obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Thomson tg712 & Soulseek
Tukker1
Hallo Forum.

Ik zit sinds 5 dagen met een probleem en kan de oorzaak niet vinden.

Het volgende. Ik gebruik al zeker 2 jaar Soulseek en de verbinding met dit programma werd 7 dagen geleden steeds zwakker, verbinding viel steeds vaker weg. 4 dagen geleden kon ik helemaal niet meer in Soulseek komen. Alle andere internetverbindingen zijn prima, alleen dus Soulseek niet meer. Het heeft dus altijd gewerkt. Ik kan ook niet meer op de site van soulseek komen. Het lijkt er op of ik ergens tegengehouden word. Of het iets met portforwarding te maken heeft?? Ik had er geen last van.

Iemand enig idee hoe ik dat programma weer aan de praat krijg. Ik heb het ook al opnieuw geinstalleerd.

Bvd,
 
nokowow
hallo

je kan in het modem/router soulseek instellen.
heb dat bij een kennis gedaan en daar gaat het wel goed.
even zoeken in het menu van de Thomson.

succes.Wink
 
Tukker1
Ik heb dat ingesteld staan in het modem en hij deed het altijd goed.

Nu niet meer
 
roanfam
is je provider Online.nl ?


zo ja, het is een probleem aan hun kant, ze zitten wat af te knijpen . . .
Gewijzigd door roanfam op 14 december 2010, 18:41
 
Tukker1
Ik heb gisteren on-line gebeld, ze hadden geen idee en ik moest het bijna zelf uitzoeken, totdat ik zei, dat ik nog 3 anderen gebruikers van on-line kende met hetzelfde probleem. Toen kreeg ik het antwoord dat ze zouden gaan zoeken en dat ik over een paar dagen antwoord zou krijgen.

Dus nog maar even afwachten.
 
willem115
Hoi Tukker1,

Ik kwam er net achter dat ik hetzelfde probleem heb als jij. Online blijkt het soulseek netwerk te censureren in de DNS server, waardoor je er niet meer bij kan. Dit kan je simpel oplossen door deze stappen te volgen:

http://code.google.com/speed/public-dns/docs/using.html

(Googles DNS servers gebruiken ipv die van Online, voor mij werkt het nu weer gewoon.)
 
Tukker1
Misschien is dit voor jou heel gemakkelijk, maar ik snap niet helemaal hoe ik het moet doen. Waar moet ik die regel neerzetten? Zou jij mij dat stap voor stap kunnen uitleggen. Ook al omdat inmiddels meerdere mede-forummers heb met dezelfde problemen, dan kan ik ze uitleggen hoe en wat.

Bvd.
 
bravehendrik
Ook ik kon sinds begin december Soulseek niet meer bereiken (ook de website niet).
Zelf werk ik nog met de oude Wanadoo Livebox. Ik heb de suggestie van Willem115 gevolgd, en eens gekeken wat de link
http://code.google.com/speed/public-dns/docs/using.html
opleverde.

Dat bleek een vrij ingewikkelde en met veel waarschuwingen omklede Google-instructie te zijn.
Ik heb vervolgens de volgende stappen gezet:
>> inloggen op de Livebox
>> kies voor "geavanceerd"
>> ga via het tabblad 'netwerk' naar 'secundaire DNS'
>> vul onder primaire DNS server (bij mij stond hij op nul) de Google waarde 8 8 8 8 in
>> vul onder secundaire DNS server (stond ook op nul) de Google waarde 8 8 4 4 in
>> klik op toepassen
>> zet de LAN verbinding uit en weer aan, idem dito met de internet browser (uit/aan)
>> en Soulseek werkt weer als vanouds! Dus Willem115: zeer bedankt!

Overigens vind ik het van de zotte dat Online zomaar, zonder aankondiging of wat dan ook, een website blokkeert. Het lijkt China wel. Kunnen we daar niet eens wat aan doen??
 
Tukker1
Hallo Brave Hendrik,

Zou dit ook kunnen werker met windows xp?

Kun je me dan ook vertellen hoe ik dat dan moet doen, vooral het begin.

Bvd

Cris ( tukker1)

Laat maar, het is me gelukt. Bedankt allemaal, samen zijn we sterk Angry
Gewijzigd door Tukker1 op 15 december 2010, 17:36
 
roanfam
ben gebeld door online vanmiddag en ze hebben het dns probleem gefixed,


hulde voor online.

ze hebben hun fout toegegeven en opgelost

Gr.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson tg712 & Soulseek', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Thomson router icm wifi repeater Thomson meer apparaten aansluiten : 7 01 jul 2015
Thomson st706 probleem Speedtouch 706 configuratie en problemen : 34 31 mrt 2015
Trage verbinding, modem Reset soms zelf TG712 Klacht over Online : 2 10 jan 2015
Fritzbox 3370 achter TG712 Thomson meer apparaten aansluiten : 2 16 sep 2014
Thomson 712 Probleem Thomson configuratie en problemen : 30 29 mei 2014
Advertentie