obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Geen internet... modem blijkbaar het problem? Hulp nodig!
MissingLink
Wat raar, wij betalen toch wel lijnhuur? Dus moet online voor de lijn zorgen, die het huis binnenkomt? Een kennis van ons, die het internet installiert heeft, zei dat het vermoedelijk aan het stukje lijn binnen het huis zal liggen, want die is all erg oud, corrodeert en niet isoleert. Ook hebben wij geen ISRA aansluitpunt. Zo ziet onze kabel eruit: http://i53.tinypic.com/epnkfm.jpg (niet schrikken lol; het werkte goed voor 1 jaar)

Dus zal de lijn inderdaad de modems kapot maken door foutief te zijn? Want natuurlijk kunnen wij niet elke 2 weken een nieuw modem / router kopen... of is de Speedtouch gewoon zo sensibel dat die er sneller van kapot gaat? Welke router zou niet zo sensibel zijn?
 
I R Baboon
Ik begrijp nu volledig waarom jij problemen hebt met de verbinding.
Waarom schrijf je nu pas hoe je situatie is bij jou? Shock
Dan hoeven we niet de hele tijd te zoeken waar het probleem zou kunnen zijn.

Online moet een KPN monteur sturen om je lijn te komen maken.
Er zal een nieuw ISRA punt gemaakt moeten worden.
Heb je al meegedeeld aan Online hoe je ISRA er uit ziet?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
MissingLink
Nee, omdat wij er nooit een probleem me hadden tot nu. Het hele huis is niet in een zo'n goeie staat, dus waren wij al blij dat er überhaupt een telefoonlijn was (want die was er volgens de vorige huurder niet, maar het was alleen verstopt achter de wandbekleding). Geen idee hoe zoiets eruit moet zien. Sorry dat ik er niet bij stilgestaan heb. Frown

Dus moet KPN betalen of wij? Ik zie het uit eigenlijk niet zitten dat wij het moeten betalen, omdat wij het niet kapot gemakt hebben maar gewoon zo overgenomen hebben... maar zodra wij toch moeten betalen; hoeveel zal zoiets gaan kosten?

En de lijn is nu alleen verantwoord dat het modem restart, of zullen wij ook een nieuwe modem nodig hebben?
 
I R Baboon
Dat is de hamvraag. Wie gaat wat betalen?
KPN doet dit uiteraard niet gratis.

Vaak neemt de provider de kosten op zich.
Maar je weet pas meer als je belt met de helpdesk over dit probleem.

Het is beter eerst de lijn te laten maken en dan pas verder te kijken of het modem nog in orde is.
Gewijzigd door I R Baboon op 04 november 2010, 01:12
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
MissingLink
Heb nu met Online gebeld. Hun verantwoording is het niet zijn, wat ik ook wel logisch vind. Wij gaan nu via aansluitingen.nl een aanvraag indienen waar in zou staan hoe duur of het word. Anders gaan wij de tip met de belbudget gebruiken.

Van harte bedankt Smile !
 
I R Baboon
Online is hier niet zo duidelijk in de voorwaarden.
Andere providers zetten duidelijk in de voorwaarden dat de klant zelf voor een werkend ISRA moet zorgen.

Maar de Belbudget lijn bestellen bij KPN is zeker de goedkoopste manier om het herstelt te krijgen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
I R Baboon
Het hoofdaansluitpunt wordt dus niet genoemd in je tekst.
Het begrip "installatie" is een zeer ruim begrip.
Hoe moet een normale consument hieruit opmaken dat Online ook het ISRA mee bedoelt?

Dus "Online is hier niet zo duidelijk in de voorwaarden." is juist.
Ik kan ook voorwaarden lezen.. beste azsxdc
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
I R Baboon
Je spreekt jezelf tegen.

Onduidelijk en veilig gaan niet samen.

Voor de rechter zullen die voorwaarden niet blijven staan.
Maar Online rekent erop dat een klant niet de moeite en kosten op zich neemt voor een zitting bij het kantongerecht.
Daarom zijn ze zo slordig...
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
MissingLink
Ik nog een keer.

Heb het probleem gevonden toen ik het doosje die er in plaats van de ISRA hangt opende. Een van de koperen kabels was doorgebroken. Die heb ik nu weer vastgedraaid. Nu branden het Power en DSL lampje weer zoals in de Online-Installatiebeschrijving. Maar: nog steeds kan de PC geen verbinding met het modem maken.

Kun je niet normaal gesproken zelfs verbinding met het modem krijgen als geen internet verbinding mogelijk is? Anders zul je toch nooit een home-network zonder internet kunnen installeren?

Dus is het modem nu stuk een de lijn niet meer?

*totaal confused*
 
MissingLink
Nee, ook niet met een vaste IP. Sad
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internet... modem blijkbaar het problem? Hulp nodig!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Advertentie