obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Settings FT ADSL Basis ivm Zyxel 660R
Thomson
Dag mensen
Sinds deze week vreselijke snelheids problemen voor het eerst sinds 1,5 jaar bij online. Heb de Zyxel er tussenuit gehaald en de Speedtouch ST546 v6 geinstalleerd. Alles werkt weer maar ik merk toch wel een trager internet dan bij mijn Zyxel modem. Ik heb daar nooit een instelling aan veranderd toen ik overstapte van Telfort naar Online en toch werkte het. Ik probeer nu al een hele tijd om die Zyxel juist te configureren zodat ik die terug kan plaatsen maar ondanks het feit dat de WAN en LAN testen in orde zijn geen internet......zucht. Ik twijfel nu of ik de juiste instellingen wel gebruik omdat mijn aansluiting een benaming heeft die ik in veel overzichten niet kan terugvinden.
Ik heb FT ADSL Basis maar wat hoort hier nu voor instelling bij?
Zie wel overal ADSL Basic, Lite, Go, extra en ga zo maar door maar iet die FT ADSL Basis.
Ik lees steeds Ppoa VC 8/48 maar dan moet ik een user en password ingeven dat ik niet heb op mijn emailadres en password na dan.
Heeft iemand een idee welke settings ik nu moet gebruiken voor dit abonnement?
Ik ben zeer benieuwd Smile
 
I R Baboon
Alle instellingen staan in de FAQ.
http://online.gebruikers.eu/faq.php?c...?cat_id=10
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Thomson
Tja dat weet ik ook niet maar in de bevestigingsbrief die ik, na verlenging contract, stond vermeld: " Uw Online abonnement: FT ADSL Basis"
Waar het voor staat weet ik dus niet maar kan er ook geen instellingen voor vinden.
Als ik nu een manier had om de Speedtouch 546 uit te lezen dan kon ik daar de settings wel uit halen maar in de .ini file kan ik niets terugvinden.
Any ideas?
 
Thomson
Kijk nu is er een hoop duidelijk geworden.
Ik heb de Zyxel opnieuw geconfigureerd en jouw gegevens verteld naar mijn WAN setup (zie bijlage).
Heb nu geen tijd meer maar zal hem er morgen eens tussenhangen om te kijken of hij werkt.
Alvast bedankt voor je hulp!

ps Heb al 2x de.jpg geprobeerd erbij te zetten maar schijnbaar werkt het niet......vreemd.
Thomson voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Thomson op 17 november 2010, 23:19
 
Thomson
Sad Helaas, settings blijken niet correct te zijn, LAN werkt prima maar het WAN krijgt geen verbinding.
Heb meerdere opties geprobeerd zowel als bridge en routing maar helemaal niets.
Heb de Speedtouch er maar weer terug tussengezet maar wat een bedroevende verbinding zeg, kijk maar eens naar de bijlage:
Helaas bijlage lukt weer niet, de resultaten waren als volgt:
Download: 1.95 Mb/s
Upload: 0.66 Mb/s
Ping: 46 ms

Deze waardes waren met mijn Zyxel vrijwel altijd:
Download: 4.56 Mb/s
Upload: 0.96 Mb/s
Ping: 33 ms

Een wel heel groot verschil lijkt me en daarom is mij er ook alles aan gelegen om die Zyxel weer op gang te krijgen. 1,5 jaar nooit enig probleem gehad bij online en nu al dagen problemen, word er niet goed van.
Gewijzigd door Thomson op 18 november 2010, 22:11
 
Thomson
Hij haalt de settings niet vanzelf op als je dat bedoeld. Ik heb net uit die Thomson wat meer info gekregen maar het meeste komt overeen zoals jij al vermeld:
PVC (VPI,VCI) 8/35
Type: ETH0A
Standaard Gateway: 85.147.xx.x
Prim DNS: 194.134.5.5
Secn DNS: 194.134.0.97

Ik begin nu aan mezelf te twijfelen hoor, bij ETH0A wat zet ik nu in dat modem want volgens mij stond hij vroeger altijd op ENET ENCAP en werkte het prima.
Gewijzigd door Thomson op 19 november 2010, 11:26
 
I R Baboon
En dit eens:

Mode --> routed
Encapsulation --> ENET ENCAP
Multiplex --> LLC
VPI --> 8
VCI --> 35
ATM QoS Type --> UBR
Obtain an IP Address Automatically
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Thomson
Bedankt mensen, ga er morgen weer mee aan de gang want kan dit niet hebben Smile Laat me door zo een modem toch niet vangen he!
Ga beide opties morgen proberen en laat dan de resultaten weten.
 
Thomson
Ben er voorlopig weer even klaar mee. De settings in het modem werken in ieder geval en krijg op 1 pc een goede verbinding. DHCP staat aan op het modem en heb mijn router (Linksys BEFSR41 v2) dan als switch staan, zolang er 1 pc aanstaat gaat het goed maar wanneer de 2e erbij komt is het gedaan met de snelheid. Snap er helemaal niets van want dat is nooit geweest. Sterker nog hiervoor stond zowel op het modem als op de router dhcp aan en die hebben elkaar nooit in de weg gezeten zover ik weet. NAT staat aan heb zelf op het router UPnP nog aan gezet want op een geven moment ga je alles proberen, maar hoe het ook is, zowel met de Speedtouch 546 als met de Zyxel prestige 660R heb ik dit probleem nu. Kan iemand me hier verder mee op weg helpen want ik heb geen idee meer, alle hulp is welkom. Heb ook de dhcp op het modem uit gehad en op de router aan maar dan gaat het nog niet goed. WAN ok, LAN ok, DSL ok maar geen internet, ik weet gewoon niet wat het nog kan zijn en heb volgens mij alle mogelijkheden geprobeerd. Hoop dat iemand me hier uit kan helpen..........
 
I R Baboon
Heb je voor router of bridge modus gekozen tijdens de setup?
Bij bridge krijgt er altijd maar één pc een ip adres van de router.
Dat ip adres van die pc begint altijd met 85.147....Klopt dat?
Gewijzigd door I R Baboon op 20 november 2010, 00:41
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Settings FT ADSL Basis ivm Zyxel 660R', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Advertentie