obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
telnet ipqos bad command
hans123
Ik log in met root/1234 en kan dan ipqos commando geven. In ipqos zie ik met ls maar 4 commando's. Nataction en Policy ontbreken. Is dat een kwestie van autorisatie? Moet ik met een ander user/password inloggen om die additionele commando's te kunnen gebruiken? Of heeft Online zaken geblokkeerd? De livebox heeft versie fast3202_2601EC firmware.

Uiteindelijk hek ik die nataction enzo nodig om Wakeup on Internet aan de gang krijgen begrijp ik uit een andere discussie op dit forum. Wakeup on Lan heb ik al werkend.

Alvast bedankt voor de hulp.
 
Lizard
Het probleem is de nieuwere firmware voor de livebox van Online.
Daar zitten nu veel meer beperkingen in.
Ik ben bang dat het niet meer gaat werken.
 
hans123
Joost, ik heb het getest en bij mij gebeurt er niets. Ik heb begrepen dat de Livebox geen broadcast messages zendt. Het local IP adres bestaat niet omdat die PC uitstaat. Misschien werkt het bij jou wel omdat je een andere firmware versie hebt.
 
hans123
Mijn pc heeft net als die van jou een vast ip adres. Het vaste ip adres stel je in op de pc en niet op de router. Maar als die pc uitstaat is er niets en niemand die reageert / luistert naar dat ip adres. Dat geldt niet voor het MAC nummer en ook niet voor broadcast messages, daar luistert een ethernet interface wel naar. (dat is wat ik er van begrijp). Wakeup on LAN (dus niet vanuit het Internet) werkt wél bij mij.
 
Daanvh
Joost,

Je zegt dat je 2 poorten in de Livebox hebt geforward, waarvan:

"Eénmaal met TCP protocol naar IP adres 192.168.1.255 "

Alleen de Livebox accepteerd 192.168.1.255 niet als een geldig lokaal IP-adres (.255 mag niet).

Verder valt me op dat Depicus vraagt naar "Any computer IP number" en als ik dan mijn online IP adres invul wordt het magic package niet hierheen verstuurd maar naar ditzelfde nummer maar dan eindigend op xx.xxx.xxx.255

Hoe heb je dit opgelost?

groet,

Daan
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'telnet ipqos bad command', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
NAT Loopback via telnet Huawei configuratie en problemen : 20 17 jan 2015
telnet logout in het logfile Huawei configuratie en problemen : 19 14 mrt 2014
Telnet / Busybox wachtwoord wijzigen Huawei configuratie en problemen : 11 08 sep 2013
ik mis echt technische informatie over telnet login Wat ontbreekt er op dit forum? : 2 12 mrt 2010
telnet login op de 712 Thomson configuratie en problemen : 1 12 mrt 2010
Advertentie