obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Geen internet... modem blijkbaar het problem? Hulp nodig!
MissingLink
Hoi iedereen,

helaas hebben wij sinds zondag geen internet meer. Het is gewoon overnacht uitgevallen, door ons is er niks verandert. Wij zijn sinds 1 jaar klant bij Online met de Speedtouch 706WL en hebben er nog nooit problemen gehad.

Heb al met de service-hotline gebeld, maar die hadden er geen oplossing voor mijn probleem behalve een monteur te sturen (wat natuurlijk vrij duur is). Wel kon de medewerker mij vertellen dat er geen problemen of storingen in de lijn zitten, dus dat is niet het probleem. Ook is er niks mis met onze contract.

Het volgende is het probleem:

De modem is niet bereikbaar, noch via de WLAN noch via de kabel. Er branden twee groene lampjes, de Power en de DSL lampje, dus het modem doet het blijkbaar wel? In het begin brandde ook het WLAN lampje rood, maar dat is naar in- en uitschakelen van het modem niet meer het geval.
Het Internet lampje brandt niet.

Ik probeerde al het modem volgens de handleiding te resetten, maar dat werkte helemaal niet (geen reactie op het indrukken van het reset knopje), heel raar??


Is het modem gewoon van niks stuk gegaan? Het is maar een jaar oud en stond de hele tijd op het zelfde, beschermde plek... Shock

Bij voorbaat dank, wij hebben met spoed hulp nodig (studeren zonder internet is heel lastig)!
MissingLink
 
MissingLink
Reset is nu gelukt, maar alleen als ik de router tijdens het indrukken van het reset knopje ook uit- en inschakelde. Dus volgens dit gebruikersgroep alleen en bootstrap reset, geen fabriekreset (wat is het verschil?).

Helaas geen verandering, het probleem is nog steeds hetzelfde. Ik heb nu probeert 3 computers via de ethernet en via de wifi met de modem te verbinden, maar nooit werkte het. Ook de installatie-CD van online herkende het modem niet.
Als ik probeer om Windows het probleem te laten oplossen krijg ik het fout dat de IP-adress niet hernieuwt kon worden.

Frown

Hoe moet ik dat instellen van een vast ip adress doen? Heb helaas niet veel verstand van computers...
 
MissingLink
En helaas nog steeds hetzelfde. Heb ook al een antaal vrienden met verstand van computers en telecommunicatie gevraagd, maar het modem blijkt dus gewoon stuk te zijn... heel raar, out of the blue een jaar naar het contractbeginn...

Zou ik nu per se een monteur van online moeten laten komen, ondanks ik al weet dat ik een nieuwe modem nodig heb? Of kan ik dat gewoon inruilen bij online? Nog anders; kan ik gewoon een modem van het lijstje op dit forum kopen en dat gaan gebruiken? Want de meneer van de service-hotline zei tegen mij dat geen ander modem op dit lijn zou werken... maar dit forum vertelt iets anders...?

Wij gebruiken geen telefonie van online, alleen internet + lijnhuur.

Bedankt zover iedereen Smile !
 
I R Baboon
Je kan een ander modem inzetten ter vervanging van de 706.
Zolang je niet belt via Online is dat geen probleem.

Maar normaal moet Online het apparaat vervangen door een ander exemplaar.
Je krijgt wel een ander model, want de 706 is niet meer te krijgen.
 
MissingLink
Wij hadden het probleem opgelost door een gebruikte 706 modem van kennissen te gebruiken. Inderdaad werkte alles voor zon 2 weken prima en wij waren er blij mee.

Maar nu hebben wij weer problemen!! Ik snap er niks van. Nu valt het modem ongeveer iedere 10 minuten uit; de power lamp brand dan nog, maar verder niks. Soms gaat het naar en tijdje wachten weer aan, soms doet het urenlang niks (dus geen internetverbinding). Opvallend was verder dat de naam van het modem verandert is, terug tot fabrieksinstelling.

Heel vervelend. Waar zou dat aan kunnen liggen? Dit modem is niet kapot (of: was niet kapot toen wij het gekocht hebben). Vernietigt onze bekabeling professioneel modems... Shock ?? Wat te doen? Wat kan het probleem nu weer zijn?
 
I R Baboon
Had je ook de stroomadapter vervangen?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
MissingLink
Ja, hebben wij. En ook een andere stopcontact gebruikt.

Inmiddels glooien het power en ethernet lampje groen en het internet lampje oranje.
 
I R Baboon
Staat er iets in het log van de router over een verbindingsverlies?
En zet je intrainwaardes hier ook eens neer.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
MissingLink
Productnaam: ST706
Serienummer: CP0816JTYYM
Softwareversie: 7.8.10.0
Softwarevariant: BI
Bootloaderversie: 1.0.3
Productcode: 36035760
Kaartnaam: BANT-S

DSL
DSL-type: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.019 / 14.894
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 10,72 / 3,41

Internet
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 9,60 / 2,70



Hier is het gebeurtenislog; volgend mij is "Kernel Cold Restart" gewoon het manuele aanschakelen na de verbindingsverlies. Dus wat er voor gebeurt is zal interessant voor het vinden van t probleem zijn?

Quote


TijdstipBericht


00:02:06 (since last boot)FIREWALL event (1 of 24): created rules

00:02:05 (since last boot)FIREWALL event (1 of 5): deleted rules

00:02:05 (since last boot)xDSL linestate up (ITU-T G.992.5; downstream: 14933 kbit/s, upstream: 1019 kbit/s; output Power Down: 21.0 dBm, Up: 12.5 dBm; line Attenuation Down: 18.5 dB, Up: 6.5 dB; snr Margin Down: 10.0 dB, Up: 12.5 dCool

00:01:41 (since last boot)xDSL linestate down

00:01:28 (since last boot)LOGIN User online logged in on [HTTP] (from 192.168.1.64)

00:01:03 (since last boot)[CWMP: 0:01:03.310] waiting 3 seconds for random boot delay

00:00:27 (since last boot)DHCS server up

00:00:27 (since last boot)FIREWALL event (1 of 1): deleted rules

00:00:22 (since last boot)FIREWALL level changed to Standard.

00:00:18 (since last boot)WIRELESS automatic channel selection done (channel = 1)

00:00:15 (since last boot)FIREWALL event (1 of 1): modified rules

00:00:15 (since last boot)FIREWALL event (1 of 1): created rules

00:00:02 (since last boot)WIRELESS interface turned on.

00:00:02 (since last boot)[CWMP: 0:00:02.550] setting cwmp defaults

00:00:01 (since last boot)KERNEL Cold restart

Nov 3 00:00:57 (since last boot)SNTP Synchronised to server: 194.134.35.53

Nov 3 00:00:57 (since last boot)SNTP Systemtime update: time setting 00:05:34 > new time setting: 00:00:57

00:02:08 (since last boot)CONFIGURATION saved by TR69

00:01:19 (since last boot)DHCC lease ip-address 85.149.221.2 bound to intf Internet


00:01:19 (since last boot)DHCC IP address 85.149.221.2 (255.255.252.0) set on intf Internet: ok.

00:01:19 (since last boot)FIREWALL event (1 of 24): created rules

00:01:17 (since last boot)FIREWALL event (1 of 5): deleted rules

00:01:17 (since last boot)xDSL linestate up (ITU-T G.992.5; downstream: 14902 kbit/s, upstream: 1019 kbit/s; output Power Down: 21.0 dBm, Up: 12.5 dBm; line Attenuation Down: 18.5 dB, Up: 6.5 dB; snr Margin Down: 10.0 dB, Up: 12.5 dCool

00:01:03 (since last boot)[CWMP: 0:01:03.550] waiting 2 seconds for random boot delay

00:00:53 (since last boot)xDSL linestate down

00:00:52 (since last boot)LOGIN User online logged in on [HTTP] (from 192.168.1.64)

00:00:28 (since last boot)DHCS server up

00:00:27 (since last boot)FIREWALL event (1 of 1): deleted rules

00:00:22 (since last boot)FIREWALL level changed to Standard.

00:00:18 (since last boot)WIRELESS automatic channel selection done (channel = 1)

00:00:15 (since last boot)FIREWALL event (1 of 1): modified rules

00:00:15 (since last boot)FIREWALL event (1 of 1): created rules

00:00:02 (since last boot)WIRELESS interface turned on.

00:00:02 (since last boot)[CWMP: 0:00:02.550] setting cwmp defaults

00:00:01 (since last boot)KERNEL Cold restart



@azsxdc: Waat moet ik dat veranderen?



EDIT: Wat nog heel raar is: volgend Online is onze lijn goed. Maar als ik op http://www.adslzoeker.nl/adslzoeker.nl/postcodecheck de Postcodecheck doe geeft die aan dat de KPN lijn bij ons niet werkt, ondanks het een jaar lang goed werkte?
Gewijzigd door MissingLink op 03 november 2010, 14:09
 
I R Baboon
De site adslzoeker.nl is alleen voor BBNed en KPN netwerken. Online heeft een eigen netwerk.

Voorts is niet te zien in het log wat de reden voor de reboot was.
Dat duidt meestal op een plotselinge onverwachte reboot.

Je intrainwaardes zien er wel goed uit.
De helpdesk heeft gelijk als ze zeggen dat de lijn goed is.

Als er geen externe bron van storing is op je lijn, is vermoedelijk de router defect.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internet... modem blijkbaar het problem? Hulp nodig!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Advertentie