obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
7.2 Mbit maximaal
opperbom
Hallo , ik heb sinds een goede maand ADSL tot 20 Mbit. Helaas kom ik niet verder dan iets meer dan 7 Mbit , terwijl de postcodecheck en de helpdesk van Online zeggen dat ik tussen de 14 en 18 Mbit zou moeten halen. Zojuist wederom gebeld en men zei dat er erg veel ruis op mijn lijn zit. Mijn modem zit direct achter het ISRA-punt , alleen vanuit het IRA-punt liep er een kabel naar een telefoonstopcontact (varkenssnuit heet dat geloof ik) en daar vandaan nog een kabel die voorheen naar een Homevox liep. Echter werd mij door een medewerker van Online verteld dat op deze manier de boel gesplitst werd en ondanks dat de tweede kabel nergens op aangesloten zat dit toch tot snelheidsverlies zou leiden. Ik heb nu direct achter het Isra-punt een korte kabel naar mijn modem lopen (dus niet meer via de varkenssnuit) maar ook dit bied geen verbetering.

Nu heb ik sterk het idee dat ik op een wijkcetrale zit die geen ADSL2+ heeft omdat er in het Thomson modem bij DSL-type G.992.1 annex A staat. Echter volgens de medewerker had dit met de i.p.-range te maken. Misschien dat iemand mij hier enige duidelijkheid in kan verschaffen.

Ik woon in IJsselstein (Utr.) op ongeveer 739 meter van de centrale en het volgende staat er in mijn modem:


Actief: 0 dagen, 0 dagen, 0:17:23

DSL-type: G.992.1 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.120 / 8.352

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [kB/kB]: 3,00 / 7,00

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 10,5 / 15,5

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 4,0 / 13,0

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,0 / 6,0

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / IFTN

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0



Uiteraard het modem gereset. Mocht het nu toch aan de wijkcetrale liggen , hoef ik in ieder geval hier niets meer overhoop te halen.

Alvast bedankt voor het meedenken/reageren.
 
opperbom
Bedankt voor je reactie. Dus als ik het goed begrijp en het zou dus KPN gebied zijn is er dus niets aan te doen ? KPN knijpt dus de verbinding voor de concurrent, of is er een andere reden dat het dan niet sneller kan ? Het is niet onoverkomelijk , maar een paar Mbitjes sneller had toch wel fijn geweest.
 
I R Baboon
Ja, het modem traint in op ADSL1, dus 8 Mbit max.

Kijk of Online aanwezig is in je telefooncentrale.
Ga naar www.internetten.nl en doe de postcodecheck (staat rechts op de pagina).
Als het overzicht er is, klik dan bovenaan op "Toon beschikbaarheid netwerken".
Je ziet dan wat mogelijk is in je centrale.
Bij Online moet alles beschikbaar zijn, dan is Online ook aanwezig.
Gewijzigd door I R Baboon op 17 september 2010, 23:51
 
opperbom
Kijk , weer wat wijzer. Heb de beschikbaarheid bekeken en er staat bij Online het volgende :
DSL_FT_STARTER en DSL_FT_FAMILY (beiden alleen beschikbaar op een gewone telefoonlijn en NIET op een ISDN-lijn). Erlijk gezegd weet ik nu n og steeds niet of Online nu wel of niet in de wijkcentrale zit. Heb inmiddels wel al een email naar Online verzonden in de hoop dat ik daar weer wat wijzer van gaat worden.

In ieder geval hartelijk dank voor je antwoord.
 
I R Baboon
Stond er dit?

onlinebeschikbaar
Gewijzigd door I R Baboon op 18 september 2010, 15:41
 
opperbom
Ja , inderdaad.
 
I R Baboon
Dat is goed nieuws voor je!

Je hebt nu drie bronnen die zeggen dat Online in de centrale aanwezig is.
De Online site met hun snelheidscheck, de verbindingsgegevens van je modem (vendor IFTN) en de
internetten.nl site die aangeeft dat Online beschikbaar is in de centrale.

Dan blijft alleen nog de vraag waarom je op ADSL1 staat aangesloten.
Mogelijkheden:

* verkeerd profiel geladen op je lijnkaart. Vraag Online dat te checken en desnoods de kaart te resetten.
* Er is iets mis met je lijn waardoor je lijn gestoord wordt. Het modem gaat dan niet hoger dan ADSL1.
* Er is iets mis met je router.

Probeer eerst eens een fabrieksreset te geven aan je modem.
Even aan de achterkant de resetknop ingedrukt houden terwijl het modem aan staat.
 
opperbom
Wederom bedankt voor de moeite en het antwoord. Ik heb zojuist Online gebeld naar aanleiding van je antwoord. Men vond het inderdaad vreemd dat ik op ADSL1 aangesloten zou zijn , en er is een melding bij de technische dienst gemaakt. Het kan tot 11 werkdagen duren , maar dat is geen probleem natuurlijk , omdat ik internet heb. Een modemreset had ik gisteren al uitgevoerd , en heeft niets uitgehaald.

Nogmaals mijn dank , en ik post mijn verdere ervaringen hier uiteraard.
 
opperbom
Probleem is inmiddels al opgelost. Nog geen telefoontje van Online ontvangen , maar het volgende staat in mijn modem :

DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.019 / 14.855



Mijn dank gaat uit naar azsxdc en I R Baboon voor de genomen moeite en het helpen bij dit probleem.
Ik ben weer helemaal Grin
 
Tiger
Ben een tijdje niet meer online geweest maar ben weer wat wijzer geworden dankzij I R Baboon dus je ziet je bent nooit te oud om iets bij te leren.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '7.2 Mbit maximaal', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Postcode check 35Mbit nu 16 Mbit Snelheid : 2 06 dec 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Van 10 naar 30 mbit? Algemeen : 10 05 feb 2014
Online en Huawei bouwen 50 Mbit (V)DSL netwerk Algemeen : 7 07 nov 2010
Niks 20 mbit Snelheid : 5 09 apr 2010
Advertentie