obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Settings FT ADSL Basis ivm Zyxel 660R
Thomson
Ik heb alles geprobeerd tot nu toe, vanochtend heb ik de het modem als bridge gezet RFC1483 en de linksysy als router. Aangesloten op de WAN poort van de linksys maar niets, alles gereset. De enige manier die werkt (en dat is nu via de speedtouch maar werkt ook via de Zyxel) is het modem als router instellen en de linksys als switch waarbij dan de kabel gewoon in een LAN poort komt te zitten. De toegewezen IP range zit in de 10.0.0.XX en dat klopt ook want dat is het speedtouch modem. Internet werkt dan normaal tot de 2e pc word aangezet, ook al gebeurd daar niets op dan is de verbinding niet meer vooruit te branden en loopt terug van 4.73 Mb/s naar 1.96 Mb/s, upload van 0.85 Mb/s naar pakweg 0.33 Mb/s. Het lijkt wel of ze elkaar in de weg zitten terwijl er toch keurig ip adressen worden toegewezen door de Speedtouch.
Dit krijg nu te zien en is ook gewoon correct:

Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
IP Address. . . . . . . . . . . . : 10.0.0.xx
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.xxx
Default Gateway . . . . . . . . . : 10.0.0.xxx
DHCP Server . . . . . . . . . . . : 10.0.0.xxx
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 10.0.0.xxx

Any ideas?
 
I R Baboon
Heb je ook de DHCP server uit gezet van de Linksys.
Er mag maar één DHCP server actief zijn in je netwerk (uitzonderingen daargelaten).
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Thomson
Ja, DHCP staat op mijn router (Linksys) uit en op het modem (Speedtouch momenteel) aan. Dat werkt ook want krijg keurig ip adressen toegewezen. Er is èèn ding waar ik nu nog over twijfel, als ik het modem als bridge instel zonder DHCP en de Linksys gewoon zijn werk als router laat doen dus met DHCP, moet ik dan de online DNS server invullen in mijn router? Volgens mij heb ik dat niet gedaan vanochtend. Vraag me nu echt af of dat wel of niet had moeten gebeuren?
 
I R Baboon
Als je modem als bridge laat fungeren, is er standaard geen DHCP server actief.
Je modem gedraagt zich dan uitsluitend als modem en doet geen routing meer.

Dus als je daar voor kiest moet alle routing instellingen op de Linksys gedaan worden.
De netwerkkabel moet dan in de WAN of internet poort.
De Linksys neemt automatisch alle instellingen van Online over als je de juiste WAN instelling hebt gepleegd op de Linksys.
Het beste is om een dynamisch ip adres te kiezen daarvoor.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Thomson
Ja dat klopt en dat wist ik ook, heb dit al allemaal geprobeerd maar het werkt gewoonweg niet. De enige manier om nog enigzins op internet te komen is door het modem incl DHCP te laten doen en dan de linksys zonder DHCP te gebruiken, dus gewoon als switch. Modempoort zit dan aangesloten op een LAN poort van de linksys en dan is er internet maar vraag niet hoe. Zoals ik al eerder aangaf ben ik ongeveer 50% van mijn snelheid kwijt. Vandaag ook weer van alles geprobeerd maar zonder resultaat. Alle verbindingen waren ok het enige wat ik niet kon zien in mijn router (wat natuurlijk niet klopt) als ik naar de status keek was dat ik geen IP van de WAN zag, en dan is er natuurlijk een probleem maar heb het niet kunnen oplossen. Ik hoop nog steeds dat er ineens iemand hier op het forum zegt:"Aha ik weet al wat er aan de hand is". Ik waardeer alle hulp enorm maar helaas ben ik er nog steeds niet. Heb nu ongeveer hetzelde internet als jaren geleden met mijn 56k6 modem Smile of eigenlijk Sad
 
I R Baboon
Heb je ook eens gekeken naar de netwerkkabels? En die eens uitgewisseld voor een ander exemplaar?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Thomson
Nee dat heb ik nog niet gedaan maar daar zit het probleem niet. Als ik 1 pc rechtstreeks op het modem aansluit zijn er geen problemen en dan gebruik ik dezelfde kabel. Het gaat pas mis wanneer ik weer via mijn router wil werken. Heb zojuist weer vanalles geprobeerd, weer het modem in bridge mode, Linksys DHCP aan en modemkabel in de WAN poort..........niets, krijg zelf geen WAN ip, dhcp release/renew maar noppes, geen WAN ip en geen default gateway, kan het modem niet eens bereiken als ik via de linksys ga.

Zit nu weer in de slome config, speedtouch modem met DHCP, linksys zonder DHCP en modemkabel in de LANpoort van de linksys. Ik begin te twijfelen aan die linksys maar heb nog een firmware upgrade gedaan dat ook niets uithaalt. Echt geen idee meer over. Het ergste van de zaak is dat het gewoon als een speer heeft gedraaid voor jaren (waarvan 1,5 jaar bij online) en ineens problemen gaat geven, ongelooflijk.
 
I R Baboon

Quote

Thomson schreef:
..., kan het modem niet eens bereiken als ik via de linksys ga.

Dat is normaal bij routers in bridge modus. Die kan je niet meer bereiken via je eigen netwerk.

Misschien Linksys kaduuk?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Thomson
Daar heb ik ook al aan zitten denken, dat is het enige nog wat logisch zou zijn. De linksys draait al heel wat jaartjes continue dus het zou me niet verbazen. Zal eens een andere regelen en laten weten of dat het probleem heeft opgelost.
 
Thomson
Nou mensen probleem is opgelost, het was toch de linksys die zijn beste tijd had gehad.
Heb inmiddels een nieuwe Cisco Linksys staan en mijn oude vetrouwde Zyxel fungeert weer als doorgeefluik. De speedtouch gaat weer snel terug in de doos als backup modem.
Download en upload snelheden zijn weer als vanouds ook wanneer beide pc's op het netwerk draaien stort de verbinding niet meer in, kortom ik ben weer een blij man.
Wel lullig als je zolang aan het zoeken bent en de linksys gewoon zijn werk lijkt te doen dat het toch de Linksys blijkt te zijn, zonde van al de tijd.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Settings FT ADSL Basis ivm Zyxel 660R', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Advertentie