obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Asus WL-500g Deluxe
MrGlock
Hoi mensen,

Ik heb dus een Asus WL-500g Deluxe draadloze router en ik ga deze maand nog over op orange familie met telefonie. weet iemand of deze router achter de LB te gebruiken is?
Of is er al een mooie handleiding uit voor deze router??

alvast bedankt!!

Mrglock
 
Puma
je kan in principe elke router aansluiten op de livebox. Of het zo handig is om 2 routers achter elkaar aan te sluiten is een ander verhaal.

je kan van de Asus router een switch maken. Of de livebox in bridge mode zetten (router functie etc allemaal uit). Laat u keuze even weten en ik zoek even de instructies op.
Gewijzigd door Puma op 18 september 2006, 17:16
 
johnEnschede

Quote

Senoer schreef:
je kan in principe elke router aansluiten op de livebox. Of het zo handig is om 2 routers achter elkaar aan te sluiten is een ander verhaal.

je kan van de Asus router een switch maken. Of de livebox in bridge mode zetten (router functie etc allemaal uit). Laat u keuze even weten en ik zoek even de instructies op.


Wat je ook kunt doen, zijn alle poorten (1-65535 UTP en TCP)op je livebox, te forwarden naar je WAN adres van je Asus router.
Heeft als voordeel, dat in geval van een reboot Livebox, de instellingen ongewijzigd blijven. Vervolgens kun je de DHCP server van je LB uitschakelen en de ASUS als DHCP server gebruiken.
 
johnEnschede

Quote

Suug schreef:
He John

Volgens mij kan hij op deze manier geen gebruik meer maken van telefonie.


In bridge mode werkt telefomie ook niet.
Als poortnummer 4720 gebruik maakt van telefonie, kun je deze excluden.
Dan wordt het 1-4719 UDP/TCP en 4721-65535 UDP/TCP.
 
Richard
Niet nodig, ik heb hier ook telefonie en alle poorten vanaf 1 t/m 65535 zowel udp als tcp geforward naar mijn router. En dan werkt telefonie wel en heb je ongeveer hetzelfde als bridgemode.

De 4720 van de telefonie staat standaard in de advanced firewall en gaat daar ook niet uit, heeft ook prioriteit. De telefonie blijft dus gewoon werken, excluden is derhalve niet nodig.
Maar als je het niet vertrouwt kun je hem wel excluden, dat is aan jezelf.
De tip van johnEnschede is dezelfde die ik ook al een paar keer omschreven heb op die manier. Werkt gewoon perfekt.
Gewijzigd door Richard op 19 september 2006, 00:18
Greetings, Richard.
 
Wanabo
Je kunt op 2 manieren te werk gaan.

1. gebruik je router als switch.
Stop de netwerkkabel vanaf de Livebox in een LAN aansluiting van je router. (Gebruik de WAN dus helemaal niet).
De LB verzorgt nu de ip adressen. Soms geeft dit voor het draadloze deel problemen, geef in dat geval handmatig een ip adres op de pc met het draadloze netwerk.

2. Sluit je router aan in serie met de Livebox. Sluit de netwekkabel vanaf de LB aan op de WAN aansluiting. Zorg ervoor dat de WAN kant een ip adres van de Livebox krijgt. Nu komt het mooie, als de LAN kant gewerkt heeft met je oude provider dan kun je alles zo laten. Wel moet je dubbel poorten openen. Dus heb je in je router een poort open staan b.v. voor emule dan moet je die in de Livebox ook open zetten en forwarden naar het router ip.

Mogelijk heb je hier ook iets aan.
http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=22&thread_id=9&pid=12#post_12
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Richard
Dan zijn er dus 3 methodes om te werk te gaan.

De door johnEnschede en mij genoemde methode (dus alle poorten vanaf 1-65535 forwarden) werkt ook prima en dan heb je als voordeel dat je niet dubbel poorten hoeft te forwarden.
Telefonie blijft ook gewoon werken en bij een gewone modem herstart en firmware updates blijven die instellingen ook bewaard.
Greetings, Richard.
 
MrGlock
Mannen bedankt ik ga eens aan de slag!!

Grin
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Asus WL-500g Deluxe', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ASUS DSL AC68U Eigen modem configuratie en problemen : 1 12 jun 2019
Vlan Settings voor Asus RT-AC68U Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 07 dec 2018
Huawei in bridge mode met Asus RT-AC88U router Huawei configuratie en problemen : 12 23 mrt 2017
Geen internet Asus DSL-AC52U Eigen modem configuratie en problemen : 5 26 feb 2017
ASUS router in bridge met Online Zyxel modem Zyxel meer apparaten aansluiten : 13 14 nov 2016
Advertentie