obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
wake on lan op 706
Jesper
Hallo,

ik heb een laptop die ik graag via internet aan wil zetten. Lokaal van mijn andere pc werkt dit gewoon, echter vanuit internet wil het niet lukken. Ik ontzettend veel op internet lopen zoeken, en twee dingen geprobeerd:

poort forwarden naar de laptop (via standaard port forwarden, heb zelfs laptop n vast ip gegeven vanuit de router):
dit werkt volgens mij niet omdat de laptop volgens de router uitstaat (wake on lan werkt wel vanuit andere computer though).

poort forwarden naar 192.168.1.255:
volgens een andere thread was dit vroeger een ip dat naar alle computers in het netwerk stuurde, maar helaas werkt dit ook niet.

Ik heb wel zelf nog een Draytek Vigor2200E, maar die gebruik ik alleen als switch (dhcp en het hele router gedeelte staat uit).

Als ik de draytek als router weer kan gebruiken (alle poorten misschien doorsturen vanuit de speedtouch?), en daarachter de laptop zet, zou ik ook gebruik kunnen maken van de automatische DynDNS update functie van de draytek dus dat zou ook wel handig zijn.

Weet iemand een oplossing om WOL te laten werken via internet?
Gewijzigd door Jesper op 09 juli 2010, 18:01
 
I R Baboon
Welke poort gebruik je?
WOL gebruikt poort 7, als ik me niet vergis.

Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Jesper
om te forwarden gebruik ik poort 9, maar voor zover ik weet is er geen echte default poort aangezien de pc nog geen ip heeft voordat de magic packet aangekomen is.

op het lokale netwerk, welke poort ik ook gebruik, hij waked gewoon op

ik heb hem nu 7 en 9 laten forwarden, maar dit werkt niet (waarschijnlijk omdat de computer uitstaat)
Gewijzigd door Jesper op 09 juli 2010, 18:53
 
I R Baboon
Dat klopt.
Via een permanente aanpassing van de ARP tabel kan je het ip adres van de pc verbinden met het MAC adres.
Echter zijn zulke aanpassing in de Online versie van de 706 niet mogelijk.
Als dus het broadcastadres (192.168.1.255) niet werkt, zie ik geen mogelijk met WOL over internet.

Als je geen telefonie afneemt van Online, kan je een andere modem/router inzetten naar eigen believen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Jesper
ik heb een eigen router, maar geen eigen modem, maar ook geen telefonie, is het mogelijk om de 706 wel als modem te gebruiken? (ethernet poort dus op de wan poort van de draytek router)
 
I R Baboon
Dat zal je niet verder helpen.
De firewall en NAT kan je niet uitschakelen van de 706.

Het moet echt een modem of modem met router zijn.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Jesper
ik heb nog een st516 liggen (na upgrade naar 20mbit is er nooit een doos gestuurd om de oude terug te sturen), is dat modem langzamer of zou dat wel werken?
 
I R Baboon
Internet geeft aan dat het ADSL2+ aan kan. Dus snelheid is geen probleem.
Als er een normale Thomson firmware op zit, kan je hem inzetten.
Als je hem in bridge modus zou zetten, kan je de Draytek achter de 516 zetten en daar alle instellingen (firewall, NAT, poorten) doen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Jesper
zijn er dan speciale instellingen die ik op mijn router moet doen? (alsin login data of zo?)

dat oude modem is trouwens wel ietsje langzamer, kom bij speedtest op 10,2 uit, terwijl er op 706 11,3 uitkwam
Gewijzigd door Jesper op 11 juli 2010, 16:56
 
I R Baboon
Via het config programma van Thomson (site) kan je de Speedtouch configureren.
Op de router hoef je niet veel bijzonders in te stellen.
Je moet hetzelfde doen alsof er een kabel modem aangesloten is.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wake on lan op 706', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TG712, Sitecom WL-342 en Wake on Lan Thomson configuratie en problemen : 19 09 feb 2011
Wake-On-Lan Algemeen : 8 26 nov 2009
Advertentie