obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
ISRA problemen
FransS
Online heeft onlangs mijn ADSL aansluiting (Snel Internet, zonder telefoon) opgeleverd.

De snelheid valt nogal tegen: 7Mb/s. Ik zit op 820m van de centrale (Volgens Online is dit 1300m).

Dan nog zou ik 16 – 20MB/s moeten halen (volgens Online’s postcode check).

Mijn modem is aangesloten op rood ( 1A ) en blauw ( 1B ) van het ISRA punt. Het gekke doet zich voor dat wanneer ik mijn modem aansluit op rood ( 1A ) en oranje/wit ( 2A ), ik rond 11Mb/s haal.

De vorige bewoner had zn telefoon ook op 1A en 2A aangesloten. Het lijkt alsof de KPN indertijd heeft zitten rommelen omdat het signaal dus op beide aderparen aanwezig is maar een mix van de twee de hoogste snelheid geeft. Ik heb alle mogelijke aansluitcombinaties geprobeerd en steeds ook weer gereset om het modem opnieuw in te laten trainen.

Online is van dit alles niet onder de indruk en maakt geen aanstalten om KPN een en ander te laten onderzoeken.

Zou ik dit wel van ze mogen verlangen???

PS mijn ping is ook hoog: 55msec!

Nog wat aanvullende info:
Ethernet modem ST546v6

modem aangesloten op ISRA punten:
1A/1B
in-train waarden Kbits/s, Tx/Rx : 840/7237
line attennuation db, Tx/Rx : 9/21

1A/2A
in-train waarden Kbits/s, Tx/Rx : 955/13020
line attennuation db, Tx/Rx : 5/16



Wie heeft goede raad?
 
I R Baboon
Normaal is altijd 1a-1b of 2a-2b een combinatie.
Misschien heeft een vorige bewoner gerommeld met het KPN kastje.
Kan je zien of het al eens open is geweest?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
FransS
Het kastje is wel open geweest (KPN deel) maar alles ziet er verder normaal uit:
1A = rood
1B = blauw
aarde = blank
2A = wit/oranje
2B = oranje

Het lijkt mij erop dat er buiten mijn huis (centrale?) iets niet goed zit en het signaal op beide aderparen is gezet. Dit verklaart misschien ook de te lage snelheid.
Is dat voor de KPN eenvoudig na te gaan?
 
I R Baboon
Een KPN monteur kan dat uitzoeken.
Maar dan moet Online wel een op pad sturen voor je.

Als je zelf geen KPN klant bent, kan KPN niets voor je betekenen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
FransS
Heeft iemand al ns meegemaakt dat de KPN je ADSL signaal op de verkeerde ISRA punten zet???

Zal online proberen te bewegen om KPN het ISRA punt na te laten meten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ISRA problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
Na opzeggen van Online beginnen de problemen pas. Klacht over Online : 8 16 mei 2018
Problemen na Upgrade Algemeen : 19 11 dec 2017
problemen met Zyxel VMG8924 b10 Algemeen : 5 12 jun 2017
Problemen SIP-registratie Eigen modem configuratie en problemen : 15 13 dec 2016
Advertentie