obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox firmware
Post hier al je vragen over de Livebox firmware.
 Onderwerp afdrukken
Livebox 'hack'
pascallj
Hallo allemaal,

Aangezien wij gisteren de Thomson TG712 hebben gekregen als vervanging voor de Livebox, was de Livebox dus 'over' en deze hoefde Online niet terug.
Dan is het natuurlijk een grote uitdaging om te kijken wat je er nog mee kan. En ik heb al en paar aardige leuke dingen ontdekt, waar zo te lezen, nog niemand anders zich aan heeft gewaagd.

Dusja het begint eigenlijk allemaal met de firmware. Dat was de eerste uitdaging. Na wat zoeken kwam ik erachter dat alles een beetje beperkt was. To the point, het is gelukt om een Franse (uitgebreide) firmware erop te zetten. Ging niet zonder slag of stoot, maar het is gelukt.Gelukkig heeft deze firmware ook Engels ingebouwd zodat het tenminste een beetje duidelijk blijft.

Ook is het gelukt om alle commands in de telnet weer terug te krijgen die na een update er uit zijn gehaald. Hierdoor is het ook mogelijk om in de 'busybox' te komen oftewel in de linux console.

Daarbij is het gelukt om de orginele Online firmware weer terug te halen waar je een werkende internetverbinding voor nodig hebt. Het is namelijk nog niet gelukt om uit te zoeken naar welke website/IP de livebox gaat met het zoeken naar Updates.

Dusja, dat was het een beetje voor nu. Ik laat jullie nog een beetje in spanning hoe en wat alles moet, en als er een beetje intresse is (aangezien deze sectie behoorlijk dood lijkt) zet ik er een leuke tutorial op.


Greetz,
Pascal

p.s. Niet dat ik trouwens wél blij ben met de Thomson/Technicolor/Speedtouch TG712, want die zit helemaal dichtgespijkerd. Misschien, als er iets meer over bekend is enzo, dat ik die ook probeer open te halen.
pascallj voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door pascallj op 19 augustus 2010, 16:31
 
nokowow
ik wacht het afWink

lijkt me wel een uitdaging, vooral dat jePfft 20 mb naarGrin 40 mb kan zettenGrin

dan heb je eenn hack te pakkenWink

Succes daar
ik heb er nog wel 1 liggen...
Je vind ze al bij het grof vuilFrown
 
pascallj
Oops, waarschijnlijk heb ik mijne nu verkloot toen met het flash geheugen bezig was. Nu gaat ie niet meer aan xD Alleen de netwerk lampjes gaan branden verder niks.

Dusja, waarschijnlijk is nu alles eruit inclusief de bootloader.

Je zei dat je er nog eentje had liggen Smile.
 
nokowow
je hebt mail
pb gestuurd.[mail][/mail]
 
pascallj
Online gevraagd of ze misschien nog Liveboxen over hadden, maar deze meldde dat ze alleen nog een aantal boxen hadden voor mensen met oude type abonnementen die alleen met de Livebox werken en deze boxen dus hiervoor bewaarden.

Na wat PB's met nokowow gehad te hebben maak ik uit zijn verhaal op dat hij toch ook wel geïnteresseerd is en zijn Livebox dus niet weg doet (en btw te ver weg woont).

Binnenkort alsnog waarschijnlijk een nieuwe Livebox want na wat navragen heeft een collega van m'n vader op z'n werk er eentje achter gelaten omdat hij wist dat wij een tijd terug problemen hadden met de Livebox.

Als ik die nieuwe Livebox over heb + tijd (ivm. school etc.) dan ga ik weer verder met uitpluizen en wie weet zijn er dan dingen mogelijk zoals een webserver o.i.d.

Oh ja, help me even herinneren vooral NIET het commando 'erase_flash' uit te voeren en dan meteen een 'reboot' te geven...
 
h_henkie
Ik heb er nog wel eentje hoor Smile
 
pascallj
Zo vandaag weer een nieuwe Livebox gekregen en kan ik dus weer verder gaan. Alleen nu zit ik bij m'n moeder en heb ik al m'n documenten niet bij de hand...

Dus ik ga het proberen uit m'n hoofd te doen...

Jullie merken wel wat er van komt, of dat ik weer een Livebox naar de klote help Smile
 
pascallj
De nieuwe Livebox is eentje van Orange en niet van Wanadoo, dus het serienummer is iets anders. De wanadoo had 'Livebox_d1f8' (of iets dergelijks) en deze van Orange 'Livebox-c28f'.

Hierbij een plaatje met de Livebox met orginele Jungo thema.

p.s. Het zou wel handig zijn als ik de startpost kon bewerken.
pascallj voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Jeff
Herinner me nog dat er op de oude livebox cd (zwart met orange logo een downgrade tool zit Frown

altijd gedacht dat livebox niks meer was dan hoe het eruit zag van buiten, maar zo zie je maar weer wat je er mee kunt Smile
 
pascallj
Dat zou best een kunnen want zo'n tooltje heb ik ook, maar dan van een Franse CD geript.

Maar als je die CD nog hebt. Kan je dan misschien een image maken een uploaden?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox 'hack'', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Livebox vervangen door Thomson Thomson meer apparaten aansluiten : 11 20 sep 2012
Voorheen met Livebox wel, sinds Huawei werkt telefoonkiezer niet meer Algemeen : 4 29 mei 2012
Advertentie