obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
THOMSON ST706 / NAS
dunja9
Dag, al veel gelezen geprobeerd etc., maar ik snap er gewoon helemaal niets van. Helemaal leek
Mijn Thomson heb ik verbonden met een Dlink wrt54 gl.
Met mijn laptop kan ik draadloos internetten.
Mijn dreambox is via een netwerkkabel aangesloten op de Dlink, doet het ook.
Mijn Traxdata (mediaspeler) is via een netwerkkabel aangesloten op de Dlink, doet het niet.
Mijn NAS kan ik draadloos bereiken. Nu zou ik hem ook wel graag buitenshuis willen bereiken + fotostation van de nas doet het niet meer.

Wie wil me bij al deze vragen helpen.
Eventueel tegen een kleine vergoeding
 
TCP_IP
Vergoeding? Absoluut niet Wink

Om je NAS van buitenaf te bereiken zul je enkele poorten moeten forwarden in je router.

Op een NAS draaien meestal meerdere services tegelijk zoals http, FTP enzovoort.


Wat je eigenlijk moet doen is:

1. Beslis welke services je van buitenaf wilt bereiken (waarschijnlijk is dat FTP)
2. Je NAS een vast IP adres geven
3. In je router een portforward (in het geval van FTP is dat poort 20 en 21) maken naar het IP adres van je NAS.

Indien je bovenstaande niet voor elkaar krijgt heb ik iets meer informatie nodig.

Welke router heb je?
Welke NAS heb je?
Welke services van je NAS moeten bereikbaar zijn van buitenaf?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
dunja9
Hallo. bedankt voor je snelle antwoord

Ik heb een
Nas 209 II
dlink - WRT54gl

Ik wil graag het fotostation en de ftp extern bereiken.

Hoe moet ik in de speedtouch inrichten dat hij de nas kent? (vast IP-adres geven)

Ine
 
Bigpapa
Nou de beheerder had wat meer info nodig, gekregen maar geef geen antwoord terug.
Zou ik ook wel willen weten na een x aantal mnd.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'THOMSON ST706 / NAS', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Thomson router icm wifi repeater Thomson meer apparaten aansluiten : 7 01 jul 2015
Thomson st706 probleem Speedtouch 706 configuratie en problemen : 34 31 mrt 2015
IP Linksys WRT54GL achter een Speedtouch ST706 Eigen modem meer apparaten aansluiten : 3 07 okt 2014
Thomson 712 Probleem Thomson configuratie en problemen : 30 29 mei 2014
ST706 gebruikersnaam en wachtwoord Speedtouch 706 configuratie en problemen : 2 07 mei 2014
Advertentie