obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Thomson TG712 problemen met Multimedia Receiver
Maartenbeat
Ha,

Sinds gisteren heb ik een Thomson TG712 in huis. Prima modem, hiervoor had ik een Livebox met los een USRobotics wireless router (werkte ook prima). Nu heb ik al jaren een Philips Multimedia Receiver (SLM5500) en speelde ik voorheen zonder problemen de films en muziek van mijn netwerk. Helaas is dat sinds gisteren veranderd...

Het probleem, precies ongeveer 30 minuten stopt de film of muziek en zie ik het startscherm van mijn SLM5500. Het schijnt dat dit iets te maken heeft met de UPNP instellingen, van de modem (zie deze threat: http://www.streamiumcafe.com/vBulletin/showthread.php?t=19177).

Helaas heb ik alle mogelijke instellingen (het zijn er niet veel) geprobeerd. Dit zijn:
UPnP gebruiken: Nee en Uitgebreide beveiliging gebruiken: Ja
UPnP gebruiken: Ja en Uitgebreide beveiliging gebruiken: Ja
UPnP gebruiken: Nee en Uitgebreide beveiliging gebruiken: Nee
UPnP gebruiken: Ja en Uitgebreide beveiliging gebruiken: Nee

Geen van deze instellingen verandert iets. En instellingen veranderen op de SLM5500 is geen optie. In de threat lees ik ook dat het iets te maken kan hebben met de MTU grootte, helaas kan ik de instellingen hiervan niet vinden.

Kan iemand mij hiermee helpen, want een film kijken en iedere 30 minuten opnieuw opstarten is zwaar irritant. Het lijkt me gewoon een simpele oplossing, maar wie legt het even in simpele taal uit voor mij?

Dank alvast!!!
 
I R Baboon
Speel je de films af via het internet of je eigen netwerk?
En zit je USRobotics router nog steeds in je netwerk?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Maartenbeat
Ha I R Baboon,

Ik speel de films en muziek af van mijn eigen netwerk (zowel wired als wireless PC's) en de US Robotics router heb ik opgeborgen omdat de nieuwe modem ook wireless is. Het zijn dus puur de PC's en de SLM5500 die allen direct wired (met uitzondering van wireless laptops) zijn aangesloten via de nieuwe Thomson TG712.

Hoop dat je me verder kunt helpen...

Groet!
 
I R Baboon
Je bedoelt zeker dan de DNLA UPnP.
Welke software gebruik je om te streamen?

In de router zit ook een UPnP functie, maar die is de poorten te openen naar het internet.
Dat is iets geheel anders dan DNLA UPnP.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Maartenbeat
De software die ik gebruik om te streamen is Philips Media Manager, dit is het programma dat bij de SLM5500 wordt geleverd en het mogelijk maakt om mijn mappen op het netwerk te sharen. De UPnP waar ik het over had was inderdaad die ik op de router vond... deze heb ik dus lopen instellen, maar begrijp dat ik daar dus niets mee opschiet?
 
I R Baboon
Nee, een heel andere UPnP.

Als de stream loopt, moet je de Philips kunnen pingen.
Kan je dat ook nog als de stream stopt?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Maartenbeat
Uhm... hoe kan ik dat zien/doen???
 
I R Baboon
De bedoeling is om te ontdekken of er een probleem is op netwerkniveau of op applicatieniveau (DNLA).

Vindt eerst uit welk ip adres de streamer krijgt van de router. Staat in het menu netwerkinstellingen van de streamer.
En dan pingen.
Bij Windows: Start -> Uitvoeren -> cmd intypen en dan [enter].
Je zit nu in de DOS Box.
Type ping [ip adres van de streamer] en dan [enter].
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Maartenbeat
Ik ga dit morgen even uitzoeken. Het lijkt me wel dat er nog verbinding is, want ik kom op het startscherm van de mediareceiver waar ik direct mijn PC zie staan die aanstaan, ik kan dus direct weer contact maken. Oude modem en router aangesloten en geen probleem. Het lijkt erop dat de nieuwe router na 30 minuten even een korte onderbreking maakt oid kan dat? Met het gebruik van mijn laptops (ook wireless connectie) heb ik hier echter geen last van...

Het IP adres wordt trouwens steeds opnieuw toegewezen aan de streamer bij het aanzetten hiervan, hij heeft geen vast IP adres.

Zit te denken om de boxeebox van D-link aan te schaffen, maar ben benieuwd of anderen ook problemen ondervinden met andere streamers...

Thanks!
Gewijzigd door Maartenbeat op 03 november 2010, 22:28
 
I R Baboon
Zet de USRobotics tussen de Streamer en pc.
Dan kan je problemen met de software of pc mee uitsluiten.
Als er dan geen problemen zijn, ligt de oorzaak bij de Thomson.
Gewijzigd door I R Baboon op 04 november 2010, 00:50
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson TG712 problemen met Multimedia Receiver', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
Na opzeggen van Online beginnen de problemen pas. Klacht over Online : 8 16 mei 2018
Problemen na Upgrade Algemeen : 19 11 dec 2017
problemen met Zyxel VMG8924 b10 Algemeen : 5 12 jun 2017
Problemen SIP-registratie Eigen modem configuratie en problemen : 15 13 dec 2016
Advertentie