obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Modem herstart steeds bij downloaden
Bendert
Sinds ik de Thomson modem heb, heb ik problemen met downloaden. Als ik op volle snelheid download vanuit nieuwsgroepen reset de verbinding zich een aantal keren per uur. Gemiddeld eens per 10 minuten. Dat is bijzonder vervelend. Ik heb Online hierover gesproken en de medewerker gaf aan dat het komt omdat het modem flink is dichtgetimmerd. Ik moest maar port-forwarding doen. Ondanks dat ik alles heb geprobeerd qua forwarding blijft het probleem bestaan. Als ik probeer alle poorten te forwarden naar mijn PC dan doet hij helemaal niets, dus dat is ook geen optie en een DMZ heeft dit modem helaas niet. Wat doe ik fout?

Ik download met Newsleecher over poort 119. Ik heb port 119 geforward, zowel UDP als TCP. Ik maak draadloos verbinding met het modem en het kabeltje tussen israpunt en modem is ongeveer 20 centimeter.
 
I R Baboon
Een paar misverstanden uit de weg ruimen:

Voor usenet hoef je geen poorten te openen. Dat is altijd zo geweest!
De connecties zijn niet van belang bij usenet. Het zijn meestal ook niet zoveel en het betreft maar hoofdzakelijk
eenrichtingsverkeer. Als een router zulke basisdingen niet aankan, is hij niets waard.


Test je verbinding uit met een netwerkkabel in plaats van WIFI.
Dan kunnen we de meest voorkomende problemen uitsluiten.
Gewijzigd door I R Baboon op 07 november 2010, 13:15
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Bendert
Ik vond het ook al een vreemd antwoord van Online. Vermoedelijk om mij snel weer kwijt te zijn. Ik zei ook dat ik het onzin vind, maar de helpdeskmedewerker bleef zo stellig achter zijn antwoord staan dat ik niets anders kon dan het geloven.

Ik ga eens een kabeltje trekken. Kijken wat er dan gebeurt. Draadloos haal ik ongeveer 1,35 megabyte per seconde (10,8Mbit). Dat zou de router makkelijk moeten kunnen trekken, aangezien hij draadloos een theoretische snelheid ondersteund van 54Mbit.
 
Bendert
Het gaat erom wat hij aan zou moeten kunnen onder ideale omstandigheden. Aangezien er geen sprake is van ideale omstandigheden (hij geeft nu 36Mbps aan) zou je dus minder aan snelheid kunnen verwachten. De doorvoer is echter constant 1,36Megbyte dus bijna 11Mbit. Er is dus genoeg capaciteit over, ondanks dat de omstandighedne niet ideaal zijn.


Maar goed kabeltje aangesloten en dan werkt het wel Ik wil echter geen kabels door huis en draadloos zou hij prima aan moeten kunnen. Heeft iemand een oplossing? Ik heb trouwens een 150N compatibel netwerkkaart van Linksys, zou die teveel vragen van de Thomson? Lijkt me niet te mogen. Als jullie geen idee hebben dan wordt het maar weer een telefoontje naar de helpdesk. Misschien dat een nieuw modem helpt.
 
I R Baboon
Dus met netwerkkabel is er geen probleem.
Dan wordt waarschijnlijk je WIFI signaal weggedrukt door andere signalen uit je buurt.
Download eens inSSIDer en draai die op je pc.
Je ziet dan alle netwerken en welke kanalen die gebruiken.
Stel dan voor je eigen signaal een kanaal in die niet door de andere signalen gebruikt wordt.

Overigens is de snelheid van 54 Mbit voor WIFI een theoretische snelheid.
In de praktijk haal je dat vrijwel nooit.
Daarbij wordt de snelheid van ontvangen en verzenden bij elkaar opgeteld.
Dus sneller dan 27 Mbit kan je theoretisch niet halen.
Gewijzigd door I R Baboon op 10 november 2010, 00:49
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Bendert
Thanks!

Het lijkt of het switchen van channel heeft geholpen. Hij stond inderdaad bij een aantal anderen. Ik heb Inssider een keer eerder gebruikt en toen waren er andere kanalen in de buurt. Destijds heb ik ook voor een ander channel gekozen, omdat de verbinding wat instabieler was. Nu is de downloadsnelheid ook niet contstant maar hij valt niet meer uit en dat vind ik belangrijker. Zoveel download ik toch niet.

Blijft vreemd trouwens dat het modem zich reset bij meerdere apparaten op het zelfde channel. Zou niet mogen kunnen.
 
I R Baboon
Het is handig om regelmatig even te checken hoe spreiding van de netwerken er uit ziet.
Want je bent niet de enige die probeert zijn WIFI probleem uit de wereld te helpen..Wink

De reset zou inderdaad niet mogen gebeuren.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Bendert
Helaas helaas. Het gebeurt weer. Ik ben nu de enige op channel 4 en alles wat er omheen zit, maar hij valt gewoon weer uit. Het is weliswaar wat later, maar toch. Ik denk dat ik maarf weer eens moet bellen met Online.
 
I R Baboon
Is de signaal sterkte wel voldoende?
En heb je de laatste drivers van je wireless netwerkkaart?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Bendert
Signaalsterkte is uitstekend. De drivers mag het niet aan liggen. Modem valt namelijk volledig uit en herstart volledig. Met geen enkele PC kan ik er dan niet meer op en de telefonie werkt dan ook niet. Ik zal de andere channels eens proberen. De eerste paar keren had ik zelfs dat hij na de herstart het netwerk twee maal zag en windows Vista heeft er nu zelf nummertje 3 achter geplaatst, terwijl dat niet de naam is die ik zelf heb gegeven. Ik ga nog wel even puzzelen als ik de tijd heb.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem herstart steeds bij downloaden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Advertentie