obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Wat vragen over Thomson TG712 & Online
djdadevil
De bedenktermijn van ons was hoogstens een uurtje of 3, rond 3 uur in de middag kregen we die werver over de vloer, Die legde ons het een en ander uit... toen werd het contract erbij gehaald en getekend. De werver ging weg, en ongeveer 2,5 uur later werden we al gebeld om het contract te bevestigen en om de gegevens te controleren, dus zou ik stellen dat onze bedenktermijn 2,5 uur was... dat we dan pas na iets minder dan 2 weken later het bericht krijgen dat onze bestelling in gang gezet is, dat is wat lang denk ik, de bestelling had diezelfde avond al in gang gezet kunnen worden maar goed....

Controle is zeker beter dan vertrouwen, maar het is niet het vertouwen in Online wat me ontbreekt, ik vind alleen de periode lang duren...

Wat ons tijdelijke tijdelijk telefoonnummer betreft, we krijgen geen nieuw nummer, we behouden ons huidige/oude (KPN) nummer gewoon, en we krijgen van online dus geen nieuw nummer, natuurlijk snap ik dat we uit de lucht kunnen zijn als KPN het nummer overdraagt aan Online, maar dan zijn we gewoon even niet te bereiken, en jah het tijdelijke telefoonnummer dat geven we niet aan iemand, want dan moeten we iedereen informeren, en dan wilt u niet weten hoeveel man wij moeten informeren... Nee, dan kiezen we er liever voor dat we gewoon even niet te bereiken zijn en zelf kunnen bellen, maar anyway, dat is gewoon een opmerking van mij dat het in ons geval zinloos is om een tijdelijk nummer te hebben. Maar goed... Doorschakelen kunnen we op onze telefoon niet hehe... het is een oude telefoon hehe... maar nogmaals, wij behouden ons nummer en krijgen dus geen nieuw nummer van Online....

Ik blijf jullie op de hoogte houden van het verdere verloop Wink
 
I R Baboon
Nee, daar zit je fout.

Er is een wettelijke bedenktermijn bij colportage van 8 dagen.
Dat gaat in vanaf het moment dat je een contract hebt ondertekent.
Dus als Online even later belt om alles te controleren, blijft de bedenktermijn van 8 dagen toch staan.
Daarom duurde het ook bijna twee weken voor de daadwerkelijke aansluitingsprocedure van start ging.

Over het stukje van het porteren en doorschakelen heb je niet goed begrepen.
Je schakelt je vaste nummer door naar je tijdelijke nummer.
Je hoeft dan ook niemand je tijdelijke nummer te geven.
Als men je op je oude vaste nummer belt, wordt die automatisch doorgeschakeld naar je nieuwe
VOIP nummer van Online.
Daar merk jij niets van en ook degene die je belt merkt dat niets van.
Als de portering uitgevoerd is, vervalt automatisch de doorschakeling. Die is dan ook niet meer nodig.
Gewijzigd door I R Baboon op 23 september 2010, 00:41
 
djdadevil
Ohw jah, de colportagewet, die was ik vergeten ja daar hebt u gelijk in, maar onderaan het contract staat dat we 3 maanden tijd hebben om op te kunnen zeggen zonder dat er kosten in rekening gebracht hoeven te worden, dat zou je dan ook als bedenktermijn kunnen stellen. Dus als de colportagewet spreekt over een redelijke termijn, dan lijken me 8 dagen voor "kleine" diensten redelijk, en 3 maanden voor "grote" diensten. Maar goed, ik ben geen jurist, heb wat recht gehad in het verleden maar dat was niet mijn hoofdtaak. Bedankt voor het opklaren. Verklaart misschien inderdaad waarom het zo lang duurt allemaal.

Ah zo, nu is het duidelijker ja, wederom dank u. Wat betreft het doorschakelen dan, ik neem aan dat ik dat pas kan doen zodra ik het aangesloten heb? Ik bedoel, zodra ik de telefoon op het modem aansluit toch? Want dat is iets wat ik in het modem blijkbaar kan instellen, aangezien onze telefoon dat niet kan; ofjah, weet ik eigenlijk niet, we hebben maar 1 vaste telefoon in huis, en doorschakelen hebben we nog nooit hoeven doen!

Ik weet niet zo veel over telefonie (jah mobiel wel, maar dingen als VoIP & Vaste lijnen, daar heb ik me nooit echt in verdiept, we skypen of belde via VoIP toch nog niet, vandaar!), ik weet veel meer over computer-netwerken hehe. Maar wie weet weet ik na het aansluiten van dit alles ook weer meer over VoIP hehe... de leverdatum is overigens bekend zag ik net in de status check, die staat nu zoals al gezegd op 20 oktober 2010, we krijgen eerst nog een brief waar in staat wanneer we het modem kunnen verwachten. En dan zouden we het rond de 20ste aan mogen sluiten.

Ik blijf u op de hoogte houden! Nu wachten op die brief....
 
djdadevil
Ik heb me vergist ben ik bang, ik heb ergens iets gelezen over 3 maanden kosteloos op kunnen zeggen, maar ik weet niet meer waar, en ja, ik kan dat overypen, onderaan het contract staat letterlijk:

Quote

U kunt het afgesloten abonnement kosteloos annuleren op grond van het wettelijke herroepingsrecht. Wij moeten uw annulering uiterlijk 8 werkdagen na ontvangst van de door u te ontvangen bevestigingsbrief van online hebben ontvangen. U kunt uw annulering telefonisch tijdens kantooruren doorgeven via ons telefoonnummer: 0900-9515 (€0,15/min)


Die bevestigingsbrief hebben we overigens net binnen gekregen met de post... dus nu zouden we als het goed is nog op kunnen zeggen, maar dat doen we niet. Jah, het is toch best ingewikkeld, Online voldoet zo te zien aan het herroepingsrecht, en zo ook aan de colportagewet. Dat stapelt zich dan lekker op zo'n bestelling van internet hehe

Die brief gaat trouwens alleen over het telefoonabonnement, de brief begint immers met "Dank u voor uw aanvraag om uw telefoonnummer over te zetten naar online" en dan volgt er een verhaal over o.a. "wanneer wordt mijn nummer overgezet?", "Neemt u een telefoonnummer van een kpn telefoonabonnement mee?", "Hoe weet ik dat mijn nummer is overgezet?", "Wat gebeurt er met mijn tijdelijke online nummer?", "Moet ik mijn huidige telefoonabonnement opzeggen?", "Extra Diensten", "Overeenkomst" en als laatste "Vragen?". Een soort van FAQ dus over het telefoonabonnement wat we erbij krijgen. het zal mij nog benieuwen hoeveel administratieve brieven we nog zullen krijgen hehe
Gewijzigd door djdadevil op 23 september 2010, 16:28
 
I R Baboon
Het doorschakelen gaat als volgt als je belt via KPN:
http://www.kpn.com/kpn/show/id=284880

Dus als Online je aangesloten heeft en de telefoon werkt goed met je tijdelijke nummer, kan je je vaste nummer doorschakelen naar het tijdelijke nummer.
 
djdadevil
Dank je I R Baboon,

Dus zodra ik de telefoon op het modem aangesloten heb, laat ik ons nummer doorschakelen via de telefoon via de handleiding die je me gegeven hebt naar het tijdelijke nummer van online... en zodra online dan ons nummer compleet overgenomen heeft, dan laat het modem de doorschakeling automatisch vervallen, of moet ik dat dan zelf nog uitzetten via de telefoon of het modem?

Algemene comment: Jullie helpen me uitstekend tot nog toe, complimenten daarvoor!

Overigens, gister weer een brief van Online gekregen dat het nu definitief 20 oktober is (onze herfstvakantie-week) dat we het na 18:00 op zijn vroegst kunnen aansluiten, dat is de bestelstatus, het modem/pakket zouden we enkele dagen daarvoor moeten krijgen.
 
djdadevil
Ik heb nog een klein vraagje (De onderwerpsregel slaat inmiddels nergens meer op hehe, kan iemand daar "Wat vragen over Thomson TG712 & Online" van maken?)

Bij ons oude abonnement heb ik 2 POP-3 E-mail accounts, kan ik die blijven gebruiken na de overschakeling van online?
Ik bedoel.... we hebben nu KPN (het vroegere planet) en daarmee gebruiken we als SMTP: mail.planet.nl en voor uitgaande mail mail.planet.nl voor die POP-3 accounts. Blijven die werken na overschakeling van online, of moet ik via online nieuwe e-mail adressen aanmaken en kan ik de oude niet meer blijven gebruiken? Of kan ik die mail-adressen ook koppelen aan online? Dus dat ik zeg maar die 2 POP-accounts met hetzelfde adres (eindigend op @planet.nl) meeneem naar online, en dan alleen andere mail-instellingen krijg?

Een antwoord op mijn vorige bericht zou ik ook nog graag willen hebben....

EDIT: Ik weet niet waarom hij van abonnement een link heeft gemaakt.... ik heb het in ieder geval niet gedaan hehe
Gewijzigd door djdadevil op 27 september 2010, 11:22
 
I R Baboon

Quote

djdadevil schreef:
Dus zodra ik de telefoon op het modem aangesloten heb, laat ik ons nummer doorschakelen via de telefoon via de handleiding die je me gegeven hebt naar het tijdelijke nummer van online... en zodra online dan ons nummer compleet overgenomen heeft, dan laat het modem de doorschakeling automatisch vervallen, of moet ik dat dan zelf nog uitzetten via de telefoon of het modem?


Als je het nummer geporteerd wordt naar Online, vervalt automatisch de doorschakeling. Daar hoef je niets voor te doen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
djdadevil
Oppie, bedankt voor het aanpassen van de topic titel, dat covert het gehele topic nu wat meer...

I R Baboon, wederom bedankt, dan hoef ik dus alleen maar ons nummer door te schakelen via de telefoon naar online's tijdelijke nummer en dan gaat de rest vanzelf... fijn om te weten.

Dan nog dat mailen, klein detail nog....

2 ....@planet.nl e-mail adressen (POP-3 boxen!)
KPN gebruikersnamen & KPN Wachtwoorden die ik hier niet meld natuurlijk om daar op aan te kunnen melden.
inkomende e-mail in Outlook: pop.planet.nl
uitgaande e-mail in Outlook: mail.planet.nl

Als ik dan van diezelfde e-mail adressen gebruik wil blijven maken, dan krijg ik dus volgens Oppie het volgende:

2 ....@planet.nl e-mail adressen (POP-3 boxen) die niet wijzigen qua adres,
En dezelfde KPN gebruikersnamen & KPN Wachtwoorden die ik hier niet meld natuurlijk om daar op aan te kunnen melden.
inkomende e-mail in Outlook: pop.planet.nl (blijft hetzelfde)
uitgaande e-mail in Outlook: smtp.online.nl (veranderdt)

Of zie ik dat verkeerd, want we hebben nu bij aanmelding al een nieuw e-mail adres gekregen, onze gebruikersnaam@online.nl met een wachtwoord, die gebruiken we toch verder niet als pop-3 box, daar gebruiken we de online e-mail interface wel voor, daar krijgen we toch alleen van online zelf mail op...

Klopt dat qua e-mail instellingen dan verder zoals ik het schets?
 
I R Baboon
Ja, het klopt. Ik zou ook Oppie niet durven tegen te spreken..Grin

POP3 is voor inkomende mail. Daar verandert er niets.
SMTP is voor uitgaande mail. Dat verandert wel.

Bij vrijwel alle providers kan je alleen mailen met hun eigen smtp server. Bij Online dus smtp.online.nl
Dat is misbruik (SPAM) te voorkomen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wat vragen over Thomson TG712 & Online', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie