obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Sinds mei 2010 sloom/geen internet
Madman1983
Aller eerst excuus voor het extreem lange verhaal, maar hier staat de meeste informatie in beschreven om een goed beeld te geven van de ellende die nogsteeds niet is opgelost!


Al enige tijd ben ik klant van van Online enmaak gebruik van alleen de internetservice. Enkele maanden geleden heeft een medewerker van Online mij gevraagd mijn abonnement te verlengen, omdat deze tot zijn eind liep. Hierop ben ik akkoord gegaan, omdat de service altijd naar behoeven was geweest.

Begrijpelijk is dat vanwege vele verschillende factoren het aangeboden 20mb abonnement niet volledig wordt behaald. Dit is tot heden nooit een probleem geweest. De 12+mb die wel werd behaald was ruim voldoende om al mijn internet benodigdheden te kunnen doen.

Mijn internet gedrag bestaat uit het normale internetten. Dit met uitsluiting van het vele downloaden wat in vele huishoudens toch het geval is. Programma’s die bijvoorbeeld de bekende torrents downloaden worden minimaal gebruikt in mijn huishouden. Het streamen van filmpjes bijvoorbeeld op “Youtube” wordt wel gebruikt, maar met mate.

Waar ik wel veel gebruik van maak is het internet doormiddel van mijn gameconsole. Dit zoals vele huishoudens.
Mijn xbox360, staat doormiddel van een korte kabel aangesloten met het modem om een optimale snelheid te behalen. Het gaat hier echter in verder , omdat ik als 1 van de weinige in Nederland ben, die een gedeelte van mijn inkomsten verdient doormiddel van toernooien te spelen via Xboxlive. Het spelen van spelletjes op een zeer hoog niveau om het makkelijk te noemen. Over de hele wereld verbinden “gamers” zich doormiddel van internet om deze wedstrijden te spelen. Op mijn niveau gebeurt dit voor prestige en geld. Ook al wordt het niet gezien als een echte sport. Er worden in deze tijd ondertussen meer online spelletjes gespeeld ter wereld dan er bijvoorbeeld gevoetbald word. Het is dus geen uitzondering dat ik net als vele andere met een normaal internet verbinding mijn sport/hobby wil kunnen uitoefenen.

Sinds Mei 2010 (niet lang na het verlenen van mijn abonnement) is het internet echter niet meer naar behoeven.
De verbinding die eerst 12+mb download snelheid haalde is terug gezakt naar een dermate snelheid waardoor internet zeer traag en/of sloom is geworden.
Een dermate wisseling van snelheden of zelfs helemaal uitvallen is hierbij ook van toepassing. Zo werd 1 tot 5 mb download snelheid de standaard. Draadloos of met draad geeft geen verschil.
Ik heb na enige tijd van afwachting (eind Mei) hierop de klantenservice gebeld om assistentie, waarna direct standaard testen werden gedaan.
De testen toonden aan dat de snelheid inderdaad niet naar behoeven was. De 12mb moest volgens de Online medewerkers makkelijk te behalen zijn.
Iets wat in het verleden een feit was.
De standaard vragen van de klantenservice en mogelijke problemen werden opgenoemd.
-afstand tot wijkcentrale
-lengte en kwaliteit van kabels
-kwaliteit van modem en computer

Op advies een jaar hiervoor heb ik mijn internet kabels al een keer vervangen. Na het gesprek met de Online medewerkers heb ik dit nogmaals gedaan. Om een beeld te geven van de afstand van de kabels kan ik melden dat dit 50cm is van aansluiting tot modem. Het computer en gameconsole staan op 2 meter afstand. Dit zonder muren of kasten er tussen.
Bij de eerste gesprekken zijn enkele keren de wijkcentrale gereset. Ook het modem werd keer op keer getest en gereset. Het bleek echter allemaal niet te helpen.
Omdat ik destijds nog steeds gebruik maakte van het modem van Orange (De bekende livebox) is na enkele telefoongesprekken met de klantenservice besloten om mij een nieuwe modem van Online te sturen. Het gaat hier om het Tompsen modem die ook draadlozen netwerkverbindingen ondersteund.
Echter bleek na aansluiten van het modem deze niet te werken en was assistentie van de klantenservice vereist. (tevens bleek er een fout in de handleiding te zitten, waardoor het moeilijk was om te zien of het modem daadwerkelijk correct werkte. (Na confirmatie hiervan is door de medewerker ook een notitie gemaakt.)

Na het goed geïnstalleerd te hebben van de nieuwe modem met behulp van 1 van de Online medewerkers bleek de trage verbinding alsnog niet te zijn verholpen.

Na enkele andere telefoongesprekken is besloten een monteur van Online langs te sturen. Deze kon echter alleen tijdens werktijden, waardoor ik noodgedwongen was een halve dag vrij te nemen van mijn werk. Dit om de tot nu toe ellende van de trage verbinding op een snelle manier op te lossen.
De monteur kwam op 28-06-10 (maandag) tussen 10 en 12 uur. Alles leek perfect te zijn aangesloten.
Na een controle (doormeting) van het modem bleek deze goed te functioneren en werd ineens de 12mb verbinding weer behaald. Het probleem bleek spontaan te zijn opgelost.
Ik ben hierna gaan werken en heb na thuiskomst het internet getest om te kijken of het nog steeds werkte. Dit deed het echter onder een snelheid van 9mb. Trager, maar acceptabel.
De volgende ochtend bleek het probleem echter weer te zijn terug gekomen en de 1 tot 5mb slome verbinding was weer aanwezig. Hierop heb ik direct weer met de klantenservice gebeld.
De zelfde week heb ik nog enkele keren gebeld met de klantenservice om het probleem weer kenbaar te maken.

Op donderdag 01-07-10 werd ik gebeld door de KPN (deze die in opdracht van de technische dienst van Online was ingeschakeld) om een afspraak te maken om een monteur te laten langskomen. Dit kon de eerst volgende dag 02-07-10 tussen 8 en 10 s’ochtends. Wederom tijdens kantooruren, waardoor ik nogmaals gedwongen was om een halve dag vrij te nemen van mijn werk.
De monteur belde om 09:00 vanaf de wijkcentrale om vanaf daar enkele metingen te kunnen verrichten. Dit was volgens hem voor het testen van de poorten op de wijkcentrale die beschikbaar waren gegeven van KPN voor Online, de kabels naar het adres en de internetverbinding van en naar mijn adres. Dit bleek echter allemaal goed te functioneren, waardoor hij alsnog op huisbezoek kwam om doormetingen te verrichten.
Bij aankomst heeft de monteur de kabels in het huis doorgemeten en ook het modem werd grondig getest op mogelijke zwakheden. Hierin werden echter geen problemen gevonden.
Het probleem bleek weer spontaan te zijn verholpen en de 12mb werd wederom behaald.
Nadat de monteur was vertrokken ben ik gaan werken.

De zelfde dag werd ik gebeld door een medewerker van de technische dienst/klantenservice van Online die het rapport van de KPN monteur had ontvangen. Hierin stond vermeld dat het probleem was opgelost, waarbij het dossier van Online zou worden gesloten. Omdat ik echter de zelfde avond vanaf mijn werk een weekend niet thuis zou zijn heb ik gevraagd of de technische dienst het dossier pas wilden sluiten, nadat ik thuis het internet kon testen. De medewerker gaf hiervoor akkoord en vond het vervelend dat het zo lang had geduurd voordat het eindelijk was verholpen.

De zondag hierop (04-07-10) kwam ik thuis, waarna bij het aanzetten van de computer en gameconsole het internetprobleem wederom niet te zijn verholpen.

De maandag hierop heb ik nogmaals de klantenservice gebeld om er voor te zorgen dat het dossier niet werd gesloten en de technische dienst er weer naar te laten kijken.

Inmiddels 3 dagen verder op donderdag 8-07-10 om 18:13 heb ik de klantenservice gebeld om te vragen wat er gaat gebeuren om het probleem te verhelpen, omdat er geen reactie kwam van Online.
De medewerker die mij hierbij hielp, bleek na het dossier te hebben geopend niets aan te trekken van de informatie die inmiddels uitvoerig was opgebouwd door zijn collega’s van de klantenservice en technische dienst.
Het standaard verhaaltje van afstand tot de wijkcentrale en slechte kabels was het eerste wat meneer opnoemde om bij mij thuis te controleren. Zo bleek volgens meneer de nieuwe modem van Online niet goed te functioneren zonder direct een kabel tot mijn computer. Deze die altijd perfect draadloos heeft gefunctioneerd. Na de kabel alsnog direct te hebben aangesloten was het probleem niet opgelost. (iets wat al weken hiervoor was geconstateerd)
Het internet was volgens zijn metingen vanaf zijn werkplek perfect en ook de internettest die ik had opgekregen van zijn collega’s in eerder gevoerde gesprekken (http://www.bbned.nl/speedtest/) , was volgens meneer niet correct.
Zijn waardes waren goed en daar hield het eigenlijk mee op. (quote van meneer: “Meten is weten. Ik heb het gemeten, dus ik weet het”)

Ik heb gevraagd of hij het digitale dossier wou lezen om te begrijpen wat er in de afgelopen weken was genoteerd door zijn collega’s, zodat wij verder konden gaan, waar we gebleven waren.
Dit in plaatst van het vertellen hoe lang de afstand van mijn kabels in mijn huis moesten zijn.
Meneer bleek echter niet willend te zijn en vernoemde het rapport van de KPN monteur (die volgens hem zeer prijzig was geweest en kenniswetend was??) het einde te zijn van het probleem wat al weken voorkomt.
Er was volgens meneer geen probleem meer. Omdat het telefoongesprek naar mijn inziens stroef verliep en er meningsverschillen ontstonden, heb ik de man bedankt en het gesprek beëindigd.

De zelfde avond om 19:33 heb ik wederom gebeld naar de klantenservice, waarbij ik een mevrouw aan de lijn kreeg die het dossier wel las en duidelijk begreep. Zij maakte hierop een notitie voor de technische dienst die de morgen hierop het bericht zal ontvangen. Het dossier bleek ook niet te zijn gesloten, want er werd nog steeds onderzoek naar verricht naar mijn verbinding.

Op zaterdag 10-07-10 rond 09:30 werd ik gebeld door een medewerker van Online die me melde dat het probleem zou zijn opgelost. Terwijl hij dit zei, gaf zijn systeem echter aan dat de connectie nog steeds traag was. Het probleem was dus niet opgelost, waarna hij zich excuseerde en het weer zou melden bij de technische dienst.

Op 13-07-10 werd ik gebeld met de mededeling dat mijn huidige modem (van 3 weken oud) helaas niet goed werkte. Er werd een nieuwe modem opgestuurd, deze die ik op 15-07-10 thuis kreeg gestuurd.
Het modem was echter door TNT afgeleverd bij mijn buren. Mijn buurman attendeerde mij erop dat hij zelf al sinds 2 maanden last had van het zelfde probleem.
Echter zit mijn buurman bij UPC en begreep niet waarom het probleem zo lang duurde. Ook de buurman daarnaast zit bij UPC en heeft het zelfde probleem?
Mijn verbazing is dan ook groot, omdat dus niet alleen Online met dit probleem kamt?
Met zijn verhaal ben ik naar huis gegaan om het nieuwe modem toch een kans te geven.

De eerste 2 uur na installatie werkte het modem geweldig. De +12mb snelheid was weer terug.
Na 2 uur ging het internet lampje van het modem rood branden en starten deze zichzelf opnieuw op en verdween het snelle internet.
Weer terug naar het oude probleem dus. Pogingen om dit te verhelpen gaf geen ander resultaat.

Op maandag 19-07-10 om 18:29 heb ik nogmaals gebeld naar de klantenservice om aan te geven dat het probleem niet is verholpen. De medewerker zou dit probleem wederom terug leggen bij de technische dienst. Volgens de desbetreffende persoon hoefde ik niet meer te bellen om belkosten te besparen.

Op 06-08-10 werd ik gebeld door Online met de mededeling dat mijn internetlijn op een nieuwe poort op de wijkcentral zou worden geplaatst.
Dit zou echter pas op 16-08 worden gedaan, waarbij werd gemeld dat ik dan geen internet zou hebben. Iets wat al 3 maanden vervelend liep.

Op donderdag 19-08-10 werd ik gebeld door de techinishe dienst van Online die mij melde dat ze helaas nog geen verbinding konden krijgen met mijn modem.
En dat terwijl ik wel internet heb, maar ontzettend sloom en/of af en toe uitvalt. Volgens de technische dienst was er echter geen verbinding mogelijk?
Wederom uite ik mijn frustratie door te melden dat dit nu echt te overdreven lang aan het duren was.
De reactie van de Technische dienst medewerker was niet meer dan: We zijn er mee aan het werk, en houden u op de hoogte.

Thuis gekomen van mijn werk snap ik niks van wat de beste meneer me vertelde. Internet is niks aan veranderd. Sloom en valt af en toe uit!


Naast het feit dat ik nog voor mijn internet betaal die ik niet of naar behoeven krijg. Lopen ook de belkosten dermate hoog op. Deze doormiddel van het continu moeten bellen met de klantenservice. Want er komt namelijk van de klantenservice amper feedback over vorderingen of situatie updates.

Ondertussen word ik er wel knetter gek van. Het thuis werken, internetten en gamen kan ik niet meer doen. Gamen is naast inkomsten ook nog eens mijn hobby en ontspanning.
Binnenkort beginnen de toernooien op de gameconsole weer en ondanks mijn niveau zal ik hiervoor niet eens voor kunnen inschrijven, omdat een slechte verbinding een directe afkeuring is voor de wedstrijden.
Simpelweg een spelregel. Het welbekende “lag” tijdens online spelen, wordt veroorzaakt door de slechte/trage verbinding. (lag = vertraging in de verbinding, waardoor de connectiviteit tijdens een spel niet gelijk loopt en er dus voor-en nadelen ontstaan) Aangezien ik dus geen normale/goede verbinding heb, kan ik gewoonweg niet mee doen met deze toernooien. Iets waarvoor ik veel heb geoefend om dit niveau te kunnen behalen waar ik nu op zit.

Hoop dat er iemand is die me advies kan geven.
Alle verdere reacties van Online zal ik hierbij vermelden.

Madman 1983
19-08-10
 
I R Baboon
Lang verhaal, dat wel, maar wel leesbaar geschreven. Dat zie je niet meer zo vaak.

Post eens je modem verbindingsgegevens in dit forum.
Interessant zou zijn om die gegevens te zien vlak na een herstart van het modem en als de problemen weer terug zijn.
Er zit namelijk erg veel verschil tussen de beginwaarde van je verbinding en als de problemen beginnen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Madman1983
Ik weet niet precies waar ik die info moet vandaan trekken, maar dit is het huidige wat ik kan vinden in mijn Thomson TG712 :

DSL-verbinding
Koppelingsinformatie


Actief: 0 dagen, 2:11:39

DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 955 / 6.490

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 13,23 / 175,68


Internet

Verbindingsinformatie


Actief: 0 dagen, 2:13:02

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 119,21 / 1,18
Gewijzigd door Madman1983 op 19 augustus 2010, 21:19
 
I R Baboon
Bijna zat je goed.
Klik eens op deze link: http://192.168.1.254/cgi/b/dsl/dt/?be...&l0=1&l1=0
Als het goed is, zit je direct bij de juiste gegevens.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Madman1983
Hoe snel na het opstarten moet ik dit doen?

DSL-verbinding

Koppelingsinformatie


Actief: 0 dagen, 2:28:26

DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 955 / 6.490

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 13,49 / 176,02

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 0,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 13,0 / 29,0

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 10,0 / 10,5

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / IFTN

Frameverlies (lokaal/extern): 12 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 1 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 14 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): NA / 1.059

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): NA / 0

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0


 
I R Baboon
Dat zijn de juiste gegevens.
Zijn deze nu ongeveer van de slechtste toestand van je lijn?
Zo ja, dan mag je even de router spanningsloos maken en na het opstarten weer de actuele gegevens eens hier neerzetten.
Gewijzigd door I R Baboon op 19 augustus 2010, 21:38
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Madman1983
Er zit totaal geen verandering in snelheid na het opstarten.
Dit zijn de gevraagde gegevens:

DSL-verbinding

Koppelingsinformatie


Actief: 0 dagen, 0:00:55

DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 955 / 6.598

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [kB/kB]: 64,00 / 79,00

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 0,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 13,0 / 29,0

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 10,0 / 10,5

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / IFTN

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): NA / 4

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): NA / 0

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
Gewijzigd door Madman1983 op 19 augustus 2010, 21:47
 
I R Baboon
Ze zijn nagenoeg gelijk.
Het modem traint niet hoger in dan 6,6 Mbit.
Dat is inderdaad veel te weinig voor je afstand tot de centrale. Een signaalverzwakking van 29 dB staat voor ongeveer 2 kilometer.

De zaak is niet eenvoudig.
Het probleem ligt niet bij het modem. Je bent al toe aan nummer drie. Ze kunnen niet allemaal defect zijn.
Je aansluiting is al nagekeken. Dus je hebt zelf geen fouten gemaakt in de aansluiting.

Dus ligt de storingsbron ergens buitenshuis.


EDIT:

Voor de zekerheid nog een vraag.

Je hebt geen storingsbronnen vlak bij het modem staan? Magnetrons, Dect telefoons of andere zend apparatuur?
Gewijzigd door I R Baboon op 19 augustus 2010, 22:21
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Madman1983
Heb inderdaad zelf alles wel geprobeerd.
Er zit niks in de omgeving van m'n modem staan wat kan storen. Er staat niks wat op een golflengte wat uit zend dan m'n mobiel. Heb ook geprobeerd om te wisselen van golflengte met m''n modem, maar niks werkt.
Helaas doet Online er ontzettend langzaam over om iets te doen. En niks lukt terwijl ik altijd TOP internet heb gehad.
 
I R Baboon
Ik vermoed dat ergens buitenshuis iets mis is met je lijn.
Dat is de enige redelijke mogelijkheid die nog over is.
Wat dan kan zijn, weet ik niet. Er zijn zoveel mogelijke oorzaken.

Je hebt een zogenaamde klapperlijn.
Soms is de lijn prima, maar daarna zakken de waardes in.

Waar ik bang voor ben, is dat de oorzaak niet achterhaald kan worden.
Als er ergens onder de grond een slecht stuk zit, is dat erg duur om dat te herstellen.
Online zal zeker niet die kosten willen dragen. Online verdient niet genoeg aan je om die kosten te dekken.

Het enige wat je zelf kan doen is een ander modem uitproberen.
Misschien dat een ander merk de lijn stabieler houdt dan de Thomson.
Maar dat is een onzekere oplossing.
Een Thomson (Speedtouch) staat normaal bekend om zijn stabiele lijnen.

Kan je niet overstappen naar de kabel?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sinds mei 2010 sloom/geen internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Advertentie