft gekregen? Is het probleem niet eerder dat jij niet weet welk ip adres hij heeft gekregen en dat je hem daardoor niet kunt bereiken?

Er is namelijk wel een mogelijkheid om te zorgen dat er geen 'onbekende' apparaten op je netwerk komen, mac-filtering, maar die staat normaal niet aan. Dus tenzij jij die zelf hebt aangezet, zou die niet aan moeten staan en moet je gewoon elk apparaat kunnen aansluiten en dan moet het een ip adres krijgen toegewezen. Je kan je router eens terugbrengen naar z'n fabrieksinstellingen en het dan nog eens proberen.

Maar als het echt niet lukt via dhcp, dan stel je toch handmatig een ip adres in?

dutchhein
de mediasplayer geeft zelf aan dat er geen ip adres gevonden is.
heb een andere router geplaatst en geprobeerd maar ook dan krijg ik geen verbinding. ( conclusie het ligt niet aan de speetouch)
ben nu echt op het eind van mijn latijn.
krijg steeds meer de indruk dat er iets met de mediaplayer aan de hand is een of ander hardware fout
kan ook nog een dongle kopen om draadloos te werken , maar ook daarmee is het maar afwachten.

zal ondertussen contact opnemen met ac ryan .

bedankt hein

TCP_IP
Wat kun je instellen qua IP adres op je AC Ryan?

Staat hij wel op automatisch IP adres verkrijgen?
Heb je een mogelijkheid om een vast IP in te stellen?
Kan ook een duplex mismatch zijn, dus dat hij bijvoorbeeld op duplexmode auto staat en de speedtouch op 100mb Full duplex.
Dus geef even aan wat je kan instellen qua netwerk op je mediaplayer.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url

rrozema
ok. dat is goed bedacht van je.

Kun je de speler ook handmatig een adres geven? Dan kun je namelijk testen of de netwerkpoort defect is door vanaf je pc een ping uit te voeren op dat adres. Als dat wel werkt, dan gaat er iets mis tijdens het dhcp proces (= het automatisch verkrijgen van de ip instellingen) maar is de netwerk adapter wel in orde. Niet dat ik daar een oplossing voor heb hoor, maar misschien kun je met die info bij ac ryan meer bereiken.

Smile ook aanwezig, TCP_IP?
Gewijzigd door rrozema op 27 May 2010, 19:12

TCP_IP
Offtopic:

Ja vond opzich wel weer tijd Pfft Druk gehad en andere dingen.

Firewall op modem zou eigenlijk niks moeten uitmaken omdat dit het interne netwerk betreft. Firewall is voor tussen WAN en LAN.

Er gaat iets mis met DHCP tussen router en node(ac ryan in dit geval).

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ac ryan', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie