obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
FTP via internet
H1905
ik krijg wel dit te zien in security log van de livebox

Packet not in tcp window: TCP 192.168.1.11:49628->195.130.156.117:80 on ethoa7
 
H1905
Ik heb poortne gewoon open staan in livebox. Maar als ik ze test op http://www.pcflank.com/ staan die gewoon dicht:S

FTP Ja TCP 20 21 192.168.1.80
FTP2 Ja UDP 20 21 192.168.1.80

Weet iemand hoe ik die poorten kan testen of ze wel open staan?
 
H1905
Het niet wilt werken..livebox maakt die poorten gewoon niet open . Firewall kan je niet uischakelen,
heb op Minimale beveiliging

mischien moet ik modem maar eens gaan resetten. mischien en harde reset
 
H1905
Ik heb best wel een oud livebox namelijk :

Naam F@st3202
Software versie 3202_2601EC

kan het daar aan liggen?
 
H1905
Oeps. Ik heb per ongeluk je bericht bewerkt i.p.v. deze te beantwoorden. Excuses.

Quote

...
Primaire DNS server:192.168.1.1
...
Klopt die Primaire DNS server wel?

Ja dat klopt. De livebox dient, naast als router en dhcp server, ook als dns server voor alle apparaten op je netwerk.
Gewijzigd door rrozema op 03 oktober 2010, 13:05
 
rrozema
Er zijn een aantal dingen die je moet weten wil je met een ftp server achter de livebox aan de slag gaan:
- de livebox ondersteunt geen nat-loopback: je kunt per definitie nooit je eigen ftp server bereiken.
- de livebox kan alleen forwarden naar de zelfde poort als die waarop het verkeer is binnen gekomen op de externe poort.
- ftp kent 2 verschillende typen: active ftp en passive ftp. link met aardige uitleg[/url]). Welk type het in jouw geval is bepaalt je ftp server (programma of nas, het is allebei gewoon een ftp server).
- gebruik NOOIT een web browser om je ftp server te benaderen, internet explorer doet een poging om ook ftp servers te kunnen benaderen maar die implementatie werkt echter vrijwel nooit bij een server die achter een nat router staat. Gebruik een echte ftp client, zoals bijvoorbeeld FileZilla. Dit programma is gratis en (volgens mij) ook nog eens de beste ftp client ook.
- pcflank strooit mijns inziens wat te veel met "aanbevelingen" voor allerlei programma's. Ik gebruik zelf het liefst ShieldsUp! van grc.com. Je moet op deze site (helaas) flink wat klikken om bij de ShieldsUp! check te komen, maar eenmaal daar heb je de beste check, zonder zinloze 'suggesties'.
- om een 'open' resultaat te krijgen op elke port-check moet aan alle volgende condities voldaan zijn:
  • de firewall in de router moet uitzondering hebben zodat inkomend verkeer voor de poort wordt doorgelaten.

  • je NAT router moet een forward hebben voor deze poort naar het ip adres van je ftp server.

  • de firewall in de ftp server moet uitzondering hebben voor deze poort.

  • het ftp programma moet actief zijn op het moment van de test.


Via de link over ftp hierboven vind je vrij duidelijke uitleg over wat de problemen zijn met ftp en daarmee over hoe je ze moet omzeilen. Het belangrijkste is echter dat je eerst voldoende te weten komt over jouw ftp server: is hij active of passive en welke poorten moeten geopend worden.

Poort 80 is de gemakkelijkste poort om te forwarden. Dat is de webbrowser (http). Probeer eerst die werkend te krijgen (http test je i.t.t. ftp natuurlijk wel met een web browser!). En ga daarna pas met de andere poorten aan de slag.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FTP via internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie