obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
ADSL Family, snelheid varieert flink, Thomson TG712
Grraver
Hallo, ik ben hier nieuw en heb sinds een klein jaar ADSL Online Family.
Ik woon in Amsterdam.
In het prille begin had ik wel 17mbits p/s download en 0.80 up.
Dat ging een paar weken erna terug naar 11mbits p/s down. Een maand of 3 terug is dat rond de 8mbits p/s down met 0.80 up gaan hangen.

Nu na een lijnuitval vanmorgen (4uur sochtends 24 september),
waarna ik de Thomson TG712 (wifi router met 4 poort switch 100mbits) aan en uit heb moeten zetten om weer verbinding te krijgen,
is het terug gevallen naar 2mbits p/s down (schommelt tussen 1.80 en 2.80 Mbits p/s) en 0.70 up
Al deze snelheden test ik via speedtest.net, al ik niet zeker meer weet hoe betrouwbaar dat is. Regelmatig doe ik een test.
De thomson is met een telefoon lijn direct uit de muur verbonden. Geen splitter is aanwezig, dus ik deel de koper lijn niet met de buren.

Ik heb al wat lichte troubleshooting gedaan naast nog een paar keer de router aan en uit te hebben gezet.
Mijn computers zijn een Windows7 machine 64, windows Xp 32 bit SP3, ubuntu netbook wireless, en een xbox360.
Van mijn router heb ik een cat5e kabel lopen naar een switch, en die switch is verbonden met de windows 7 machine, en de xbox.
De W-XP machine is verbonden met een wireless dongle, en de netbook is wireless zonder dongle.
Mijn bandbreedte gebruik ik voornamenlijk voor gamen, streaming tv en video, HD (1080p) streaming via de xbox.

Ook heb ik even de switch er tussenuit gehaald, met alleen de windows7 machine verbonden aan de thomson.
Dagelijks scan ik ook op virussen en malware. Ook heb ik de wireless op the thomson uitgezet om te kijken of dat wat helpt, maar niets baat.
Misschien herstelt het zich allemaal naar goede snelheden, maar ik ben erg benieuwd wat jullie van mijn situatie vinden!
De klantenservice bellen wil ik pas morgen doen, omdat ik het nog even wil afwachten.

Alvast bedankt voor het lezen, misschien was mijn post iets te lang excuses hiervoor Smile
gegevens verbinding (ik hoop dat ik alles heb zo niet hoor ik het graag):

Link Information

Uptime: 0 days, 1:59:15
DSL Type: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.019 / 10.352
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 23,74 / 410,05
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 0,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 8,0 / 24,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 9,0 / 10,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / IFTN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): NA / 73
CRC Errors (Up/Down): NA / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0

Uptime: 0 days, 2:01:16
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 13,67 / 362,53

Connection Settings

PVC Info (VPI.VCI): 8.35
Type: ETHoA

*edit* de snelheden hebben zich nu redelijk herstelt (tussen de 7 en 9 mbits p/s down en .80/.90 up, maar waarom zijn de snelheden nou zo enorm teruggevallen over het hele jaar? En waarom schommelt het soms zo enorm? Ik begrijp dat het ook met bezetting van de lijnen te maken heeft, maar de verschillen zijn best groot?
*edit2* ik heb ook verschillende test uitgevoerd met wat andere speedtests, die kwamen enigszins overeen met de speedtest.net resultatenSmile
Gewijzigd door Grraver op 24 september 2010, 20:02
 
I R Baboon
Moeilijke zaak.
Heb je een ander modem beschikbaar om uit te proberen?
Gewijzigd door I R Baboon op 25 september 2010, 19:07
 
Grraver
Bedankt voor de reacties. Ik heb een wat oudere Thomson speedtouch ST780 WL van mijn ex provider KPN nog liggen.
Als ik die wil aansluiten moet ik dan niet wat met de firmware doen en de instellingen?

Ik woon trouwens in een huis wat deel is van een wijk die hier al aangelegd is voor de 2de wereld oorlog (oud gedeelte rivierenbuurt).
Geen idee hoe oud hier de telefoon leidingen zijn, maar ik neem aan niet al te oud.
Ik neem dinsdag contact op met Online voor meer informatie Smile
Gewijzigd door Grraver op 26 september 2010, 00:47
 
Arnold
Ik heb ook hetzelfde probleem!!
Ben benieuwd..
Mijn internet is van 1100 kb naar 600 kb/s gegaan.
Woon ook in een oud huis maar heeft voorheen 5 maanden zonder problemen deze snelheid gehaald!

Tegen mij werd gezegd dat er een monteur bij hierover zou opbellen?
Enig idee hoe ik hierop kan voorbereiden?
Hetr huis is niet van mij en ik kan ook niet vertellen, hoe de elctra in het huis is aangesloten oid
 
I R Baboon
Als de Experiabox gelockt is, kan hij niet functioneren met Online.
Of je zou hem moeten unlocken..Maar dat is een geheel ander zaak, natuurlijk.
 
Grraver
Ik heb vroeger weleens wat gedaan met telnet en modempjes, ik zou eens moeten uitzoeken hoe het nu gaat met de moderne routers. Inderdaad een heel ander zaakje :p
 
I R Baboon
Dan moet je hier eens in verdiepen: http://gathering.tweakers.net/forum/l...es/1236631
Blijkbaar is wel wat mogelijk tegenwoordig.
 
Grraver
Hartstikke bedankt voor die link IR.. goede info! Daar ben ik nog wel even zoet mee .. lol
 
Rickmaat89
Ik heb ook een soortgelijk probleem, normalitair haal ik maximaal 900kbps, en de laatste paar dagen is dat gedaald naar maximaal 50 tot 100.. Er is niks veranderd, heb geen firewall aanstaan die het kan verhinderen, en er zijn verder geen veranderingen aan mijn computer aangebracht. Ik zat te denken dat misschien iets van windows update hiermee te maken had, maar dit lijkt me eigenlijk ook sterk.

Ook heb ik op speedtest.net een test gedaan, en daar kwam ik uit op gemiddeld 3 mbit, terwijl dit 20 hoort te zijn. Ik heb momenteel een thomson modem (weet even niet welk type, kom ik nog op terug) en zit boven en het modem staat onder. Via de ethernet verbinding onder haalt ie wel gewoon alle snelheden. Maar het kan niet aan de afstand liggen, want voorheen heb ik dit probleem nooit gehad.

Hoop dat iemand me hier wat meer over kan vertellen.
 
Rickmaat89
Maar waarom werkte het dan wel allemaal perfect de afgelopen 2 jaar, op precies dezelfde afstand?.

Ik haal nu overigens wel weer volledige verbinding, het probleem lijkt zich alleen s'avonds voor te doen, en de computer onder staat dan uit, dus daar kan de downloadsnelheid al niet naar toe gaan.

Zou het mogelijk zijn dat iemand mijn verbinding deett?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ADSL Family, snelheid varieert flink, Thomson TG712', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Zyxel modem adsl lampje brandt niet Algemeen : 10 02 feb 2017
ADSL/VDSL instellingen Frequently Asked Questions : 5 31 dec 2016
Advertentie