obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
ADSL niet opgeleverd of....?
Theresa123
Hallo allemaal,

Op 9 augustus zou mijn adsl-verbinding worden opgeleverd, maar tot op heden heeft mijn modem nog geen signaal ontvangen.
Ik heb natuurlijk een beetje rondgekeken bij andere topics en ik lees steeds over vier draden.
Het enige punt wat ik in huis heb kunnen ontdekken is het telefoonstopcontact. Die heb ik opengemaakt en daar zitten 4 aderparen in; blauw/ blauw-wit, orange/orange-wit, groen/ groen-wit en bruin/bruin-wit. Blauw/ blauw-wit was aangesloten op a en b. Inmiddels heb ik alle combinaties geprobeerd. Ook op a1 en b1 en ook op de twee benedenste. Niets werkt.
Ik heb ook geprobeerd om met zo'n soort grijze splitter de draden uit het telefoonstopcontact rechtsstreeks daar in te doen. Weer alle combinaties, maar het lukt niet.
Wordt er een beetje gestoord van.
Waarom heb ik niet gewoon 4 draden maar 8. Lijkt wel utp ofzo. Misschien isdn?
Wie weet hoe ik dit het beste op kan lossen.
Heb online.nl nu 3 mailtjes gestuurd. De laatste vanmiddag, maar krijg geen reactie.
Wie kan me hierbij helpen?
Alvast bedankt!
Greetz,
Therèsa
 
I R Baboon
Je hebt 8 draden, omdat dat vroeger normaal was.
Je installatie stamt nog uit het tijdperk van de analoge belcentrales.

Nu worden er maar vier draden gebruikt (2 aderparen).
Is er geen aftakking in de wandcontactdoos naar een andere aansluiting?

En heb je ook enkele minuten gewacht tot je de nieuwe combinatie van draden uitprobeerde?

Let je erop dat de draden niet elkaar aanraken, er kan kortsluiting ontstaan.
Dan wordt je verbinding altijd even uitgeschakeld en dan heb je geen signaal.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Theresa123
Vreemd zeg, want dit is een nieuwe aansluiting...
Ik heb namelijk anderhalf jaar geleden brand gehad in mijn woning en daarvoor had ik gewoon een aansluiting met 4 draden, maar toen is onze woning gerenoveerd en zijn we in een andere woning verbleven en in die tijd hebben ze alles vernieuwd. Alle aansluitingen op een andere plek en de electriciteit is ook helemaal vernieuwd, dus ik vind het een beetje vreemd wat je nu zegt.
Verder heb ik bij iedere poging uitgebreid de tijd genomen om te controleren of het werkte, zo'n 15 minuten...
In ieder geval bedankt voor je reactie.
 
I R Baboon
Is het voor het eerst dat je ADSL hebt gekregen?
Wat had je voor Online?

Nogmaals: Is er geen aftakking in de wandcontactdoos naar een andere aansluiting?
Gewijzigd door I R Baboon op 11 augustus 2010, 20:29
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Theresa123
Dit is het enige aansluitpunt is wat er in de woning te vinden is. Er zijn geen vertakkingen.

Hiervoor had ik tele2 en dat werkte goed.
 
I R Baboon
Zover ik het kan beoordelen heb je alles goed gedaan.
Zeker omdat je een vorige provider had die wel werkte.

Ik zie nu maar drie mogelijkheden:

Je router is defect. De kans hierop is wel klein.

Er is een probleem buitenshuis met de bedrading.
Aangezien er een renovatie heeft plaatsgevonden, kan het zijn dat niet alle aderparen zijn aangesloten op de straatkast.
Als Online op een ander aderpaar het signaal levert, heb je dus geen verbinding.
Ook kan in de telefooncentrale een probleem zijn.

Of bent nog niet aangesloten. Er is een fout gemaakt in de planning.


Als je snel geholpen wilt worden, moet je bellen met de helpdesk.
Gewijzigd door I R Baboon op 12 augustus 2010, 00:13
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Theresa123
Ja, dat heb ik vanmiddag gedaan.
Uiterlijk over 11 dagen neemt er iemand van de technische afdeling contact met me op en stuurt dan misschien iemand van KPN hierheen.

Bedankt voor het meedenken.
 
I R Baboon
Uiterlijk 11 dagen??? Shock
Daar ben je mooi klaar mee...
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Theresa123
Ja zeg dat wel.
 
Theresa123
Update:
Ik ben vanmorgen gebeld door kpn en heb een afspraak gemaakt voor morgenochtend tussen 8 en 10.
Netjes toch?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ADSL niet opgeleverd of....?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie