obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Online/Orange vs UPC
eamel
Vorig jaar december besluit ik over te stappen van Orange/Online naar UPC vanwege de beperking in bandbreedte door Orange/Online (max. 20Mb) naar UPC's FiberPower (120Mb). Ik geef op de site van laatstgenoemde aan dat ik gebruik wil maken van de overstapservice van die firma en zij, UPC, bevestigen d.m.v. allerlei mailtjes/brieven dat een en ander in orde zal worden gemaakt.

Op 7 januari gaat ook daadwerkelijk -kennelijk- mijn internetabo over en op 22 januari mijn telefonie.

Nu, september 2010 dus 8 maanden later, kom ik er bij toeval achter dat ik nog steeds voor een abonnement betaal bij Orange/Online (elke maand €37). Ik neem contact op met hen en krijg te horen dat UPC destijds niet het verzoek heeft gedaan tot verhuizen en dus dien ik gewoon elke maand te betalen.

De correspondentie met Orange/Online:

1.

Geachte heer,

Naar aanleiding van uw e-mailbericht begrijpen we dat het een en ander
niet goed is gegaan met uw overstap naar UPC. We hebben uw verhaal
kenbaar gemaakt bij ons 'Overstappen team' welke het dossier in
behandeling zullen nemen.

Zodra we meer informatie voor u beschikbaar hebben stellen we u op de
hoogte.


Met vriendelijke groet,
Online


2.

Geachte heer,

In opvolging van ons e-mailbericht kunnen wij u aangeven dat ons
'Overstappen team' aangeeft dat UPC in dit geval de verantwoordelijke is
voor de overstap. We hebben geen overstapbericht van UPC ontvangen
destijds, waardoor uw abonnement niet was opgezegd.

U kunt voor meer informatie UPC raadplegen, indien nodig kunnen zij via
hun 'Overstappen team' ons hiervoor benaderen.


Met vriendelijke groet,
Online


3. (Mijn reply)

Met alle respect; hoe verklaart u dan het feit dat UPC keurig sinds 22 januari 'eigenaar' is van mijn telefoonnummer? Kennelijk heeft u als Online wel het verzoek gehad van UPC. Ik neem niet aan dat iemand 'zomaar' een telefoonlijn/nummer kan porteren? Kortom; hoe zit dat dan?

4.

Geachte heer, mevrouw,

Helaas is een nummerovername niet hetzelfde als een overstapbericht. Een andere provider kan altijd aanvraag doen voor het nummer, hiermee wordt dan de telefonie dienst opgezegd. Deze is ook opgezegd echter de ADSL dienst is nooit opgezegd door UPC zelf.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Online


Kortom; ik begin mij zo onderhand een slachtoffer te voelen van de penisnijd tussen de providers over en weer...

Bij UPC krijg ik, na een aantal keren doorgeschakeld te zijn en dus diverse malen mijn verhaal moeten doen, ene meneer ***** aan de lijn. Deze heer tracht mij met verbaal geweld te overrulen door een woordenbrij aan uitleg waar ik tot op heden nog niets van snap. Wat ik er echter wel uit kon halen was dat hij letterlijk de helpdeskmedewerker van Orange/Online voor leugenaar uitmaakt en aangeeft dat zij het administratief niet op orde hebben. (Overigens maakte de helpdeskmedewerker van Orange/Online ook gebruik van diezelfde terminologie:"UPC liegt..." Letterlijk) Heel bijdehand gaf deze UPC medewerker aan dat ik, als klant nu toch belde met de tecniek van UPC? Beter bewijs kon je niet hebben volgens hem! In a nuttshell: ik moest me toch maar weer even vervoegen bij die andere provider.

Overigens heb ik tussentijds even op de site van de OPTA gekeken wie nu precies de administratieve eigenaar is van mijn telefoonnummer en dat blijkt inderdaad, sinds 22 januari jl. (..), UPC.

Maar volgens Orange/Online zegt dat niets. "UPC mag dan wel de technische kant van het verhaal hebben overgenomen (telefonie en internet) maar heeft nooit een letterlijk verzoek bij Orange/Online gedeponeerd. Waar bij mij dan de vraag rijst hoe 't kan dat de ene provider dus 'zomaar' een klant 'over kan nemen' zonder dat dit door de andere provider wordt erkend of bevestigd. Maar dat terzijde.

Ondertussen heb ik de consumentenkant van de OPTA nog benaderd (ConsuWijzer.nl) en daar krijg ik dan wel keurig een mailtje van 'dat men het in behandeling heeft' maar voorlopig merk ik daar niets van. Ondertussen groeit het geld mij ook nog steeds niet op de rug en dien ik van iemand bijna €296 terug te krijgen. Wie die iemand is ben zo onderhand kwijt want geen van allen wil zijn verantwoording nemen, noemt de andere partij letterlijk leugenachtig, en verwijst me over en weer.

Tenslotte en overigens: ik heb dan maar zelf mijn abonnement opgezegd bij Orange/Online en guess what: krijg daar keurig een bevestiging van...

Kortom; wie moet ik in Godesnaam benaderen om mijn €300 terug te krijgen?!?

NB. Dit bericht is ook geplaatst in het forum van UPC gebruikers.
 
I R Baboon
Dan eerst maar je maar teleurstellen:

Online heeft gelijk als ze zeggen dat nummerportering geen opzegging abonnement is.
Je kan je telefoonnummer naar iedere VOIP provider porteren die je wilt, maar dat zegt niets over je abonnement.
Dat staat dus inderdaad los van elkaar.
Is ook logisch. Telefonie en internet worden altijd apart vermeld en behandeld in je contract en voorwaarden.


Voor jou is het belangrijkste om te ontdekken wat in de voorwaarden staan van UPC met betrekking tot de 'overstap service'.
Daaruit kan je concluderen wie voor wat verantwoordelijk is.

Er is ergens iets fout gegaan, maar je moet ontdekken wie verantwoordelijk is. Die moet ook betalen voor het teveel betaalde abonnementsgeld.
Gewijzigd door I R Baboon op 18 september 2010, 12:38
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
eamel
Je zal ongetwijfeld gelijk hebben (overigens dank voor je reactie) maar als ik dit zo lees:

"Samen met een aantal andere internetaanbieders biedt UPC een overstapservice aan. Als u gebruik maakt van deze service, regelt UPC de overstap voor u. Deze service kunt u alleen gebruiken als u overstapt van de ene naar de andere aanbieder. Als u verhuist kun u geen gebruik maken van de overstapservice. U moet dan zelf voor de opzegging zorgen."

mag ik toch aannemen dat zij alles -maar dan ook alles- regelen. Ik ben niet verhuisd overigens. Alleen van provider. Niet van adres.

Dien ik dan, terwijl UPC aangeeft dat zij alles verhuizen, alsnog te checken in de kleine lettertjes dat dat ook daadwerkelijk gebeurt?

Maar ik zit hier bij een Online forum dus zal voor mijn laatste vraag wel weer bij het UPC forum moeten zijn, vrees ik...
Gewijzigd door eamel op 18 september 2010, 13:07
 
I R Baboon
Ja, eigenlijk zit je niet hier niet goed.
Wij hebben (althans ik dan) geen ervaring met UPC. Ik weet ook niet hoe UPC de 'ovestap-service' geregeld heeft.

Op de UPC site staat dat zij jou een opzegkaart sturen die je moet invullen en weer terugsturen.
Is dat gebeurt? Zo ja, dan heeft UPC een probleem.
Gewijzigd door I R Baboon op 18 september 2010, 13:15
 
eamel
Dat vermoeden had ik al , dat ik hier niet goed zou zitten. Overigens al erg vaak voorbij horen komen, die uitspraak, de laatste weken ;-)

Desalniettemin dank nogmaals. Op dit moment hang ik letterlijk aan de lijn bij UPC (pas 15 minuten.. valt reuze mee)

Dan de topic hier maar sluiten.
 
I R Baboon
In ieder geval succes ermee.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Online/Orange vs UPC', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie