obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
NAT2 instellen op router
bredevoort
Goededag allemaal,

Na heel wat fora te hebben afgelopen zit ik nog steeds met een probleempje.
Ik heb een ps3 waarmee ik graag online game. Ik zit alleen met een NAT3. Ik zou graag NAT2 willen hebben omdat ik problemen ondervind met het inviten van vrienden.

Dit is mijn situatie;

Ik heb een speedtouch modemST706
Daar aan heb een Linksys WRT54g2 wireless router zitten

Ik heb al getracht poorten open te zetten in beide apparaten maar niets heeft geholpen. Ook heb ik upnp in router en in speedtouch aangezet (dit zou moeten helpen maar nee).

Nu heb ik begrepen dat de manier van aansluiten van de speedtouch en router (iets met switch) fout kan zijn.

Ik probeer nu al 2 weken lang om het NAT type te wijzigen maar lukt maar niet. Ik ben best een leek in het instellen en forwarden van poorten en routers. Ik hoop dat iemand mij stap voor stap en in gewoon nederlands me van dienst kan zijn want ik word er ondertussen een beetje moedeloos van. Graag verneem ik snel van jullie en alvast bedankt voor de eventuele reacties.
 
tristanbrinkman
Hallo,

We hebben hetzelfde probleem, alleen ik mijt mijn Xbox 360.

Wat ik weet is dat online haar eigen firmware op de Speedtouch zet zodat gebruikers niet alles kunnen aanpassen.

Voorheen was het mogelijk om de originele firmware er op te zetten maar adt is nu dichtgetimmerd.

Zojuist heb ik ook een topic geopend maar ik hou deze ook in de gaten. Ben erg benieuwd of we met z'n alle een oplossing kunnen vinden.

Gr,

Tristan
 
TCP_IP
Probeer deze tool eens uit:

http://www.simpleportforwarding.com/download

de 712 en livebox worden ook ondersteund las ik vluchtig door.
Misschien dat het hiermee beter werkt ?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
bredevoort
Nee dat is het probleem. Die tool had ik zelf al gevonden, en al die poorten + alle poorten voor het ip adres van mijn ps3 al open gezet maar nog steeds staat hij nog op Nat3 oftewel strickt!

Kan er iets anders zijn wat het tegenhoud, zoals het speedtochmodem ofzo?


Graag hulp, want heb echt veel problemen met het hosten van servers!!
 
mesa57
Het hangt er vanaf hoe die linksys achter de ST hangt. In router mode gaat het nooit werken. Sowieso werkt poorten openzetten niet. Het enige wat af en toe werkt is uPnP. Maar zelfs dan nog niet altijd.
 
I R Baboon
Je moet mededelen hoe de Linksys in je netwerk verbonden is met de Speedtouch.
Zo blijven we in een cirkel rondrennen....
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
bredevoort
Okee sorry,

Volgende aansluiting:

Telefoon-> Modem speedtoch-> ethernet kabel naar (uitgang1 naar internetingang) router-> en router netwerk kabel naar pc.

Weten jullie zo genoeg, of moet ik het nog anders omschrijven.

En wat bedoel je met router mode?? Bij alle andere mensen werkt de poorten open zetten wel!
UPnp staat aan op router en modem!
 
I R Baboon
Je maakt een klassieke fout.
Wat jij een modem noemt is eigenlijk een modem met router.
Je stelt dus een router achter een router op.
En daar heeft UPnP het moeilijk mee.

Stel je netwerk anders in.
De Linksys moet als AP/switch ingesteld worden.
Gewijzigd door I R Baboon op 07 juni 2010, 19:19
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
bredevoort
Ja ik had mij er al beetje in verdiept, en zag vaker dat een modem ook een routeroptie heeft.
Hoe kan ik de linksys als switch instellen zo dat er weinig veranderd in het netwerk... maar wel de Upnp werkt?
 
I R Baboon
In de Linksys DHCP server uit schakelen.
Duw dan de netwerkkabel in de LAN poort van de Linksys, niet de WAN poort.
Activeer in de Speedtouch UPnP. Eventuele poort regels voor de console moet je verwijderen.
Alles opnieuw opstarten.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'NAT2 instellen op router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Fritzbox 3490 instellen Eigen modem configuratie en problemen : 4 20 mei 2019
Advertentie