obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Wat vragen over Thomson TG712 & Online
djdadevil
Dank daarvoor Wink

In eerste instantie klopte het netwerkgedeelte wel al compleet, al was ik nog niet zeker van het telefonie gedeelte, maar dankzij jullie klopt dat nu ook... nu maar hopen dat het in de praktijk ook werkt Wink

Als het goed is krijg ik over precies 1 week het modem en alle benodigdheden thuis gestuurd, en dan ben ik eens benieuwd op welke datum ik het precies kan aansluiten (dat staat dan in een brief die er ook bij zit).... hopelijk gaat dat goed, en zit ik binnen het half uur weer op internet hehe... zo niet, dan meld ik me wel weer als iets niet lukt hehe... (hoe? zonder internet? Het antwoord: via mijn HTC Touch HD waar ik geen limiet op mijn internet verbinding heb (vandaar dat die ook niet in het netwerk staat, ik connect die mobiel nooit via WIFI, altijd via 3G (waar beschikbaar) of GPRS)) Goed, in the meantime, hou ik het forum in de gaten Wink

Thanks anyway!
 
I R Baboon
Ik dacht dat je de aansluitprocedure online kan volgen via de Online site.
Status ADSL aanvraag heet dat daar.
 
djdadevil
Dat klopt,

hier: http://wasp.online.nl/wsp/?command=Lo...ADSLStatus,

Alleen, een @online e-mail adres en wachtwoord hebben wij nog niet, die zal denk ik in dat pakket erbij zitten... het pakket waar het modem ook in zit. Dus daar kan ik nog niet in kijken Wink

De werver zei ons dat het pakket meestal binnen 2 weken na tekening contract (we werden dezelfde dag nog terug gebeld om het te bevestigen) verstuurt wordt, en ja, donderdag 8 september getekend en bevestigd, dus donderdag 23 september waarschijnlijk het modem en alles wat daarbij hoort. Kan natuurlijk paar dagen meer zijn, maar goed, voorlopig ga ik even uit van 23 september, en aansluiten begin oktober verwacht ik!
 
I R Baboon
Als je wachtwoord pas bij je pakket zit, heeft de online check geen doel.
Ik weet helaas niet meer hoe precies bij mij de procedure was.
Ik kon wel de procedure volgen, dat weet ik zeker.

Misschien even bellen met de helpdesk voor je inlog gegevens?
 
djdadevil
Het is niet nodig... ik ga die helpdesk niet bellen, ellelang menu en dan ook nog eens 0,15 cent p/m vragen... nee dankje, Ik wacht gewoon af, het zal wel in een bijgesloten envelop (of apart) bezorgd worden, of ze mailen het, ons e-mail adres hebben ze al (dat bleef volgens de werver overigens ongewijzigd na overstap, dus ga ik daar van uit!). Nee ik wacht rustig af, ik kan toch niks doen zodra ik het modem heb maar nog geen gebruikersnaam en wachtwoord heb van Online... (jah modem wachtwoord is standaard vermoed ik, wijzig ik gelijk hehe)... maar u weet wat ik bedoel... Ik wacht rustig af... ik vermoed dat alle info bij het pakket zit....
 
djdadevil
Het is niet nodig... ik ga die helpdesk niet bellen, ellelang menu en dan ook nog eens 0,15 cent p/m vragen... nee dankje, Ik wacht gewoon af, het zal wel in een bijgesloten envelop (of apart) bezorgd worden, of ze mailen het, ons e-mail adres hebben ze al (dat bleef volgens de werver overigens ongewijzigd na overstap, dus ga ik daar van uit!). Nee ik wacht rustig af, ik kan toch niks doen zodra ik het modem heb maar nog geen gebruikersnaam en wachtwoord heb van Online... (jah modem wachtwoord is standaard vermoed ik, wijzig ik gelijk hehe)... maar u weet wat ik bedoel... Ik wacht rustig af... ik vermoed dat alle info bij het pakket zit....

En daarnaast, zo belangrijk om het te volgen vind ik het nou ook weer niet, als we maar niet zomaar op 1 dag ineens afgesloten zijn van KPN Internet zonder het te weten!

(oeps, dubbelpost hehe, sorry!)
Gewijzigd door djdadevil op 16 september 2010, 13:49
 
I R Baboon
Dan zou ik al nerveus beginnen te worden als ik in jouw situatie was.
Het is altijd belangrijk om zo snel mogelijk in te grijpen als er iets mis gaat met de aansluitprocdure.
Ik logde zeker tien keer per dag in om dat te controleren..Grin

Maar ja, ik vertrouw erop dat alles gladjes verloopt voor je.
 
djdadevil
Ik weet niet hoe u dat toen aangevraagd hebt, maar wij hebben het via een werver gedaan die al een contract bij zich had... maar nerveus wordt ik er niet echt van, ik ben wel wat gewend, heb in het verleden 10 basisscholen van netwerken voorzien en beheerd... dat waren bij elkaar iets van een 400+ computers en servers bij elkaar...die ook nog eens door heel de regio Zuid Limburg met elkaar moesten kunnen communiceren, dus ik ben qua netwerken wel wat gewend..

Maar ik ben ook zo iemand, zodra ik inlog gegevens heb, ga ik zeker even kijken hehe... maar het zal zijn gang wel gaan, We werden zoals gezegd diezelfde dag nog gebeld om te kijken of alles klopte qua administratie, dat klopte verder.

En mocht het niet gladjes verlopen, is contract zo opgezegd en heb ik nog wat juridische weetjes om ze aan te pakken Wink Pfft
Gewijzigd door djdadevil op 16 september 2010, 14:03
 
djdadevil
Nou zeg, de levering duurt wel lang zeg..

Ik kreeg vanochtend pas een e-mail van on-line met een gebruikersnaam & wachtwoord en de melding dat de bestelling in gang is gezet, nu krijg ik eerst nog een brief waar de levertijd in staat van het nieuwe modem... en dan verwachten ze dat ik het rond de 20ste oktober kan aansluiten pas... pfff, had niet gedacht dat dat zo lang kon duren, dus ik denk dat ik komende donderdag dat pakket nog niet in huis heb hehe, maar goed... het duurt dus allemaal wat langer dan gedacht...

Wel nog iets, beetje overbodig naar mijn mening, maar we krijgen tijdelijk 2 telefoonnummers waarop we te bereiken zijn, ons normale nummer en daarnaast een Online tijdelijk nummer, niet dat we dat iemand gaan geven... beetje overbodig lijkt me zo (tuurlijk ik snap dat het omzetten een soort van knopje omschakelen is en dat we dan even paar seconden niet bereikbaar zijn, maar dat heb je meestal toch niet door!).

Maar goed, dat is de status van onze bestelling nu.... de bestelling is in gang gezet, en we kunnen met onze gebruikersnaam en wachtwoord de status volgen... maar goed, ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen voor de geintersseerden.
 
I R Baboon
Was daar al bang voor.
Je krijgt de inlog gegevens voor je e-mail normaal altijd direct na de bedenktermijn.
Zoals ik aangaf, soms is een telefoontje verhelderend. Vertrouwen is fijn, controle is beter!

Je krijgt een tijdelijk een tijdelijk nummer, omdat het vaak enkele weken duurt voor je nummer overgenomen wordt door Online.
Je kan dan wel al bellen totdat de portering voltooit is.

Het is vaak handig om je huidige nummer door te schakelen naar je nieuwe nummer.
Dan ga je naadloos over.
Wel uiteraard pas doorschakelen als alles werkt van Online.
Gewijzigd door I R Baboon op 21 september 2010, 22:18
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wat vragen over Thomson TG712 & Online', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie