obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
andere computers aan netwerk toevoegen
annedigie
Hoi,

Het lukt mij niet om andere computers aan mijn netwerk toe te voegen. Ik weet niet waar het aan ligt, misschien gebruik ik de verkeerde gebruikersnaam en wachtwoord ofzo (ik gebruik als gebruikersnaam het mailadres en als wachtwoord het wachtwoord van het mailadres) maar ik weet niet wat ik anders zou moeten doen. Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen!
 
I R Baboon
Bedoel je eigen netwerk thuis of over het internet?
Je geeft erg weinig info zo.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
annedigie
Op het modem hebben we twee computers aangesloten. Op mijn computer heb ik nu gewoon internet enzo, maar het lukt niet op de andere computer ook de internetverbinding te krijgen.
 
I R Baboon
Staat de netwerkkaart ingeschakeld onder Windows?
En staan alle netwerkinstellingen (ipv4) op automatisch?

Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
annedigie
netwerkinstellingen staan op automatisch, en de netwerkkaart is ook ingeschakeld.
 
I R Baboon
Heb je een beveiligingspakket op je pc die de verbinding zou kunnen tegenhouden?

Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
annedigie
nee, vorige verbinding deed het ook gewoon.
 
I R Baboon
Ik neem aan dat de bewuste computer via een netwerkkabel is aangesloten aan de router?

Geef in de dos box (cmd) eens het commando "ipconfig /all" en copy/paste het resultaat hier in dit forum, als je wilt.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
annedigie
En hoe moet ik dat precies doen (ik heb er niet zo veel verstand van)?
 
I R Baboon
Klik op start, dan op 'uitvoeren..'. Tik in het venster cmd en druk op enter.
Je bent nu in de DOS box.

Daarin tik je weer ipconfig /all in en drukt op enter.

Daaruit komt een riedeltje op je beeldscherm te staan en dat kan met rechtsklik Markeren en dan op Ctrl-C drukken, kopiƫren naar het clipbord .
Via plakken kan je dan die tekst hier in een bericht neerzetten.
Gewijzigd door I R Baboon op 18 augustus 2010, 15:45
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'andere computers aan netwerk toevoegen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen : 14 10 nov 2016
Nieuw netwerk, nieuw begin ..... Algemeen : 16 20 okt 2016
Online.nl krijgt toegang tot snellere KPN netwerk. Algemeen : 37 04 okt 2015
Huawei HG655D met andere router in Bridge mode Huawei configuratie en problemen : 67 19 aug 2015
Advertentie