obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Computer blokkeren voor internettoegang
kijkmijnou
Hallo, ik heb het thomson st706 modem.
Nu heb ik daar meerdere pc's aan hangen.

Echter nu wil ik een bepaalde pc helemaal geen toegang geven tot het internet.
Deze moet alleen lokaal te gebruiken zijn.
Kan ik in het modem ergens aangeven dat er geen verkeer vanaf dat ipadres van de LAN naar de WAN mag gaan?
Daarmee geef je toch aan dat hij geen gebruik mag maken van het internet?

Weet iemand dit?
Gewijzigd door kijkmijnou op 29 november 2010, 07:50
 
kijkmijnou
Die is toch helemaal niet aanwezig?
Daarme zou je in principe ook alle verkeer kunnen blokkeren?
 
kijkmijnou
ik zie dat jij een ander menu hebt....
Ik heb een Thomson st 706, daarin zit dit menu niet.

Moet ik hem nu flashen ofzo?
 
kijkmijnou
Nee ook niet.

Heb er maar 3 staan ofzo:
Adresboek
telefonie
Games en applicaties...

Denk dat ik mijn modem maar ga resetten en originele speedtouch firmware eropt ga zetten.
Volgens mij krijg ik dan alles opties terug toch?
 
I R Baboon
Welke firmware heb je draaien op de Speedtouch?
Vanaf versie 7.x.x is de Parental Control eruit gesloopt door Thomson.
Aangezien de Online de firmwares van Thomson gebruikt voor haar eigen versie, kan dat de oorzaak zijn.

Firmware flashen is niet mogelijk. Alle Thomson routers van Online accepteren geen retail firmware.

Je moet op de pc zelf acties ondernemen om het internet te blokkeren of een extra router kopen die wel aan user management doet.
Andere keuze is er niet.
Gewijzigd door I R Baboon op 30 november 2010, 00:34
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Computer blokkeren voor internettoegang', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
Modem in Bridge mode voor internet en TV Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 05 mei 2019
Advertentie