obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
geen wifi verbinding met linux kubuntu/xp dual boot
jovowits
Beste mensen,

als iemand mij kan helpen, graag, wan ik kom er niet meer uit.

ik heb onlangs op een dell laptop kubuntu naast de bestaande XP geinstalleerd; in een dual boot config.
deze laptop heeft al enige jaren een draadloze verbinding met de livebox (toen nog van wanadoo) en dat werkt nog steeds prima. Onder linux (kubuntu (=ubuntu met KDE) krijg ik echter met geen mogelijkheid verbinding. Het netwerk wordt wel gevonden, maar krijgt voor zover ik kan zien simpelweg geen connectie. ik kan wel met mijn netwerk adapter (zowel dongle als interne draadloze kaart) op een ander, open wifi netwerk connecten, dus de adapters werken goed onder linux. connecten met de livebox wil echter met geen mogelijkheid, zelfs als ik alle beveiliging er vanaf gooi (open wifi zonder hardware-filtering), overschakel op WPA ipv WEP; hw-filering uitschakel met WPA en/of wep; etc.

mijn desktop pc met bedraad internet werkt overigens prima onder kubuntu icm livebox.

Voor een overzicht van de dingen die ik al heb geprobeerd zie onderstaand ubuntu forum topic:

http://forum.ubuntu-nl.org/internet-e...ntu-10-04/

dingen die je niet hoeft aan te bevelen (want al geprobeerd):
- knopje livebox indrukken. zou niet uit hoeven te maken, want het mac-adress van de dongle is al geregistreerd. bovendien zou je door handmatig mac adressen in het filter toe te voegen dit ook moeten kunnen omzeilen.

- alle bovenstaande configuraties. zelfs volledig open wifi wil niet connecten, dus het lijkt mij geen beveiligingsprobleem, maar een of andere rare eigenschap van die livebox.

mogelijk doet ie moeilijk omdat ik nu twee kaarten tegelijkertijd heb draaien (volgens mij is de interne in windows xp uitgeschakeld); maar ik vraag me af of dat het is.

iemand verdere suggesties/ideeen?
 
TCP_IP
Wijzig het kanaal van je WiFi eens op je livebox.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Lizard
Toen ik op m'n netbook een upgrade naar 10.04 gedaan had werkte wifi opeens ook niet meer. Dit kwam echter door een regressie van Ubuntu 9.10 -> 10.04. Ik heb toen een alternatieve kernel geïnstalleerd. Daarna werkte alles weer als vanouds.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen wifi verbinding met linux kubuntu/xp dual boot', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
Advertentie